'Topmodel Yfke Sturm in levensgevaar' - RTLNIEUWS Ik schrik hier enorm van. Ze is jong, getalenteerd en bovenal paar weken geleden voor het eerst moeder geworden!
Wat vreselijk! Maar aan de andere kant denk ik wel; het lijkt me niet handig zulke gevaarlijke dingen te doen terwijl je nog geen 6 weken geleden bent bevallen. Ik had toen andere prioriteiten...
Dat is wel heel heftig. Kan haast niet anders dat mocht ze het al overleven ze veel restschade zal houden.
Ik ook, maar misschien deed zij dit soort sporten al voor haar zwangerschap en was zij hier ook gewoon goed in en zag zij geen gevaar hierin. Was ze allang blij dat ze dit weer kon doen. Lijkt mij niet dat je bewust gevaar gaat opzoeken als je net moeder bent.
Ik begrijp gewoon écht niet dat je zulke risico's gaat opzoeken als je net moeder geworden bent. Ook al deed ze dit al voor de zwangerschap, als je moeder (of vader) word dan heb je een verantwoordelijkheid naar je kind toe. Goed voor jezelf zorgen, zodat je goed voor je kind kan zorgen. Dat is een belofte die je aangaat op het moment dat je voor een kindje kiest. Ik begrijp dan ook echt niet dat je je eigen plezier verkiest boven je veiligheid, met alle gevolgen van dien. Desondanks is het natuurlijk vreselijk wat er gebeurt is, voor alle betrokkenen. Ik hoop dat ze er goed bovenop komt, vooral voor haar zoontje..
Dus als je ouder bent geworden mag je niet meer auto rijden, geen motor rijden, niet op wintersport...naja, beetje onzinnige en onnodige discussie Vreselijk ongeluk, hoop dat ze er goed uitkomt!
Wat een onzin zeg! En wat een totale misplaatste reactie ook. Dus jij sluit jezelf op? Want als jij gaat fietsen kun je ook aangereden worden, jij gaat nooit meer met het vliegtuig op vakantie, want je kunt neerstorten. Zwemmen zeker ook niet, want je kunt verdrinken, vis eten denk het ook niet, want je kunt in een graatje stikken. En in een achtbaan, daar kun je héél misschien uitvallen...
Dat vind ik wel even een heel ander verhaal als een surfplank die 75 km per uur gaat. Nee je hoeft jezelf niet op te sluiten, maar een beetje extra voorzichtig zijn met jezelf vóór je kind lijkt me belangrijker dan je eigen vertier... Een ongeluk zit in een klein hoekje, ook in het dagelijks leven, maar bewust zulke risico's opzoeken terwijl je (net!) moeder bent vind ik onverantwoordelijk. Shoot me..
Dan zou ik niet meer mogen paardrijden, fietsen, skaten en ga zo maar verder. Vooral het paardrijden wat ik graag doe (en dan vooral het springen) zou al onder een risico vallen. Gelukkig betekend het moederschap dat je achter de geraniums moet gaan zitten, want o wee als er iets met je gebeurd. En afijn! Zit je braaf achter de geraniums... pleurt er een helikopter op je kop. Kan ook natuurlijk.
Het is niet echt ergens op gebaseerd maar ik denk dat het weer goed komt. Ze houden mensen die een scheurtje in de schedel hebben vaak in een kunstmatige coma om de druk op de hersenen minimaal te houden. Daar hoef je geen blijvend hersenletsel door op te lopen.
Ik ben het wel met woezel eens...natuurlijk is het heel erg hoor dat staar boven kijf. En ik hoop van harte dat ze er helemaal bovenop komt. Maar ik ben ook van mening dat je vooral als ouder een bepaalde verantwoording hebt en je bepaalde risico's niet moet nemen. Zo mag mijn man van mij echt niet gaan motorrijden...nou ja of zonder mij als vrouw. Ik wil niet in de situatie komen dat ik mijn kinderen moet vertellen dat hun vader te pletter gereden is. Ja dat kan met de auto ook...maar het risico met een motor is vele malen groter. Er hoeft maar iets op de weg te liggen. Overigens heb ik hem dit al verteld voor we kinderen hadden. Dus hij had een andere keuze kunnen maken. Veel vrouwen die het prima vinden. Mag ook...daar is iedereen anders in.