Op zich snap ik dat wel. Feit is dat kinderen nu niet meer kunnen sporten of wat dan ook na school. Maar het gebeurt niet elke dag, ze hebben elke week tenminste één middag waarbij ze eerder thuis zijn.
Daar mag je wel blij mee zijn Natasja, ik heb niks gehoord, dus volgens mij was er vandaag geen gedoe bij ons op school. Wat betreft die ene middag, de tijden zijn veranderd. Ik snap het wel dat ze de kinderen langer op school willen houden om ze van de straat af te houden. Maar de ouders hebben ook een bepaalde verantwoordelijkheid en die laten ze maar al te graag aan de docenten over.
Ja dat is idd zo. Maar ik vind wel jammer genoeg dat bij vele thuis school niet op de eerste plek komt. Dus baantjes, sporten enz.. veel belangrijker zijn. Onderwijs vergaart vrijheid, maar helaas denken leeringen dat wij alleen de vrijheid willen afnemen. 1 middag vroeger uit ben ik het ook wel meer eens (denk dat ik je berichtje daarnet verkeerd had gelezen )
Ik vind het prima als leerlingen gaan staken voor beter onderwijs, maar dit is idd gewoon relschoppen. Heeft niks meer te maken met de 1040 uren. Ik merk het ook met de mbo stagaires bij mij op het werk: gister nog een: "pfffff heb het helemaal gehad: 8 uur stagelopen per dag is echt veel te veel! En dan ook nog naar school 1 dag in de week...." Nou ik heb hem eens aangekeken en gezegd dat ie dan maar moest wachten tot ie klaar is met school en echt moet gaan werken! Dan weet ie wel hoe goed ie het had op school!
Ben het helemaal eens met je Natasja: sommige leerlingen beseffen totaal niet meer dat je het voor hun toekomst doet....
ik vind het belachelijk die stakingen ze gaan morgen weer staken hier in heerenveen mijn overbuurmeisje heeft ook vast gezeten omdat ze ook dingen gesloopt zou hebben. de krant staat ook volmet foto's van dingen die ze gesloopt hebben ben benieuwd hoe het morgen gaat
Ik hoop dat het vandaag beter gaat. Degenen die vandaag in Amsterdam staken, hebben toestemming van de ouders en docenten gaan ook mee. Mochten ze niet naar Amsterdam gaan, dan moeten ze naar hun gemeentehuis en dan ook onder begeleiding van docenten. Hoe dan ook, krijgen de stakers (met of zonder toestemming) een boete thuisgestuurd.
mijn zoon moet 3dagen in de week tot kwart over 4 naar school, en dat is best veel. moet je nagaan dat er ook scholieren zijn die nog 3 kwartier onderweg zijn naar huis. het zijn kinderen van 13, 14 jaar. het feit dat ze straks werken is niet te vergelijken met nu, dan zijn ze volwassen en nu kinderen. hier is ook gestaakt en het is netjes gebleven. ik ben het ook niet eens met de jongeren die rotzooi trappen. maar er zijn een heleboel scholieren gaan staken en die waren het er ook niet mee eens. wel jammer dat de media alleen dat uitzend eerlijk gezegd vind ik het goed dat er eens gestaakt word, ik wou dat de volwassen bevolking ook eens zou staken tegen de plannen van de regering. want wij mopperen wel, maar nemen geen stappen. en zolang er geen rotzooi word getrapt vind ik dat er gestaakt mag worden. beter dan je alles laten aanleunen.
ik heb nog niet alle reacties gelezen ..... maar volgens mij weet het grootste gedeelte van de leerlingen niet waar ze voor staken ......
Ik sta er in principe achter. De manier waarop ze het afgelopen week hebben gedaan, vind ik echter belachelijk.
Bij ons hebben ze niet gestaakt. Ik vind dat de stakers het netjes moeten houden en hun argumenten op een rijtje moeten hebben. Dan hebben ze alle recht en moeten ze ook serieus genomen worden, en dat gebeurt nu helaas nog niet. Hoe het er soms aan toe gaat (kinderen met 5 tussenuren op een dag) is belachelijk. Het zijn nog kinderen hoor. Laat ze lekker om 4 uur thuis zijn, die tijd hebben wij vroeger ook gehad en zijn wij nu zo slecht terecht gekomen?
ehm waarom is het dan nodig toestemming te hebben als je toch een boeten krijgt? Of stel ik nu een hele domme vraag :
Alleen de ouders die toestemming hebben gegeven, krijgen direct een boete van 70 euro en de anderen zullen meer moeten betalen.
oooh oke...maar ik dacht dat als je toestemming gaf dat je dan geen boete zou krijgen omdat het dan "legaal" afwezig zijn was. Maar goed, is ook wel weer goed een boete.....anders dan blijven ze misschien doorgaan etc. Maar wel een gedoe zeg dat staken enzo.
Ik denk niet dat we het laatste gezien hebben van dat staken. Volgens mij wilt de LAKS doorgaan met acties. Maar zolang het niet op een verantwoorde manier gaat, keur ik het niet goed. Ik vond die actie op die andere school veel leuker. Toen kregen ze 1040 minuten aan één stuk door les, en dat begon 's avonds tot de volgende ochtend. Dát vind ik pas een leuke actie.
Kijk het feit dat die kinderen van alles gaan slopen vind ik echt niet normaal, maar snap sommige kinderen wel waarom ze staken, want die nieuwe regel is wel heel erg overdreven ja toch ?! maar slopen hoeft nou ook weer niet...