Dit begrijp ik oprecht niet als ouder. Ik las laatst een (oud?) topic over een moeder die heel verbaasd was dat ze van school hoorde dat haar kind nog niet kon tellen. Hoe is zoiets nou mogelijk? Ik vraag me echt af wat je dan 4 jaar lang met je kind doet thuis. Je leert je kind toch dingen? Zij dacht: dat leert hij/zij op school wel. Huh? Ik kan er niet over uit. Ik vind het je verantwoordelijkheid als ouder om je kind in ieder geval de basis mee te geven. Wat mij betreft horen al deze dingen (dikgedrukt) en nog veel meer daar bij. Je gaat toch niet achterover leunen en denken dat school het allemaal wel aanleert? Heb je dan nooit nagedacht over hoe het is om een kind te hebben en wat je er mee zou gaan doen en hoe je deze wil laten opgroeien etc etc? Anders ben je toch ook maar alleen een broedmachine wat mij betreft. Een kind opvoeden is hard werken, altijd, op elk gebied. Jij bent als ouder verantwoordelijk. Misschien hoort dit in het impopulaire topic, ik merk dat ik er fel in zit
En ook als ze al wel op school zitten houdt het thuis helpen met leren niet op. Tenminste, ik ben nu met mijn jongste thuis met veel bezig wat hij op school mist qua uitdaging. Kreeg laatst van 2 betrokkenen van het cjg een compliment dat ik zo goed kijk waar hij behoefte aan heeft en dat ook aanbied aan hem, zoals met hem naar de klokhuis vragendag gaan etc. Ze zeiden dat ze dat zelden tegen komen. Ik was echt verbaasd, vind dat zelf niet meer dan normaal.
Ik kies ook niet zomaar voor de dichtstbijzijnde school hier de school op 5 min fietsen terwijl ik er ook een 2 straten verderop heb maar dat is niet een goede school in mijn ogen maar ik vind ook dat je als ouders zijnde meer bezig moet met je kinderen Voorlezen is daar een voorbeeld van ze leren zoveel woorden als je regelmatig voorleest daarmee kan je je kind enorm helpen