Ja dat is waar,ik heb zelf ook altijd part time gewerkt in de horeca,kon zelf opgeven wanneer ik wou werken. Maar als je het leuk vindt,gewoon doen!
ja dus dat is niet het probleem...... ik ga me er zeker in verdiepen en een plan maken hoe ik het tot werkelijkheid kan laten komen....
Een papiertje halen kan nooit kwaad. Maar hou er rekening mee dat je op laatst om 13.00/14.00 uur begint. Als je kindjes dan al naar school gaan, dan zie je ze alleen s`ochtends. En dat geldt ook voor je man. Relatie-technisch is horeca killing. En chefkok ben je niet na een paar jaartjes opleiding. Je wordt eerst kok, daarna leer je verder voor zelfstandig kok en dan kun je nog voor chefkok. Maar daar hoort ook jaren ervaring bij. Dit is niet om je te demotiveren maar denk er echt goed over na. En de vraag is of je ergens wel parttime aan de slag kunt. Maar alvast heel veel succes!
ja ik snap dat ik er wat op in moet leveren... mijn man heeft een eigen bedrijf en kan daardoor wel "spelen" met zijn tijden.. savonds ben ik vaak alleen, dus ook dat zal niet veranderen... alleen voor mijn man.. en hij heeft er geen problemen mee want de papierwinkel kan ook thuis gedaan worden... zo ook hulp aan clienten.... hij doet dit nu op de zaak zodat er niet steeds clienten aan de deur staan savonds voor mijn en ons gezins privacy..... maar daar kunnen wel wel mee switchen... snap ook dat chefkok vele jaren leren en werken is... dat hoeft voor mij nou ook weer niet.... zelfstandig kok lijkt me wel wat en dan ben ik 4 jr bezig.... en als ik helemaal klaar ben dan pas komt het kijken naar een baan in de uren die ik wil werken... dat is iets voor later....
chef kok ben je idd niet zomaar even.. mijn vriend is nu souschef en werkt sindskort 4 dagen in de week. in de 4 dagen werkt hij meer dan 38 uren. hier hebben we uiteraard zelf voor gekozen zodat hij een extra dag bij onze zoon is.. hij heeft nooit een weekend vrij omdat de zaak op 2 doordeweekse dagen dicht is.. dus verplichte vrije dagen. vaak baal ik er van dat hij alweer weg is.. dat ik alweer alleen op verjaardagsvisite moet en dat ik nooit een keer een avond naar vriendinnen spontaan kan gaan.. maar ja hopelijk heeft hij over een jaar of 2 een andere mooie baan! maar ja als jij je goed voelt bij deze keuze moet je dat natuurlijk zeker doen!! het papiertje halen is altijd goed die heb je dan maar weer.. en tsjah het is dan denk ik maar net in wat voor je bedrijf je wilt gaan werken.. denk je aan iets groots of juist iets kleins luxe of niet luxe? het maakt allemaal vershil!
als kok begin je vaak smiddags vroeg al. je moet je mise en place klaar maken en veel van te voren voorbereiden.