Kinderfeestjes gedoe

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Baileyy, 6 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Hoe doe andere dit met planning van kinderfeestjes?
    Zoveel kinderen sporten op de woensdagmiddag. De andere dagen gaan ze tot 15.00 uur naar school. Zaterdagen wordt er ook gesport.
    Voorgaande jaren kon de woensdagmiddag nog prima of de vrijdagmiddag, maar tegenwoordig in groep 6 zijn ze allemaal hoger met hockey en voetbal etc en dus meer aan het trainen. Dan kan die niet, dan die niet.
    Zoon wil toch wel dat ze komen op zijn feestje. Hoe plannen jullie dat?

En wie heeft er leuk idee voor jongensfeestje 9 jarigen. Trampoline springen, lasergame wordt hier al door iedereen gedaan. Zoon had paintball bedacht, maar ik vond 20 euro pp wel wat te veel.

Dan nog het dilemma wie hij kan vragen. We hebben 2 auto's tot onze beschikking maar dan kan hij niet iedereen vragen die hij wil (en waar hij zelf wordt uitgenodigd en mee speelt). Ik heb al de neiging er een auto bij te vragen, maar man vindt dat overdreven.

Ik ben gewoon even benieuwd hoe dit bij anderen gaat..

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Hier vaak vrijdagmiddag, omdat dochter zelf op woensdagmiddag sport. Vriendinnetjes skippen dan een keer de training en dochter skipt het als een ander een feestje op woensdag plant. Meestal levert dat geen enkel probleem op; ze hebben niet wekelijks een feestje. Ook doen we het wel eens in het weekend. Zaterdagmiddag kan vaak, omdat wedstrijden vaak 's ochtends zijn en zondag kan ook meestal wel (maar natuurlijk niet als je erg gelovig bent of in een erg gelovige omgeving woont waar zondag een rustdag is).

Qua activiteit: klimmen is gaaf, maar duurder dan 20 euro. Misschien een lasergunpakket huren? En dan in een park of bos in de buurt lasergunnen? Heb alleen geen idee hoe duur dat is? Hier heb je ook van die indoorspeelhallen die dat combineren met trampolinespringen en/of lasergun, kan ook nog een optie zijn.

Qua aantal is het hier als we er met de auto naar toe moeten wat er in de auto past. Vind 8 kinderen over het algemeen ook wel genoeg en ze krijgen niets van keuzes maken, vind ik. En zeker als iets duurder is, vind ik 8 ook wel maximaal qua kosten (hier laatst wezen klimmen, dat is rond de 25 euro per kind, dat is dan dus duur genoeg ;)). Wil je niet dat hij moet kiezen, dan zou ik andere ouders vragen om hun kind te brengen en te halen. Of iets dicht bij huis doen, zodat je vanuit school lopend naar huis kan (er van uitgaande dat dat mogelijk is).

Niet moeilijker maken dan het is in ieder geval.

Baileyy en einad vinden dit leuk.
  3. Denken in mogelijkheden?

- Kinderen laten brengen en halen naar feestgelegenheid.
    - Kinderfeestje op een doordeweekse dag of studiedag? Of eventueel de zondag?
    - Paintball benodigdheden huren? Of een klimbos, misschien ook een optie?

NiekeKris vindt dit leuk.
  4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik plan een kinderfeestje altijd op een woensdagmiddag. Ja en dan zullen er vast weleens kinderen een training of wat dan ook missen maar daar ga ik het niet op aanpassen. In al die jaren heb ik nog nooit meegemaakt dat er iemand heeft afgehaakt omdat er gesport moest worden ( mijn oudste is bijna 18 jaar dus reken maar uit ;)
    De enige keer dat ik mijn jongste dochter eens eerder heb opgehaald bij een feestje is omdat ze mocht proefzwemmen voor haar B diploma en dat wilde ik niet overslaan.

einad, Baileyy en NiekeKris vinden dit leuk.
  5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Hier een heel enkele keer dat iemand niet kan, omdat er dan net een toernooi of een belangrijke wedstrijd is (of vroeger inderdaad afzwemmen) op die dag ofzo. Dat houd je toch (en hoe meer kinderen, hoe groter het risico is dat er iemand niet kan ;)). We hebben ook wel eens na het 'echte feestje' nog eens een 'alternatief feestje' gegeven met één of twee kinderen ofzo. Laatst ook, toen er door Coronatoestanden iemand niet op de dag zelf kon.

einad vindt dit leuk.
  6. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Hier worden ook vaak feestjes op vrijdag na school gegeven. Activiteit, dan avondeten en dan naar huis. Soms wordt gevraagd of de kinderen opgehaald worden maar meestal worden ze thuisgebracht.

De jongste wordt bij veel jongensfeestjes gevraagd. Momenteel is survivallen populair.
    Andere ideeën zijn: iemand die op bezoek komt met allerlei reptielen, bootcamp, voetbalclinic, feestje bij een indoorskibaan (niet skiën maar een ander arrangement).

einad en Baileyy vinden dit leuk.
  7. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Hier zijn feestjes vaak door de week en niet in het weekend. De ouders nemen alle kinderen direct uit school mee naar huis. Vaak is daar taart en cadeautjes uitpakken en dan naar de locatie voor een activiteit. Feestjes in huis hoor ik zelden tot nooit (meer). En wil ik zelf ook niet.

Wij gaan altijd met 2 auto's. Dus je mag uitnodigen wat daarin past en niet meer. Ik kan niet met alles en iedereen rekening houden. Dus dan moet een vriendje maar kijken of hij een training overslaat of later kan worden gebracht. Wij brengen iedereen na de tijd naar huis. Op die manier heb ik geen gedoe met ouders die al staan te wachten. Ik heb ooit kind door de halve stad moeten halen (in de spits) en brengen naar een indoor speelpark. Doe ik dus niet weer.

Qua activiteiten heb ik slechte ervaringen met paintpall. Dat kan echt enorm pijn doen! En je wilt die verf (ondanks een masker) ook niet in de ogen krijgen. Ik heb zelfs met volwassenen meegemaakt dat men van te dichtbij op elkaar gaat schieten, gericht op het hoofd of met meer mensen op 1 persoon. En kinderen zijn daarin nog minder voorspelbaar.

Hier voetbalinic, klimmen, schaatsen, bioscoop, indoorgolf, karten, pony rijden, lasergamen, blote voetenpad, dierenpark met rondleiding etc.

Baileyy vindt dit leuk.
  8. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Wauw wat een leuke activiteiten! Dat hoor ik bij ons nooit! Heb gelijk gekeken naar survival hier in de buurt, maar kon het niet vinden helaas.

9. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Oke dan zal het misschien wel meevallen qua afzeggingen dan. Zelf zou ik een training ook afzeggen, maar goed als er al 4 afzeggen vanwege sport vindt mijn zoontje dat niet leuk vrees ik.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  10. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Oke dan zeker geen paintball. Dat wist ik niet. Bedankt voor de tip!

Naar huis brengen deden wij vroeger ook wel. Maarja als hij meer kinderen wil uitnodigen. Hij wordt zelf ook op veel feestjes gevraagd en ik snap ook wel dat hij da terug wil vragen. Ze spelen ook gewoon heel veel allema met elkaar.

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja dat snap ik maar dat ligt dan echt bij de ouders.
    Ik vind een kinderfeestje toch echt belangrijker dan een training
    Die training komt een volgende keer ook wel weer

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik moest mijn jongste eens op een vrijdagmiddag bij een indoorspeeltuin ophalen. 20 km verderop en dan in de spits rijden en kon ik het niet vinden. Ik vond dat echt waardeloos. Was ook stiksjaggerijnig toen ik aankwam ;)
    Een locatie wat dichterbij ophalen vind ik geen probleem maar niet een heel eind in de auto

13. tuc

tuc Niet meer actief

hier ook zo, altijd op woensdagmiddag en iedereen komt altijd.
    Zoon zegt ook wel eens zijn training op de woensdag af voor een feestje. Teamgenootjes doen dat ook.

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier vaak op woensdagmiddag of zaterdag, soms zondag. Wij zeggen dan een training gewoon af, muziekles kunnen we een keertje verplaatsen etc. Feestjes zijn er maar een paar keer per jaar, daarvoor regel ik dus gewoon wat. Enige uitzondering was dat een feestje een keer tegelijk viel met de verjaardag van mijn moeder en oma (werden 60 en 85), toen gingen de oma’s voor ;)

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Ik vind het dus geen enkel probleem om mijn kind ergens op te halen. Oké, in de spits 20 km verderop vind ik een ander verhaal. ;) Helemaal als dat zou zijn omdat het jarige kind bv. meer kinderen uit wil nodigen dan er in twee auto's passen. :D Dan denk ik, laat of minder kinderen kiezen of ga iets dichterbij huis doen. Het kan geen kwaad om je kind te leren dat niet alles kan. Maar gewoon op een paar kilometer afstand of omdat de ouders geen auto hebben oid, dat vind ik dus geen probleem (en ik wil dan op verzoek bv. ook gerust andere kinderen meenemen). Beetje sneu als je als kind flink beperkt wordt omdat je ouders geen auto hebben ofzo...

16. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik rij geen auto en wij doen meestal een uitje waar de ouders de kinderen zelf moeten brengen. Op zaterdagmiddag en dan met eten erbij bijvoorbeeld. Maar we wonen in een grote stad met aardig wat mogelijkheden voor een feestje (zwemmen, schaatsen, klimmen, karten, glowgolf, bowlen) en het maakt de meeste ouders niet echt uit of ze hun kind nu bij ons brengen of bij de feestlocatie. En als er 1 of 2 zijn die niet kunnen brengen/halen dan passen ze bij ons nog in de auto.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Hier werd dat niet in dank afgenomen, dus ik plande het altijd om de training heen. Maar mijn zoon nodigde vooral teamgenootjes uit, dus wist ik wel precies wanneer er een mogelijkheid was. Wij gingen vaak met 2 auto's, dat kunnen er nog 7 andere kindjes mee, vind ik ruim voldoende.

Baileyy vindt dit leuk.
  18. Mapje

Mapje Niet meer actief

Hier 5 gelijke dagen rooster (altijd tot 14) meeste kinderfeestjes zijn op woensdagmiddag uit school (al plannen de voetballers dat niet ivm training maar mijn zoon zou training wel mogen
    Overslaan) vrijdagmiddag ook maar dan wel vaak afhakers hier ivm zwemles (en niemand wil meer zwemlessen missen door Corona) maar de meeste doen dus zaterdagmiddag. Wij ook.

Oh en hij kan er zoveel vragen als er in 2 auto’s passen.

19. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.445
    1.129
    113
    Hier zijn de meeste feestjes op zaterdagmiddag, soms op vrijdagmiddag. Zoon mag 6 vriendjes uitnodigen, dat past in beide auto's en vind ik qua kosten genoeg.

Wij kiezen nu voor stuntstep les en dan daarna vrij steppen in een skatehal. Kan ook met mountainbike of skateboards. Graffiti feestje is ook leuk volgens mij.

Mapje vindt dit leuk.
  20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij doen tegenwoordig meestal op zondag. Eerst voelde ik me wat bezwaard, alsof dat niet hoort ofzo. Terwijl we niet één van de vriendjes van onze zoons uit een gezin komt dat elke zondag in de kerk zit. Dus op een gegeven moment uit nood toch maar zo gedaan. Geen reacties op gehad dat het niet zou kunnen ofzo. Dus sindsdien doen we dit wel vaker zo.

Door de week is echt geen optie: als ik vrij ben, werkt mijn man. En als mijn man vrij is, werk ik. Dus na schooltijd gaat niet, want we willen er wel gewoon zelf allebei bij zijn.
    Zaterdag kan vaak niet vanwege wedstrijden. Dus tja, dan maar op zondag.

Baileyy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina