Wauw wat een filmpje.. aan de ene kant denk ik, brrrrrrrrrr, maar aan de andere kant ook zoo mooi dat ze helemaal niet bang is en in paniek is!! Mijn ouders hebben altijd een zeiljacht gehad en vonden het ontzettend belangrijk dat mijn zus en ik het vertrouwen hadden met water. ( we droegen natuurlijk wel altijd zwemvesten,maar vertrouwd zijn in het water is ook erg belangrijk!!) Mijn ouders hebben mij al vanaf dag 1 zoveel mogelijk laten zwemmen in het water, ik kon met 3 jaar al zwemmen, maar mocht geeneens afzwemmen omdat ik te jong was haha!! Maar toen ik bijna 2 jaar was heb ik op de wc bij het zwembad met mijn moeder mijn bandjes afgedaan en daarna achter mijn zus aangerend, mijn moeder dr achteraan.... en sprong ik natuurlijk in het water! Eerst ging ik heel diep onderwater, maar omdat ik zo rustig bleef en niet in paniek was, dreef ik weer omhoog maakte juiste handbewegingen, en daardoor kon ik zo de rand van het zwembad pakken!! mijn moeder was inmiddels allang in het water maar was erg blij met mijn eigen snelle actie! haha... kortom, ik denk zeker wel dat het belangrijk is dat je vaak met je kind zwemt en het ook onder water leert gaan.. zodat het kind het niet eng vind!!
Handig, zoiets aanleren. Kan nooit kwaad! Ik sprak er gisteren over met iemand. Hij lag met zijn boot bij een andere boot, daar liep ook een klein mannetje. Ouders dachten dat alles in orde was, want het kindje had van die vleugeltjes om. Het was heel heet en dan zitten die dingen rot, dus hij had die vleugeltjes in een onbewaakt ogenblik afgedaan. Moeder en vader letten even niet op en het ergste gebeurde bijna onder hun ogen. Niet om enge verhalen te vertellen, maar als dat kindje zoiets zou kunnen, had het wellicht nog geleefd. Zou zoiets ook aan Lena moeten leren straks. Goed filmpje!
Uit een paar reacties kan ik dus opmaken dat het echt kan helpen! En het dus in NL te leren valt??? Ik vind het heel belangrijk dat kindjes zo snel mogelijk leren zwemmen en leren niet in paniek te raken. Ben benieuwd wanneer zoiets hier in de buurt wordt aangeboden. Daarnaast begrijp ik sommige negatieve reacties over het filmpje ook, maar nogmaals, daar gaat het in dit geval helemaal niet om. Het gaat erom of je een kindje kan leren zichzelf te redden in het water, als er wat in een onbewaakt ogenblik gebeurt! Want helaas, het gebeurt nog teveel dat een kindje verdrinkt! Overigens is dat mijn grootste angst/nachtmerrie: Dat ik mijn kind levenloos uit het water moet vissen Ik ben wat dat betreft panisch, maar liever overdreven panisch, dan 1 keer te laat..... xxx
ik ga elke week anaar babyzwemmen.. meneer kan ook zelf het water uitgaan als hij erin valt..... moet wel zeggen dat dat wel even vreemd lijkt.. zo'n klein ventje en dan eruit klimmen....
Je instinct zegt toch: "haal d'r eruit!" Maar fijn dat ze zo tijd wint, zodat ze het er levend vanaf brengt.
Pfff keek ook eff t filmpje Bathtub incident, en ik kreeg het spaansbenauwd ervan. Vreselijk als ik dat zie. :x Zo denk ik ook precies erover. Dat kindje voelt zich toch zo helemaal niet veilig als je ook nog staat toe te kijken.
ja daar ben ik het ook mee eens al zou ik zelf natuurlijk een hek met een slot om het zwembad doen mocht ik ooit nog zo'n zwembad in de tuin kunnen plaatsen. Maar voor de kindjes die nu niet meer leven door verdrinking had dit mooi kunnen zijn als het echt werkt. Want ik kan me idd ook goed voorstellen dat zo'n kindje in paniek raakt
Hebben jullie ook 'de rest of the story' gekeken? Over het meisje in het zwembad dan he? Als je dat ziet, is het ineens niet meer zo eng allemaal en zie je gewoon duidelijk dat het kindje iets laat zien, wat ze met plezier heeft geleerd. Ze doet het namelijk uit zichzelf nog een keer! En ik denk dat JUIST als ze toekijken en het is geoefend, dan weten de kindjes (omdat ze dat telkens weer herhaald hebben, dat papa of mama ze toch wel komt helpen uiteindelijk. Over de schoentjes: Plastic schoentjes, drijven soms een klein beetje, maar ik denk niet dat dat opweegt tegen de loodzware volle luier.