Op vakantie zonder campingbed

Discussion in 'De lounge' started by Feestmuts, Mar 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

May 9, 2011
    843
    75
    28
    Female
    Den Bosch
    Hoi dames,

Komende zomer willen wij graag naar Tenerife, Parque Christobal. Onze dochter is dan 16 maanden ongeveer.
    Nu heb ik het reisbureau gevraagd of er standaard een babybed/campingbed in de bungalow zit als je met een baby boekt.
    Nu mailen ze terug dat dat er niet standaard bijzit. Ze kunnen dit er wel bij vermelden, maar het blijft een voorkeur dus ze kunnen het niet garanderen.
    Vind het nogal vreemd dat we geen campingbedje kunnen boeken :(
    Moet onze dochter dan al in een 1 persoonsbed slapen? Hoe zouden jullie dat doen?

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Misschien n Deryan travel cot. Wel dun matrasje dus ff dekbed oid onder leggen. Mijn jongste is bijna 2 en die wil heel graag het middagslaapje bij mijn vriendin thuis in de "tent" doen. Zag dat ze bij Kruidvat lagen voor de helft van de helft ook nog!

3. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik zou niet gaan òf ter plekke een goedkoop campingbedje aanschaffen..

p.s. Kun je geen campingbedje meenemen? Ze zitten vrij compact verpakt toch?

4. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Dit dus!

5. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

May 9, 2011
    843
    75
    28
    Female
    Den Bosch
    Anders moeten we idd even kijken of we een campingbedje mee kunnen nemen ja. Maar vind het wel raar dat je daar zelf voor moet zorgen..

6. miekje80

miekje80 Bekend lid

Apr 27, 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    De Deryan travel cot is ideaal en makkelijk mee te nemen in een koffer, dus misschien is dat een idee.

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou niet gaan en iets anders zoeken. Belachelijk dat je het wel als voorkeur kan aangeven maar ze het niet kunnen verzekeren. Je boekt en reserveerd het bedje toch?! Nee ik zou er snel klaar mee zijn. We vliegen elk haar net 3 kids en er stond altijd een Babybedje klaar als er een baby mee ging.

8. mupet

mupet Fanatiek lid

Jan 12, 2011
    2,182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons afgelopen vakantie naar Turkije was dat ook, wel vermeld maar konden zehet ook niet garanderen

Nu was dit niet in het hoogseizoen (oktober) dus ik ging er vanuit dat t wel goed zou komen

En er stonden zelfs 2 campingbedjes in ons huisje

Dus ik zou het wel durven mits het niet in het hoogseizoen is, en anders zon tentje mee nemen voor de zekerheid

9. Illy30

Illy30 Actief lid

May 15, 2012
    220
    0
    16
    Er is natuurlijk altijd maar een beperkt aantal babybedjes aanwezig in een hotel. Niet voor elke kamer..... Als iedereen een bedje wil kan dat niet. Meestal is het er wel.....maar je hebt geen 100% garantie. Dus moet je er zelf voor kiezen of je voor zeker wilt gaan.

10. SDonya

SDonya Niet meer actief

Uhhhm gewoon tussen jullie in?!?

11. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Wij zijn naar pareque cristobal geweest en er stond gewoon een ledikantje klaar!

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou even zelf contact met het hotel opnemen. Vaak neemt het reisbureau allerlei behoudens bij dit soort dingen om maar te zorgen dat jij later niet kan zeggen 'maar het zou geregeld zijn. Mijn ervaring is dat er bij persoonlijk contact veel meer mogelijk is. In ieder geval vind ik een kindje van 16 maanden nog veel te klein om in een groot bed te slapen. En tussen jullie in moet maar net kunnen: voor onze meiden is tussen ons in liggen het sein voor spelen in plaats van slapen ;)

13. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    Ja moet je elke avond gelijk met je kind mee naar bed . En je hebt zelf geen privacy in bed . Lijkt me niet echt handig :)

ik zou kijken wat het kost om 1 mee te nemen in vliegtuig :)

14. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Wat Eylem zegt dus!! Twee weken van te voren bellen of mailen met guest relations of receptie van het hotel en vragen of ze een babybed kunnen garanderen. Komt vast wel goed!

15. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,627
    113
    Ik zou gewoon even rechtstreeks contact opnemen met het hotel. Beetje slecht dat het reisbureau dat niet voor je heeft gedaan.

16. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Reisbureau kan dat ongeveer 3 weken van te voren doen als de gegevens van de touroperator in het hotel zijn aangekomen over wie wanneer waar verblijft.

Wij gaan over 5 weken weg in de meivakantie en onze reisconsulente neemt 3 weken van te voren contact met ze op over het babybed.

Charlie

17. Triskele

Triskele Niet meer actief

vaak hebben ze bij het hotel gewoon bedjes staan hoor, nog nooit geen probleem geweest hoefde het geeneens aan te geven onder de 2 jaar is dat vrij normaal.

Ik moet zeggen dat onze dochter al vanaf 1 jaar in een normaal bed slaapt dus bij ons vond ze zo'n babybedje net erg fijn maar goed er stond ook een normaal bed dus kon ze daar gewoon lekker op slapen..

18. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,792
    18,980
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben een keer een bedrekje meegenomen op vakantie toen we al dachten dat een campingbedje niet zou passen. Maar we wisten toen wel dat onze zoon op een eenpersoonskamer zou slapen waar eigenlijk alleen maar een bed en een nachtkastje in pasten. Dus het bed stond sowieso al met drie kanten tegen een muur.

Bij ons ging dat ook prima, maar onze zoon was al wat ouder en thuis ook al gewend om in een ledikant met aan één kant alleen dat bedhekje te slapen.

19. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female

nee hoor hoeft helemaal niet,

wij hadden op vakantie dan wel een campingbedje maar ze hadden geen matrasjes ?? dus onze zoon van toen 8 maand lag echt op helemaal niets... niet comfi dus we namen hem bij ons in bed, we bleven gewoon bij hem liggen tot hij in slaapviel en legden hem in het midden van het bed, ( hij ging toen rond half 9 naar bed ) om de beurt haalden manlief en ik beneden drinken en de ander bleef op het balkon samen gewoon lekker kaarten en spelletjes spelen, niets geen probleem, ( wel kussen aan weerszijden en achterkant van het bed gewoon voor het geval dat.

ook konden we rustig het stadje in dan viel hij in slaap in de buggy en konden we rond een uur of 10 in de avond hem gewoon overleggen in bed (tussen ons in )

het is maar net wat je zelf wil... de 1 wil rust rimte en regelmaat ook op vakantie terwijl wij op vakantie naar makkelijke oplossingen zoeken... als het kind er goed op reageerd prima, hadden we gemerkt dat hij het niets vind en dan slechter slaapt etc etc dan zouden we dan natuurlijk niet doen en ons gewoon op hem aangepast hebben.

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zo dus.
    Niet moeilijker denken en doen dan nodig is!:)

Share This Page