Als deze baby geboren wordt zit mijn oudste in groep 5 en jongste in groep 1. Ik zal een geplande keizersnede krijgen in een ziekenhuis dat hier 40 minuten rijden vandaan is. Ik zou toch graag mijn oudtse een dag of 2 thuis houden. Na school nog op bezoek bij mij en rijden over de A6 door de spits en later naar bed zal er wel inhakken bij hem. Dus wilde verlof aanvragen voor de dag van de keizersnede en de dag daarna. Hij is zelf ook nog eens jarig in de week dat ik de keizersnede krijg, dus het is een heel spannende week voor een jongen van 7/8 jaar. Zeker voor mijn hooggevoelige jongetje. Wat is jullie ervaring hiermee?
Hier was het geen probleem we hebben gewoon smorgens gebeld en vertelt waarom ze niet kwam, viel onder bijzonder verlof . De 3e is zondagnacht geboren en op maandag is de oudste dus niet naar school gegaan. De dinsdag wel weer maar toen was ik ook al thuis met de kleine (geen keizersnee). Ziekenhuis hier is op een half uur afstand.
Persoonlijk geen ervaring maar wel beroepsmatig. Gewoon even overleggen op school! Bij dit komt vaker voor en zal echt geen probleem zijn.
Hier niet. De herfstvakantie is hier de week daarna. Ik dacht dat dus mooi voor elkaar te hebben, maar dat is vandaag even in de war gestuurd
Onze jongste is op een dinsdagochtend geboren en mijn moeder, die de kinderen had opgehaald toen de bevalling begon, heeft toen gewoon naar school gebeld dat ze niet kwamen die dag. Was geen enkel probleem.
Ik heb t tijdje terug toevallig nagevraagd bij directrice of ik haar een dagje thuis mocht houden stel dat broertje in de nacht geboren zou worden Haar reactie ‘ja natuuuuurlijk! Natuurlijk hou je haar dan even een dagje thuis om kennis te maken’. Echt hoor de normaalste zaak van de wereld volgens haar Nou goed hier is er uiteindelijk niks aan de hand want zal ingeleid worden in de 1e week van de meivakantie haha
Ja dat is echt ideaal! Mijn eerste kwam in de herfstvakantie en de jongste in de meivakantie. Maar deze dus net voor de herfstvakantie.
Wij hebben onze dochter geen dagje thuis gehouden, maar wel later laten beginnen. Was alle begrip vóór, dus denk echt niet dat het een probleem zal opleveren hoor als je ze even thuis houd. Al vond onze dochter het heel fijn om gewoon haar ritme te houden, dat gaf haar houvast én kon ze het delen met haar vriendinnetjes.
Ik snap dat helemaal. Alleen bij mij op bezoek komen na een schooldag en dan de volgende dag weer om 8:15 op school zijn is nogal vermoeiend. Ze moeten namelijk al gauw 2 uur in de auto zitten (in de spits) voor een bezoekje aan ons in het ziekenhuis. Als ik nou in mijn eigen woonplaats in het ziekenhuis zou liggen was het een ander verhaal geweest.
Hier was t geen probleem vorige keer en nu werd t alweer zelf aangeboden dat ik de vrijheid heb de kids thuis te houden als ik dat wil. Mn kids zitten in gr5 en gr8
Ik ben 2 weken geleden ingeleid was al een maand gepland. Overleg gehad met directrice, zij gaf aan dat dit soort verlof onder “calamiteitenverlof” zou vallen. Dus mijn zoon van 7 heeft 2 dagen babyverlof gekregen. En oh wat had hij dat nodig!
Ik krijg ook eem geplande keizersnee, en als t in mijn week valt dat mn dochter bij mij is, blijft ze ook thuis, school vindd at geen enkel prpbleem, was ook geen probleem toen ik vorig jaar mei in t ziekenhuis lag met een heftige eileiderontsteking
Onze kinderen zijn net 3 en 1,5 als de derde geboren word... Ligt er een beetje aan hoe oudste het allemaal weer oppakt, en aan de hand daarvan bekijken we wel of hij naar peuterspeelzaal gaat of niet. En (nu nog) jongste is/blijft sowieso thuis. Zou het niet meer dan normaal vinden dat je je kind evt een week thuis zou mogen houden van school. Het is toch weer een enorme impact! En de een gaat graag de dag erna weer naar school, of zelfs dezelfde dag idd. En een ander blijft liever aan mama/papa gekluisterd door alle spanningen etc!