Hallo allemaal.... Ik ben niet helemaal bekend met dit forum dus vergeef me als ik fout zit. Vroeg me af na hoeveel tijd jullie naar de huisarts gingen toen zwanger worden niet lukte... Wij proberen nu al een aantal maanden tevergeefs. Gebruik vanwege onregelmatige cyclus ovulatietesten maar dit heeft tot op heden nog niet "gebaat". Na de geboorte van ons zoontje (mei 2012) heb ik geen pil meer geslikt. Nu dus al bijna 3 jaar niet meer. Hebben jullie tips of advies voor me? Of moet ik maar gewoon geduld hebben...
Over het algemeen wordt gezegd dat je pas na een jaar naar de huisarts kan. Bij ons is het wat eerder gebeurd, na 9 maanden ongeveer. Maar dat had meerdere redenen, en maar goed ook want de zaadkwaliteit bleek slecht te zijn. Dus heel blij dat we niet tot een jaar hebben hoeven wachten.
Ik ben na 10 maanden naar de huisarts gegaan en die heeft ons gelijk doorgestuurd was ik erg blij mee
Meestal is het een jaar ja. Ik heb zes maanden na mijn miskraam (werd zwanger na 9 maanden proberen) contact opgenomen maar ik moet nu wachten tot een jaar na de miskraam.
Echt waar Lien? Mn zusje mocht na n miskraam vrijwel meteen door na zkh. Ze bleek maar een x per 7 weken n eisprong te hebben.
"We proberen nu al een aantal maanden tevergeefs" Wat is "een aantal maanden" precies? Hier werden we na een jaar proberen doorverwezen. Ook omdat er gemiddeld een jaar staat voor zwanger worden.
Op zich kan ik 'gewoon' zwanger worden. Heb al een dochter en ben dus nog een keer zwanger geweest. Vandaar dat ik moet wachten tot er weer een jaar voorbij is. Voor die tijd zal de gyn geen onderzoeken doen, zegt de huisarts.
Wij zijn na 11 maanden naar de ha gestapt en we konden met 1 jaar terecht voor de eerste afspraak bij de gyn. Er staat vaak 1 jaar om zwanger te worden en daarom word je vaak pas na 1 jaar doorgestuurd.
Hier net naar de huisarts geweest, na 11 mnd proberen en 9 mnd na miskraam. Doorverwijzing gekregen en mag me 13 januari melden in het ziekenhuis. Dus na 1 jaar en 2 weken eerste gesprek en onderzoeken (zaad en bloedonderzoek iig).
Hier na 10 rondes naar de ha. Daar zaadonderzoek en toen dat goed bleek naar de gyn. Met ronde 13 zaten we daar. Toevallig was het die ronde ook raak.
Idd duurt het gemiddeld een jaar dus zullen ze in principe niet eerder starten met onderzoeken of je moet zelf al bepaalde dingen merken (geen ei of hele lang cyclus, korte LF oid). Als je ouder bent dan 35 mag je wel al eerder voor onderzoek. Idd hoeveel is een 'aantal maanden'?
Hier na zeer korte tijd (ik slikte de pil zelfs nog!) Dit kwam door meerdere omstandigheden. Ik ben al vanaf mijn 13de heel erg onregelmatig en soms niet ongesteld. Bij de gynaecoloog was alles prima en het bloed onderzoek ook. Tot op heden nog niet ongesteld dus in het nieuwe jaar ga ik gewoon weer terug naar de ha en/of zkh
Wij hebben na een jaar proberen ook een doorverwijzijng gekregen, na onderzoeken bleek alles oke. Na 20 maanden werd ik eindelijk zwanger, 2x een mk achter elkaar en daarna lukte het niet meer. Inmiddels zit ik in ronde 6 na mk en mogen we ons eind januari weer melden bij de gyn. Ben benieuwd. Wij zijn inmiddels al ruim 2 jaar verder.
Ik ben na 6 maanden al naar de HA gestapt omdat ik in die 6 maanden maar 2 keer ongesteld was geworden. Mijn HA vond het genoeg reden om mij door te sturen en daar was ik hem heel dankbaar voor, gyn stelde pcos vast dus gelijk de mmm in en gestart met hormonen, eerste ronde gelijk raak
Bij niet tot nauwelijks ongesteld mag je naar een half jaar doorgestuurd worden... Bij een regelmatige cyclus sturen ze je vaak pas na een jaar door.. Na een mk begin je weer opnieuw met tellen omdat ze dit als een zwangerschap zien,dus vruchtbaar, helaas maar waar
hoi, ik ben nieuw hier op het forum en weet niet zo goed bij wel topic ik moet zijn Sinds april 2014 ben ik gestopt met de pil. Ik ben tot op heden nog niet serieus bezig geweest met het bijhouden van temp. En ovulatietesten ook nog niet gedaan. Had gehoopt dat ik toch gewoon zwanger zou raken. Maar helaas.. Vanaf nu ga ik beginnen met testen want we willen heel graag een kindje. Er is 1 probleem: bij mijn partner is na de geboorte 1 bal weggehaald omdat deze 'dood' was. Zou het hierdoor kunnen zijn dat hij verminderd of zelfs onvruchtbaar is? Eigenlijk durft hij niet naar de HA, bang voor slecht nieuws... Heeft iemand goede raad?
Tip 1: start je eigen topic, dan is de kans op reacties groter Edit: ik zie dat je een eigen topic hebt. Dan is tip2: hou het bij 1 topic en ga niet op tig verschillende plekken je vraag herhalen.
Je moet doen wat voor jou goed voelt! En vooral voor jezelf opkomen en jezelf niet groot houden tijdens het gesprek, je huisarts is er om zich te bekommeren over jou zorgen! liefs