Leerkracht: korte broek/jurkje/rok: ja of nee?

Discussie in 'De lounge' gestart door Madeliefje06, 19 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Ik werk in de kinderopvang en onze kledingvoorschriften zijn duidelijk met dit weer.

Alles tot onder de knie is prima
    En shirts moeten een mouwtje hebben

jupke en Hopsatee vinden dit leuk.
  2. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Ik sta ook voor de klas. Ik zou zelf nooit in een korte broek naar mijn werk gaan, maar dat heeft wellicht ook te maken met mijn figuur en uitstraling...ik voel me nogal onverzorgd in een korte broek. Rokjes en jurkjes draag ik wel vaak. Altijd ongeveer tot op de knie en ik draag er meestal een korte legging of wielrenbroekje onder zodat alles bedekt blijft als ik opeens buk of buiten met ze mee ren.

Hopsatee vindt dit leuk.
  3. BeckyB

BeckyB Actief lid

8 dec 2016
    204
    39
    28
    Ik werk ook op school en draag ook jurkjes of rokjes. Wel inderdaad op kniehoogte of lang. Korte broek draag ik alleen vandaag met de Koningsspelen. Op andere dagen vind ik dit te kort.
    Hemdjes vind ik moeilijk. Heel soms draag ik ze, maar dan met brede bandjes. Helemaal fijn voelt het nooit, ik check steeds of er geen bh te zien is.
    En wat iemand anders inderdaad al zei: Een figuur doet hier ook veel in.

Hopsatee vindt dit leuk.
  4. Aries

Aries Niet meer actief

Tot net boven de knie vind ik wel kunnen als het een net, niet te strak jurkje is dat de schouders bedekt.

Ik lees ook wat over slippers, maar persoonlijk vind ik dat er eigenlijk overal behalve op het strand, in het zwembad of op de camping onverzorgd uitzien.

Hopsatee vindt dit leuk.
  5. Eendje86

Eendje86 Fanatiek lid

29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    Ik ben zelf leerkracht en draag wel korte broek (basisonderwijs) maar wel tot de knie of max een cm of 5 erboven. Hempjes doe ik niet, altijd t shirt.
    Andere collega's dragen wel jurkjes, maar daar voel ik me dan weer niet prettig in.
    Korte broek draag ik ook alleen als het heel warm is hoor. Vandaag hebben we sportdag dus gaat ie wel aan.

Hopsatee vindt dit leuk.
  6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Zo doe ik het ook, iedereen bij mij op de afdelingen ook. Eigenlijk in het hele bedrijf. Leerkrachten hoeven wat mij betreft geen pumps aan maar direct dat 'hoppetee alles uit en slippers aan want het is boven 20 graden' heb ik niet zo veel mee.

In echt warme landen zie je ook geen mensen in hun bijna blote kont lopen trouwens.

7. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

#27 Hopsatee, 20 apr 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 apr 2018
    Gaat meer om de benadering mijn verhaal. Bedoel je dan met een sportdag of sporten? Want dan kan het sowieso wel. Of op een gewone schooldag? Ik zou dan als ik zou gaan rennen voor een lange (wellicht linnen?) broek met shirt en gympen kiezen. Geen rok of korte rok maar ook niet snel een korte broek. Ik vind een korte broek(of korte rok) gewoon wat minder geschikt in een professionele situatie. Of komt die dan bij een vrouw tot op de knie? Dat gaat nog vind ik dan...

8. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Nee overigens kan hier een nette sneaker als je geen afspraken hebt ook nog wel. Als leerkracht zou ik ook inderdaad geen pump aan doen ofzo maar ik zou wel veilige keuzes maken qua bloot. Slippers kunnen imo alleen in je vrije tijd.

Juul75 vindt dit leuk.
  9. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ik werk zelf in het voortgezet onderwijs en ik vind het niet prettig om korte broeken of rokjes te dragen.
    Inderdaad informele uitstraling, leerlingen die voor je gevoel toch zitten te kijken, en constant moet je nadenken over hoe je zit/bukt.

Ik draag tot nu toe enkel lange broeken of gepaste jurken (ongeveer kniehoogte).
    Hemdjes draag ik ook niet, enkel korte mouwen shirts of blousjes.

10. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.879
    113
    Noord-Holland
    bij ons op kantoor is lange broek, overdeknie rok mét altijd een panty en bedekte schouders de norm. alleen de airco doet t niet dus echt wel dat ik met blote benen verschijn. het was gister ook weer 28 gr op mijn kamer.

voor een leerkracht is een rokje of korte broek prima. ik zou er echt geen moeite mee hebben als onze juf dat aanheeft. wel graag bedekt, netjes maar ik neem ook aan dat geen juf in haar strandjurk voor de klas gaat staan.

11. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Hier op school tot nu toe 1 juf gezien die lange rokken/ jurken draagt. De rest houdt het bij een T-shirt met halflange broek.

Op mijn werk was het vorige zomer bloedheet (in de bouw, geen airco). Ik droeg toen jurkjes tot boven de knie, maar met een korte broek/ korte legging eronder. Mocht ik bukken of er komt ineens een windvlaag oid, sta ik niet direct in mn ondergoed.
    Daar kreeg ik zelfs nog complimenten over van de baas, hij vond dat ik dat heel netjes oploste.

Zo zou ik het als leerkracht ook doen denk ik.

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    ZP lijkt wel een conservatief forum te zijn geworden haha
    Als ik de berichten (BH bandjes, blote tenen en geen rokjes of broeken waarbij je een knie ziet haha) van velen zo lees moet ik aan de familie Ingalls () denken haha

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dit vind ik ook. Boven de knie vind ik niet netjes

14. tuc

tuc Niet meer actief

Ja hoor kan prima. Ik zou wel voor bedekte schouderd kiezen dus minimaal een kapmouwtje, dat doe ik zelf ook als ik werk.
    Bij echt mega hitte draag ik wel een echte korte broek. Rokken laat ik wat langer, omdat het niet practisch is met die kleintjes steeds op de grond en weer omhoog.
    Overdag ziet niemand dat hier uiteraard maar voor mn eigen gevoel.

15. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik geef les aan een groep 1. Ik zit vaak op de kleine stoeltjes en moet vaak bukken. Dus hier echt een nee. Blote armen kan wel, vind ik. Maar een diep decollete of korte rok/jurk nee. Hier dan lange rokken of jurken.

Hopsatee vindt dit leuk.
  16. Neilia

Neilia Niet meer actief

Waar ik werk is het niet handig om rokjes te dragen maar het mag wel.
    Wel tot op de knie.
    Shirts moeten een mouwtje hebben.
    Ik moet ook met dit weer shirts met lange mouwen aan ivm tattoeages die niet zichtbaar mogen zijn.

17. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Bij ons op kantoor is het heel casual. Gister enkele mannen in korte broek gespot. Paar dames ook in strandjurkjes. Daar wordt dan wel achter hun rug over gekletst, maar we hebben geen regel dat het niet mag.

Ik zou van een juf/meester willen dat die lekker actief meedoet met de groep. Hulde aan de juf die mee voetbalt in de pauze! En dat gaat niet zo makkelijk in een minijurk, maar ook niet in een mantelpak met pumps.

18. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik sta voor de klas in het VO en draag, zowel in de winter als in de zomer, jurkjes. Net als de meeste van mijn vrouwelijke collega’s. Er is wel een verschil tussen een ‘werkjurkje’ en een strandjurkje. Wij dragen ook teenslippers, maar ook hier een verschil met de leren-slippers en de strandslippers.
    Mijn mannelijke collega’s dragen ook korte broeken, bermuda’s.

Syane vindt dit leuk.
  19. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Gister toevallig nog op de radio gehoord. Volgens mij was de man die ze aan de telefoon hadden een leerkracht, hij mocht iig geen korte broek aan en zijn vrouwelijke collega's mochten wel een rokje aan. Oplossing van de dj's, hij moest dan ook maar een rokje aantrekken:roflmao:

Van mij mogen de juffen een rokje aan en de meesters een korte broek. De kinderen hebben het warm in de klas met zulk weer en kleden zich er naar dus waarom zou de leerkracht zich suf moeten zweten in een lange broek. En slippers vind ik ook prima.

20. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ja joh, kan prima. Ook boven de knie, mouwloos. Allemaal geen probleem mee. Decolleté minder gepast...

Ik werk in principe in een pakkenwereld maar er worden steeds meer spijkerbroeken gedragen. Vrouwen gaan helemaal los tegenwoordig. De kortste rokjes, see through (ja echt o_O)... gaat soms wat ver maar ik draag als het warm is ook mouwloos, jurkjes boven de knie en open schoenen. Zo'n jurkje heb ik en vind ik gewoon netjes:

Bekijk bijlage 567919

Deel Deze Pagina