Mijn zoon heeft vandaag zijn rapport gekregen. Ik was natuurlijk super benieuwd want hij gaat vlg jaar naar groep 8. Dit jaar is de school begonnen met iep toetsen ipv cito. Voor mijn jongste zoon snap ik de scores nu (heb ik de vorige x een topic voor geopend) redelijk. Maar bij mijn oudste wil ik graag weten welk niveau dit nu is. Vorige x was rekenen mavo en begrijpend lezen vwo. Nu lijkt begrijpend lezen wat minder en rekenen beter maar ondanks mijn gegoogle kom ik er niet uit. Vlg week hebben we oudergesprek maar ik hoopte dat iemand mij uitleg kan geven (of een link waar ik het kan uitzoeken). Zie bijlage.
Er is een groei bij rekenen en taalverzorging zichtbaar en wat minder groei bij lezen inderdaad. Wel zit alles op 2F (taal) en 1S (rekenen) wat wil zeggen dat alles koerst op uitstroom Havo/VWO. Maar dat is globaal gezien, de leerkracht kan je preciezere informatie geven. (ter vergelijk; mijn dochter zat op de eindtoets wel ruim op 2F voor de taal/lezen, maar nog niet op 1S voor rekenen, heeft Havo advies).