Leerplichtambtenaar

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Dretjuh, 19 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Gisteren om half 5 moesten we met mijn stiefzoon (weer) bij de leerplichtambtenaar komen.

Hij is dit schooljaar maar liefst 63 keer !!!! te laat geweest. :x Waarvan 14 keer absent (dus gewoon niet in de hele les zitten)
    Meneer gaat voor schooltijd steeds naar de Albert Heijn of blijft lekker buiten rondhangen.

Sowieso krijgt de school op zn @&$%#%^%& van de leerplichtambtenaar omdat ze normaal gesproken na 5 keer al een melding moeten maken.. Dus pas na 63 keer is echt belachelijk en schandalig.

Ze gaan het nu bespreken met school en de gemeente, het kan zijn dat hij diverse cursussen en/of trainingen moet volgen. Of dat hij een proces verbaal krijgt en bij de rechter moet verschijnen.
    Een taakstraf bij Halt gaat het in ieder geval niet worden, daar leert hij niks van.

We weten echt niet wat we hiermee moeten, als hij te laat komt krijgt hij sowieso straf op school, we werken al ruim 7 maanden samen met een hulpverlener, maar meneer doet precies waar hij zin in heeft.

Ben benieuwd wat voor staartje dit verhaal gaat krijgen......

2. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Jeetje meis, dat is niet niks. De leerplichtambtenaar is de laatste stap die een school kan maken.
    Hoe oud is jou stiefzoon? Is hij aan het puberen?

3. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Hij word begin aug. 15.... een stevige puber dus, met daarnaast serieuse gedragsproblemen

nix mee te beginnen dus................... helaas

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik kan je niet verder helpen maar ik wil je wel sterkte wensen! ik hoop dat hij er nu iets van gaat leren

Deel Deze Pagina