leerplichtambtenaar aanwezig, of iemand die dit weet..

Discussie in 'De lounge' gestart door siriel, 20 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Als ik hier lees dat kinderen geslagen worden en dan na drie keer waarschuwen naar de juf moeten gaan gaan m'n haren overeind staan.

Ik heb altijd tegen Luc gezegd: je laat je niet slaan. Als een kind je slaat ga je meteen naar de juf. Slaat dat kind je dan nog een keer dan sla je terug.

Niet ethisch verantwoord misschien maar elke keer in elkaar geramd worden en dan na drie keer naar de juf of meester gaan terwijl het de volgende dag weer hetzelfde liedje is is niet mijn manier.

2. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Goedemorgen dames, ik zal vanavond in alle rust ff een update geven en reageren. Ik ben druk aan het pakken, want we gaan vanmiddag op vakantie;)

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Dat is het betere werk, heerlijk :cool:

4. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Nou even een update, ik heb de leerplichtambtenaar niet kunnen bereiken, hij zou mij terugbellen donderdag of vrijdag, maar ik heb niets gehoord.
    Mijn dochter had op school nog een kluisje met spullen, dus ze heeft donderdagochtend de stoute schoenen aangetrokken, en naar school gegaan om haar spullen op te halen, ik wilde met haar meegaan, maar dat wilde ze echt niet. Dan was ze bang nog meer als een bangerik over te komen.. begrijpelijk!
    Daar kwam ze op de gang haar mentor tegen, die nogal verbaasd was haar te zien.
    Ze kreeg de vraag of ze even meewilde de klas in, zodat het één en ander even klassikaal doorgesproken kon worden. Dochter wilde dit wel zodat ze in iedergeval haar ei ook nog even kwijt kon aan bepaalde dames.
    Eerst kreeg mijn dochter het woord, dat ze heeft gericht aan het meisje wat continu met knkr scheld richting mijn dochter. Ze heeft aangegeven dat dit sowieso nooit een scheldwoord mag zijn, maar dat het haar nog eens extra kwetst omdat oma pasgeleden na een heftige strijd van 3 maanden aan kanker is overleden.
    Toen zei ze tegen dat meisje, dat ze wist dat haar opa ook in het ziekenhuis lag, en dat hij kanker heeft en opgegeven is. Ga eens naar je opa, en vraag hem eens wat hij van jou gedrag vindt? Het desbetreffende meisje heeft totaal niets teruggezegd maar is huilend de klas uit gerend.
    De andere meiden die haar dit hele schooljaar al gepest, getreiterd en lastig gevallen hebben, hebben ombeurten sorry gezegd. Dat was het.
    Toen is de vriendin van mijn dochter opgestaan om te vragen of dit een grap was, of die vrouw wel in de gaten had wat dit met iemand doet. En of hier geen melding van gemaakt gaat worden. Nee, dat vond de mentor echt enorme onzin. Er was nu toch sorry gezegd??
    Ook dat meisje dat huilend de klas verlaten heeft is niet teruggeroepen om in gesprek te gaan oid.
    De mentor zei tegen mijn dochter dat ze al haar klasgenoten van whatsapp en facebook moest blokeren, en dat ze naar huis kon gaan, dat ze op geoorloofd ziekgemeld staat, en dat ze zich pas uit mag schrijven als het officieel bekend is welke opleiding ze in september mee gaat beginnen.. dat was het..

Met andere woorden, ze moet iedereen blokkeren, want het is haar schuld dat ze haar soms "opzoeken":(

Ik wist niet wat ik hoorde:$ Op de schoolsite staat zo mooi omschreven dat er een pestbeleid is etc maar dit is dus de werkelijkheid.
    Ik weet dat er 1 meisje in mijn dochters klas zit, die heeft 2 officiële waarschuwingen nog 1 x een misstap en haar opleiding word stop gezet. Dit weet ik, omdat dat meisje mijn dochter opbelde om te vragen of zij ook bij de "pesters" hoorde, ze dacht zelf nml van niet.
    En dat klopt ook, mijn dochter heeft met haar nooit problemen gehad. (het kan dus blijkbaar wel, officieel waarschuwen etc.)

Ik heb even afgewacht tot mijn man s'avonds thuis was, om te bespreken hoe of wat. We gaan een officiële klacht indienen, bij de directeur of de overkoepelende organisatie. Dat gaan we nog even bekijken.
    Ik heb vrijdagochtend nog wel naar school gebeld omdat ik de desbetreffende mentor wilde spreken, die dus het "gesprek" geleid heeft in de klas donderdag. Maar die was de hele dag in vergadering, tuurlijk... Ik heb gevraagd of zij zsm contact met ons wil opnemen, maar het antwoord was dat de vakantie periode voor de deur stond, dus waarschijnlijk na de vakantie:$ Echt belachelijk.
    Ik heb ook nog naar een afdelingshoofd gevraagd, maar nee, ook die was er niet:(:(

Ik heb het er voor nu even bij gelaten, omdat we zelf lekker 2 weken vakantie aan het vieren zijn. Dochter is er nu vooral opgelucht over dat ze niet meer naar school hoeft.
    Ik denk zelf, dat als we niets meer van ons laten horen, dat wij ook niets meer horen.. ook niet van een leerplichtambtenaar ofzo.
    Maar ik heb het idee dat dat verhaal sowieso aan alle kanten niet klopt. Ze is 18. Ik denk dat het voor henzelf gewoon niet zo gunstig is als een leerling voor het einde van het schooljaar stopt met de opleiding. En nu lijkt het alsof dochter gewoon nog op de opleiding zit.. Dus uitschrijven gaan we haar sowieso.

5. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Ik vind dat je dochter zich krachtig verweerd heeft. Ga maar eens voor de klas staan en je pesters toespreken. Echt heel goed.
    Het gedrag van de mentor slaat negens op; vooral ook dat blokkeren op facebook en app, dat voelt of het meer je dochters schuld is. De pesters komen er dan te licht vanaf, lijkt mij.
    Geniet van jullie vakantie.

6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Dat heeft je dochter echt klasse gedaan. Top van haar. Ze mag heel trots zijn op zichzelf.
    Ik was aan het begin van je verhaal heel positief dat de mentor het zo oppakte in de klas. Om zo een start te maken om het probleem aan te pakken. Maar naar mate je verhaal vorderde begreep ik dat het dat dan was. En dat kan natuurlijk niet.
    Goed dat jullie een klacht in gaan dienen. Ben benieuwd hoe het afloopt.

7. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Wij vinden het ook echt stoer dat ze zo haar woordje gedaan heeft. Dat heeft haar ook een goed gevoel gegeven. Ze kreeg toen ze thuis was ook een aantal appjes van een paar jongens en één meisje uit de klas, waar ze eigenlijk niet echt contact mee heeft. En die zeiden dat ze best wel geschrokken waren van haar verhaal, dat ze nooit in de gaten hadden gehad dat er dit speelde in hun klas. Dat het zo ver ging. Dat ze respect hadden voor de manier waarop zij zich verwoord had tegenover de groep, en dat het vooral triest is dat het zo ver heeft kunnen komen. Maar dat is het probleem met pesten.. vaak zie je het niet gebeuren.

Zo sprak ik van de week 1 moeder van onze jongste die 5 is en in groep 1 zit. Haar dochter wordt iedere keer tijdens het buitenspelen door 1 jongen uit de klas geschopt of gestompt. Maar net elke keer als de juffen het niet zien. Dat meisje durft niet te zeggen wie het is, want dan zou die jongen haar nog meer pijn gaan doen..:x Dat meisje slaapt dus slecht wil niet meer naar school en durft niet te vertellen wie het is..
    Dan breekt je hart toch, we hebben het hier over de kleuterklas..

Toen onze oudste van 13 en 18 nog op een andere basisschool zaten dan de jongste nu, hadden ze ook zo'n petten systeem.
    Ik ben daar dus ook geen voorstander van. Je geeft bepaalde kinderen een soort van stempel.
    Ik denk dat het veel verstandiger is om met regelmaat aandacht te schenken aan het pesten, wat dat met andere kinderen doet. En kinderen die pesten moeten naar mijn idee heel goed aangepakt/begeleid worden. Desnoods met een kinderpsycholoog ofzo. In elke klas zit wel een kind waarvan je al heel snel in de gaten hebt, hmmm dat gaat hem niet worden.. In de klas van onze jongste zit een jongen van 4, die kinderen slaat met een stok, bijt, schopt, iemand met een kei een gat in het hoofd heeft gegooid, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het trieste is dat dat kind er zelf gewoon om lacht. Als je dat nu niet goed begeleid dan heb je straks helemaal een enorm probleem! Dat red je niet met een pet..
    Gepest worden is gewoon enorm verdrietig...:(

8. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Ow men, dat verhaal van groep 1. Wat erg. Daar zou ik als moeder dus geen genoegen mee nemen he. Ik zou met de juf in gesprek gaan. En vragen om het in de klas aan te kaarten. Navraag doen bij andere kinderen of die iets weten. En klassebreed aangeven dat 1 jongetje dat doet en dat dat niet de bedoeling is. Grote kans dat het dan niet meer gebeurd want dan let men op elkaar.

9. Je dochter is een heldin Siriel, zeg dat maar tegen haar! Ik vind het echt bijzonder knap dat zij, na alles, de klas nog is ingegaan en dat ze zich zo goed heeft weten te verwoorden! Die meiden en de mentor mogen zich echt kapot schamen. Ik zou hier zéér zeker nog iets mee doen, maar geniet eerst maar lekker van jullie vakantie! :)

10. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Dank je wel:D echt heel knap, ik weet niet of ik het wel aangedurfd had.. Schamen mogen ze zich zeker ja.
    we zijn zeker aan het genieten, heerlijk! Dankje:D

11. Islah

Islah Niet meer actief

Wow wat ontzettend knap van je dochter!
    Zomaar voor een volle klas de pesters toespreken. Doe dat maar eens na... (ik ben zelf jarenlang gepest, zelfs op het MBO, dus weet wel hoe het voelt).

Verder tja het bekende verhaal, de pesters houden ze de hand boven het hoofd en de gepesten krijgen min of meer de schuld. Ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat dat ooit zal veranderen.

Deel Deze Pagina