Ik heb zo het idee dat mijn zoontje in de vakantie veel regelmaat nodig heeft We merken eigenlijk in de weekenden al dat hij vervelend en hyperactief gedrag gaat vertonen. Dus deze vakantie wil ik er elke dag rond dezelfde tijd opstaan en op vaste tijden eten. Wie heeft nog meer tips?
Plannen... Dagjes weg? Op vakantie? Maak een vakantiekalender waar je precies op aan kunt geven wat je gaat doen.
Ja dat hadden mijn kinderen 2 jaar geleden ook ( vorig jaar en dit jaar valt het mee) Ik deed inderdaad ook elke dag op tijd van bed...hond uitlaten..dingetjes doen...op tijd eten...uitstapje ( kan speeltuin zijn...park, stad...) en dan avond eten en dan slapen. Ging hier heel goed.
Hier niet wat betreft zelfde tijd opstaan...maar wel met de dagindeling. Gewoon maar de hele dag aanlummelen is niks voor hen. Ook niet voor mij trouwens. S ochtends zijn we altijd even weg...kan een speeltuin zijn maar ook tripje intratuin, of gewoon wandelen/fietsen of simpel een boodschapje doen. Of er komt hier visite of wij gaan ergens op visite. Dan middageten..kleinste naar bed, oudste soms. S middags zijn we meestal gewoon thuis. Met als uitzondering wanneer we een dagje pretpark of strand doen.
Ik heb met de oudste een vakantiekalender gemaakt waarop duidelijk werd waar hij aan toe is. Daar hebben we opgezet wanneer we op vakantie gaan, wanneer we gaan inpakken voor vakantie, wanneer zijn broertje jarig is, wanneer we naar een festival gaan, wanneer hij nog naar de BSO moest, etc. Daarnaast was hij vanaf dag 1 nogal aan het zeuren om de iPad, dus we hebben ingesteld dat hij alleen in het weekend 1 uur op de iPad mag, en die dagen hebben we ingekleurd. Nu hoeft hij alleen maar te kijken hoeveel nachtjes het nog is voordat hij op de iPad mag. En we hebben vraagtekens op de dagen gezet die nog open staan. Dan mag hij zelf iets voorstellen, of wij. Het heeft echt gewerkt, was heel handig!