Ik werk op een dagbehandelingsgroep en ook wij deden mee met de koningsspelen. Vanwege de ouders die kwamen is er gisteren schijnbaar nog een discussie geweest over wat aan te doen. Ik ben altijd vrij op donderdag dus niks van meegekregen. Ik liep dan ook als enigste in een korte broek ong 10 cm boven de knie en een t -shirt met gympen. Lekker koel tijdens het bewegen en springen op een springkussen en mijn collega's die smolten weg. Zodra alle ouders weg waren kwamen de korte broeken uit de tassen en wat ik het rare vond s'middags kwamen de ouders hun kind weer halen en het hele team liep in een korte broek dat kon dan weer wel. Schiet mij maar lek
Die standaard lengte is voor mij dus al te kort. Ik ben niet heel lang 1.70 maar heb lange bovenbenen en gewoon slank 36/38)dus standaard rokjes vallen sowieso flink boven de knie, grotere maat is niet altijd langer of blijft niet op mn heupen hangen. Dus dan kom je in de ‘midi rokken’ die dus net over de knie vallen en bij mij op de knie. Of maxi rokken maar die vallen weer op mn enkels... echt super irritant want ik ben ook nog juf.... Op school draag ik altijd iets op of over de knie. Soms net iets boven de knie maar liever niet. Eigenlijk altijd mouwtjes en soms mouwloos maar aansluitend en dan een luchtig vestje erover, tijdens het buitenspelen of als het in de klas op zijn warmst is doe ik dat vestje dan even uit. Maar als de ouders komen ophalen zorg ik dat het vestje weer aan is. In de winter draag ik weleens een korte jurk maar dan met een dikke legging of tregging eronder.
Vind ook dat jurk, broek of rok net boven de knie makkelijk moet kunnen. Ik vind het belangrijker dat je er op werk netjes en verzorgd uitziet. Dat kan ook prima in een rok of korte broek (niet te kort uiteraard). Echte, rubbere teenslippers zoals je die op het strand draagt vind ik not done. Mooie, wat chiquere teenslippers kunnen wat mij betreft wel.
Ik bedoel op een normale werkdag. We dragen dan allemaal korte broeken of (niet te korte) jurken. En sneakers of slippers ook. Zo lang je er verzorgd uit ziet en niet met decolleté of te kort rokje loopt kan dat prima.