Leerling overlijdt na ongeval ardennen-schoolexcursie.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door humptydumpty, 4 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat afschuwelijk voor de ouders en alle andere betrokkenen.

Voor ons is dit nieuws redelijk 'dichtbij' ons eigen leven. Mijn man gaat als begeleider mee op een survivalkamp in de Ardennen. Extra schrikken dus, als je zoiets leest. Afschuwelijk. Ene vriendin van mij is haar broertje (zelfde leeftijd ongeveer) verloren tijdens een kampeer van de middelbare school. Voor hun zijn dit soort berichten ook extra pijnlijk.

2. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Natuurlijk zijn dit allemaal mogelijkheden. Net zoals je door een bliksem geraakt kunt worden of wat dan ook. De statistieken zeggen echter dat de kans op dodelijke ongelukken bij bepaalde actviteiten, zoals bergbeklimmen of abseilen wel degelijk groter is dan bij andere activitieten, zoals door een stad lopen. Ik snap ook wel dat stedentrips niet zonder gevaar zijn (ben zelf op Rome reis ook een avond verdwaald...), maar het gaat om de relatieve kans en dan wint zo'n Ardennentrip het helaas. Verder snap ik ook wel dat een meer actieve excursie voor sommige kinderen veel fijner is, maar er zijn toch ook wel veiligere alternatieven lijkt me.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Vreselijk triest.
    Bij mijn buurmeisje gingen ze met school zweefvliegen. Is toen ook misgegaan en een leerling is overleden.

Wij gingen met 14/15 jaar op zeilkamp met school, ook waardeloze begeleiding en de meeste kinderen konden niet zeilen. Verder naar Parijs geweest toen ik 16 was en nog eens naar Duitsland geweest met school.
    Van mij hoeft het ook allemaal niet zo en ik denk dat ik me ook zorgen zou maken, maar een hoop dingen kunnen overal gebeuren.
    Moeiljke dingen.

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Helemaal mee eens. Je kind alleen naar school laten fietsen via een drukke weg en zonder helm op, om maar een voorbeeld te geven, is duizend maal meer risicovol dat je kind te laten abseilen tijdens een school excursie. :cool:

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wat ik hierboven al schrijf.....je kind naar school sturen op de fiets (en zeker zonder helm) is oneindig maal gevaarlijker dan je kind op excursie sturen naar de Ardennen (we hebben het niet over de Himalaya he ;)). Het is vreselijk wat er gebeurd is met die jongen, maar gelukkig zijn dit zeldzame incidenten. Ernstige verkeersongelukken waarbij fietsende kinderen betrokken zijn zijn helaas wel aan de orde van de dag. Als ouder zou ik mij om het laatste dan ook veel meer zorgen maken dan mijn kind voor een paar dagen naar de Ardennen sturen, dit laatste is een irrationele angst. :cool:

6. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Vreselijk voor de nabestaanden, maar idd: ongelukken gebeuren. Ik ben met school wel gaan kanovaren in de Ardennen. Was een dagtrip, ook een hele kliek 13/14 jarigen. Dat was echt geweldig!

7. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Wat ingelofelijk verschrikkelijk voor iedereen. Wat zullen zijn klasgenoten hiervan geschrokken zijn.

Ik ben zelf ook op werkweek geweest in de Ardennen. We hadden toen super slecht weer en sommige onderdelen werden met extra begeleiding gedaan (abseilend) of afgelast (een soort van kabelbaan naar beneden). Alles was echt goed geregeld. Ik vraag me echt af hoe dit fout heeft kunnen gaan?

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wij zijn in de derde gaan kanovaren in de Ardennen en in 5 VWO hadden we ook een survivalkamp in de Ardennen. Alles is gelukkig goed gegaan maar we moesten ook een heel stuk mountainbiken en daar kun je ook aardig vallen.

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wij gingen in 5VWO naar Rome en Florence, lekker veilig zou je denken. Not. We mochten van de leiding 's avonds gewoon alleen op pad en mijn vriendinnetje en ik zijn toen door twee mannen in Rome meegenomen in een auto tegen onze wil, midden in het drukke centrum. Godzijdank konden we vluchten voordat er iets ernstigs gebeurde, maar het had ook heel verkeerd kunnen aflopen. 😓

10. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Nikki wat eng!!
    Ik ben in de brugklas een keer verdwaald tijdens het langlaufen met twee vriendinnen. Dat was in Duitsland. We gingen van de looppaden af. Ik was echt bang want ik dacht dat ik nooit meer thuis zou komen. Dat bos was best groot. Maar 1 vriendin wist wonder boven wonder de weg weer terug en kwamen we net op tijd aan bij de bus. Ben blij dat het goed is afgelopen

Deel Deze Pagina