Kosten leven op Bali

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Espoir, Oct 23, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Espoir

Espoir Fanatiek lid

Feb 28, 2013
    1,668
    768
    113
    Hoi!

Ik ben me aan het oriënteren op een vakantie van 3 wkn naar Bali met ons gezin. Tegen die tijd zijn de kids 4 en 8.

Wat kost het leven op Bali, waar me moeten we voor 3 weken rekening mee houden?
    Ik ben dan niet van plan te gaan koken.. en verder zullen we wel wat dingen willen ondernemen…

2. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,289
    10,260
    113
    De laatste keer dat ik er was is lang geleden dus dat heb je niet heel veel aan (zonder kinderen) maar ik zou de handgel meenemen, voor je wat eet even je handen wassen.

Zelf nam ik ook rietjes mee omdat ze toen ook vaker de rietjes afspoelde om te hergebruiken.

Fruit is heerlijk en heb in Indonesië mega veel fruit gegeten.

Voor de zekerheid neem ik standaard medicijnen zoals paracetamol en nu ibuprofen. Zou ik ook meenemen voor de kinderen. Anti wormtabletten want je zou er maar om verlegen zitten. Iets tegen muggenbeten.

3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,073
    12,030
    113
    Het is voor mij al zo’n 15 jaar geleden, maar wat ik mij herinner is dat het heel erg afhankelijk is waar je tevreden mee bent. Wij hadden altijd wel een wat luxer restaurant, dan eet je in een heel goed restaurant voor eetcafé tarieven, maar vriendinnen aten ook wel ‘op straat’, veel goedkoper maar zou ik zonder gezin al niet doen, dus met gezin al helemaal niet.

4. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,289
    10,260
    113
    Wat @Dubbelgeluk ook schrijft niet eten op straat. Zoek een restaurant en uit waar het wat drukker is, dan is er meer omloop van voedsel.

(Schaartje meenemen om je nagels te knippen. Voor iemand die nagels bijt kan dat voldoende zijn om goed ziek te worden ... Eigen ervaring..)

Bali was duurder dan Sumatra of Java maar nog steeds weinig. Het is ook maar net wat je wil eten. Smorgens aten we geroosterde boterham met suiker (marmelade heeft niet mijn voorkeur) en om smorgens aan de rijst te zitten vonden we ook enthousiast. Tussendoor vooral fruit en flessen water (na kijken of ze ook echt dicht zijn)

Tussen de middag en avond aten we vooral rijst gerechten. Kosten tig jaar geleden rond de 1.50 per maaltijd volgens mij. Maar ook dat kon je zo duur of goedkoop maken wat je wou. Als student maakte we ons wel druk om waar we aten maar dat het tig keer rijst was vonden we minder erg. In sommige restaurantjes kon je ook pannekoek eten. Meestal was dat met bak banaan. Voor de afwisseling:roflmao:

Ik weet niet hoe moeilijke eters je hebt. We namen trouwens wel muesli repen mee. Makkelijke dingen die je tussendoor makkelijk kan pakken.

Cassave chips vinden we toen trouwens ook super lekker. Zeker toen ze vers voor kan werden gebakken.

Bij tempels moet je jezelf bedekken dus geen hemdenof iets dergelijks. We hadden standaard een dunne doek/sjaal bij ons.

Afhankelijk waar je in Bali zit hoe duur het is. Voor ons was Bali duurder in vergelijking met de rest. Meer toeristen hoe hoger de prijs.

Betreft spullen kun je altijd afdingen. Meestal ook meer dan je zelf zou denken. :D

5. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

Mar 15, 2019
    1,789
    1,804
    113
    Female
    Ik heb maanden in Jakarta gezeten en kwam regelmatig op Bali, wel zo’n 8 jaar geleden. In de wat kleinere locale restaurantjes kan je voor een paar euro fantastisch eten. Misschien niet de gezelligste plekken, maar wel vaak het lekkerst. Ook de wat luxere restaurants zijn heel betaalbaar. Als je 15,- kwijt bent is het veel. Zelf heb ik wel vaak op straat gegeten. Wel goed opletten hoe het er uit ziet qua hygiëne. Maar nooit last gehad eigenlijk.
    En inderdaad afdingen! Hoort er echt bij, hoe meer je het doet hoe beter het gaat.
    Bali is zooo leuk! Veel plezier!!

6. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

Nov 9, 2018
    1,332
    1,135
    113
    Female
    Het is vooral belangrijk met het eten als je wat meer lokaal eet dat je dit op tijdstippen doet wanneer veel mensen eten, zodat de doorloopsnelheid hoog is. Ik heb zelf gelukkig na maanden in derdewereldlanden nauwelijks last gehad van voedselvergiftiging.
    Je kan qua prijs het denk ik zo gek maken als je zelf zou willen, maar voor een paar euro heb je een lekkere maaltijd. Meestal ook prima ontbijt bij het hotel als je dat wilt.
    Op Bali was er ook vaak happy hour, dus drankje waren erg goedkoop....

7. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

Nov 3, 2009
    7,181
    6,578
    113
    Ik vraag me altijd af, hoe dat kan dat de kans op voedselvergiftiging niet groot is. Vlees ligt uren open en bloot op de markten.

Wij hebben in Laos en Cambodja wel veel op straat gegeten. Maar dan wel waar gewokt werd, dus flink hogere temperaturen.

8. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Drie jaar geleden nog (kort) op Bali geweest. Het is er geweldig. Eten is niet duur als je het aan durft om bij de kleine tentjes te eten (en dat kan er echt prima!). Verder is het aan jou wat voor soort hotel je wilt. Luxe kan heel duur zijn, maar het kan ook heel goedkoop. Excursies idem dito... Sommige dingen kosten nu eenmaal toch geld en dat is wel gebaseerd op de rijke toerist. Weet natuurlijk ook niet hoe het prijspeil nu is, want de mensen daar hebben al een hele tijd geen inkomsten gehad uit het toerisme. Maar Bali is echt geweldig! Kijk ook eens op www.welikebali.com

9. MissXray

MissXray Niet meer actief

Als aanvulling hier op: ik neem ook altijd eigen naalden mee op verre reis en dan ook verschillende soorten kindernaalden. Ik bedoel dus naalden voor in een ziekenhuis. En idd eigen medicatie voor de zekerheid e.d.

owly likes this.
  10. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,024
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    Wij zijn in 2019 in Bali geweest met ons gezin.
    Ontbijten deden we in ons hotel, lunch en avondeten buiten de deur.
    Ik vond het qua prijzen wel wat tegen vallen, had het goedkoper verwacht qua eten.
    Het is goedkoper dan in nederland maar wel heel erg afhankelijk waar je eet.
    Op marktjes is het inderdaad goedkoper, maar daar zagen we ook ratten rondlopen.
    Dus wij hebben voornamelijk toch bij restaurantjes gegeten die goede recenties hadden op tripadvisor.
    Zijn 1x ziek geworden, toen hadden we een excursie en konden wij niet zelf kiezen waar we gingen eten. Ik twijfelde al en had minimaal gegeten...maar toch echt last van gehad. Alleen mijn jongste dochter had nergens last van, maar die had alleen kroepoek en watermeloen gegeten.

Tip....ga naar lovina om dolfijnen te zien.
    Wij hingen aan de boot, met snorkelmaskers op, terwijl deze langzaam voer, zagen allemaal dolfijnen voor ons en onder ons zwemmen. Mooiste ervaring van onze reis!

11. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,875
    2,875
    113
    Noord-Holland
    De inflatie is erg hoog. Waar we 20 jaar geleden met zn tweetjes voor 3 euro heerlijk konden eten, moesten we 7 jaar geleden opeens 30 euro aftikken. Ik verwacht dat het ondertussen nog wel duurder is geworden helaas.

Share This Page