Zwangeren moeten opletten met bestek en luier van hun peuter

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Miss Appletree, 25 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
  2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.241
    16.615
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dus...we moeten allemaal vies zijn van ons eigen kind.We mogen niet meer knuffelen en kusjes geven.

3. KimK

KimK Niet meer actief

Maarre even serieus, ik neem aan dat elke moederhaar handen wast nahet verschonen van een luier?!

4. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Nooit!
    De spuitpoep die daarna onder mijn nagels zit is een heerlijk tussendoortje 😉

Maar jeetje zeg, ik deel heel vaak fruit en dan eten we echt wel van elkaars bestek.

5. penseel

penseel Niet meer actief

Gaat ook wel weer erg ver. Wie likt er nu niet mee met het ijsje van zijn kind bijvoorbeeld. Ja ik was mijn handen. Maar ja er kan altijd wat onder je nagel blijven zitten. met kinderen weet je het maar nooit.

Maar ja extra op letten als je zwanger bent kan natuurlijk geen kwaad.

6. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

Tja, dat staat er dan weer niet. Maar je hebt een punt. ;)

Ach, neem het gewoon ter kennisgeving aan.

7. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Dat van die handen waasen na luier verschonen kan ik me voorstellen ivm e.colli bacterie. Maar speeksel van je kind??

Als ik dit allemaal zo lees kan een zwangere beter in quarantaine voor de veiligheid van d'r baby.

8. Islah

Islah Niet meer actief

Handen wassen vind ik vanzelfsprekend, dat andere lijkt me gewoon hysterische bangmakerij. Zo kan je ook nooit een kusje ofzo geven.

9. Islah

Islah Niet meer actief

En zelfs dat raden ze weer af... Toen ik van de jongste zwanger was (in de lente) gaf ik aan dat ik vanwege mijn hooikoorts niet zoveel naar buiten ging, alleen wanneer nodig. En dat was volgens die vk ook weer ongezond...

10. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

Misschien moeten ze maar een positiebeschermingspak ontwerpen. ;)

11. Babystew

Babystew Niet meer actief

Goh, mijn man heeft laatst dat virus gehad. Het is een normaal griepvirus, maar heel zelden (met een normaal immuunsysteem dan) word je er erg ziek van, zoals mijn man dus. Die kreeg er longembolie en een leverontsteking van..
    Maar wat ik hiermee wil zeggen is dat ik waarschijnlijk ook wel dat virus in me heb en mijn kinderen ook, omdat we, toen we niet wisten wat mijn man precies had en de artsen dachten dat het in ieder geval geen virus was, we ook gewoon geknuffeld en gekust hebben met elkaar.
    Heel veel mensen dragen dat virus bij zich en als je weerstand dan even wat minder is dan krijg je er griep van.
    Dus ik vrees dat het bij ons in ieder geval geen zin meer heeft om dat soort maatregelen te nemen mocht ik weer zwanger raken.. (hoewel ik sowieso altijd mijn handen was na een luier verschonen, mag hopen dat iedereen dat doet eigenlijk :))
    Mijn dochters en ik zijn trouwens tot op heden niet ziek geworden er van.

12. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb wel eens een stuk gelezen van een moeder bij wie het kind in de baarmoeder cmv had gekregen. Daar wordt je echt niet vrolijk van. Kindje had gehoorbeschadiging en dat kwam doordat het dat virus had opgelopen in de baarmoeder.

Het lijkt me geen kwaad kunnen extra voorzichtig te zijn.

13. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Wat een onzin!!
    Zwangeren kunnen beter 9maanden opgeborgen worden!!

14. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    #14 lisanne123, 26 sep 2014
    Laatst bewerkt: 26 sep 2014
    Ik en m'n zoontje eten eigenlijk altijd samen . Bakje fruit delen . Avond eten wilt hij persee 100x ruilen van bestek en hapjes van mijn bord . Tjah vraag me af of dat nou ineens echt niet meer kan ?

15. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Dit dus, dan kunnen we idd in een plastice bubbel gaan zitten.
    Ik heb wel eens gehoord van het virus, maar dat weer houdt mij niet van om mijn neefjes te knuffelen of te zoenen, natuurlijk let ik wel extra op als hun ziek zijn,maar dat doe ik dus ook als ik met volwassenen in aanraking komt.
    En ik werk in de zorg ik kom met veel meer bacterien in aanraking neem ik aan, moet ik dan stoppen met werken? Nee goeie hygiene toepassen!

16. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Antibacteriële gel... Wat een flutadvies.

17. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Deze adviezen zijn idd niet leefbaar maar ik weet helaas hoe het is om in spanning te zitten of je ongeboren kind geïnfecteerd is met het CMV-virus. Dat wil je echt niet meemaken. Bij mij waren ze bang dat ons kind in het eerste trimester besmet was geraakt omdat ik positief testte op een recente CMV besmetting. Dit zou betekenen, en daar waren ze ook echt van overtuigd, dat hij ernstig gehandicapt op de wereld zou komen. Wellicht zonder kwaliteit van leven. Het virus blijft namelijk de hersenen aanvallen in een progressieve mate. Ons vertelden ze (ik was toen 28 weken zwanger van een ernstig dysmatuur kindje) dat hier in Nederland de zwangerschap niet meer afgebroken mocht worden maar in het buitenland die optie nog wel bestond... Deze nachtmerrie wens ik niemand toe.

Het CMV virus is ook de reden dat in België de dames in de kinderopvang gelijk thuis komen te zitten. De gynaecoloog vertelde me dat vrouwen met een kind in de peuterleeftijd en vrouwen die in de zorg of kinderopvang werken het meeste risico lopen.

Nee het is niet haalbaar om je aan de adviezen te houden, maar ik denk dat we hier in Nederland wél te licht denken over de gevolgen van een eventuele besmetting. Dus iets meer aandacht voor hygiëne is zeker geen overbodige luxe!

18. Mamavaneen2e

Mamavaneen2e Bekend lid

2 dec 2013
    526
    0
    0
    Dat zou dan betekenen dat ik mijn werk niet meer kan doen. Gastouder, en ik met mijn zoontje geluk heb gehad? Werkte toen in d kinderopvang

19. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Misschien wel maar misschien ook niet Mamavaneen2e. Wellicht had jij het CMV-virus al eens doorgemaakt. Maar aangezien er niet op getest word hier in Nederland zul je dat dus niet weten.

20. Toen ik de titel zag dacht ik ja helemaal gelijk, heel herkenbaar!

Heb al een paar keer gehad dat ik tijdens het verschonen van mijn dochter opeens een lepel tegen kwam in haar luier..

Maar daar ging het dus niet over haha :)

Deel Deze Pagina