Mijn dochtertje Janelle is 2,5 jaar en heeft een computerspelletje (leer 't lekker zelf) gekregen van de buurvrouw,, Ik weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet, is Janelle niet veel te klein voor een computerspel? ik dacht dat dat voor een jaar of 4 was.. ben er dus echt geen voorstaner van,, hoe denken jullie hier over?
Vind ik idd ook nog te jong,zoals je zegt is 4 jaar een mooie leeftijd om met die spelletjes te beginnen! Mijn dochter heeft ze allemaal en is ook begonnen toen ze in de 2de kleuterklas zat omdat ze daar ook een pc hadden en soms eens mochten leerrijke spelletjes mee spelen! Pas op :is wel leerrijk die cd-roms Gr
Mijn neefje heeft sinds hij 2 is een comfy computer. Nu is hij bijna 3 en vind het dus echt leuk. Kleuren bij elkaar zoeken enzo. Hij kan het goed. Het is maar net of ze het leuk vinden.
Lukas heeft voor zijn tweede verjaardag van oma en opa een nijntje laptop gehad. Een grappig ding met plaatjes en letters erbij. In het begin snapte hij het nog niet helemaal, maar sinds een maand of twee herkent hij zelfs letters. Als hij de M ziet zegt hij mama, de L is van Lukas, P van Papa enz. Ook herkent hij nu de cijfers 1, 2 en 5 hierdoor. Ik vind het leuk en leerzaam speelgoed, maar het is ook echt bedoeld voor kinderen vanaf 2 jaar. Het spelletje waar jij het over hebt ken ik verder niet.
Mijn zoon is 2,5 jaar oud en is heel erg met cijfers en letters bezig. Al rond zijn 2e verjaardag kon hij alle letters van het alfabet benoemen en alle cijfers van 0 t/m 10. Wij zijn niet anders gewend, maar het schijnt toch wel bijzonder te zijn. We zijn nu dus, omdat hij er zo mee bezig is, van plan om zo'n computer geval van V-smile voor hem te kopen. Persoonlijk vind ik hem daar nog wat jong voor, maar als ik naar mijn ventje kijk, weet ik zeker dat hij het helemaal geweldig gaat vinden. Maar het ding gaat wel in de kast en komt er maar eventjes uit per dag, het is niet de bedoeling dat hij maar te pas en te onpas achter dat ding gaat zitten. Dus kijk naar je kind, is ze ook al erg met dat soort dingen bezig? Dan kun je ervoor kiezen om bijvoorbeeld samen een kwartiertje/half uurtje per dag ermee te spelen en verder kun je hem dan gewoon opbergen en andere dingen gaan doen.
hallo nee ik ben er geen voorstander van.. ik vind dat al dat gecomputter niets is daar worden ze lui van, wat is er mis met gezellig een lerend spelletje te doen met je kind.. interactie! doormiddel van liedjes en leuke activiteiten binnen-buitenshuis kunnen ze al die dingen doen die zo"n pc spelletje hun ook doet leren...wij zijn toch ook niet dom gebleven? en vroeger had je die dingen ook niet! dus nee geen computerspelletjes voor mijn kind. maar dat is ieder voor zich natuurlijk.. liefs dionne