ik lees het nu pas en vind het echt heel grappig: Eenden verraden inbreker | nu.nl/opmerkelijk | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Mijn oom en tante in Zuid-Afrika hebben ganzen gehad om hun woning te bewaken. De criminaliteit is daar erg hoog, en iedereen heeft grote hekken om de huizen heen staan. Eerst hadden ze waakhonden, maar die zijn vergiftigd en ze worden ook wel eens neergeschoten. Toen hebben ze ee groep ganzen genomen...deze maken echt ontzettend veel lawaai als iemand hun terrein betreed.
De oom van mijn man heeft een keer een inbreker betrapt door de cavia. Dat beestje begon 's nachts opeens heel hard te piepen en te fluiten, bleek er een inbreker in hun huis te zijn. Zijn oom ging naar beneden en toen rende hij weg, maar goed, er was niets gestolen, dankzij de cavia. Haha, dat is dan ook niet echt stoer hè, als je nou een pitbull in je pijpen hebt hangen, maar betrapt door een cavia...
ik denk niet dat ze dit met hun vrienden hebben gedeelt toen ze stoere verhalen aan het vertellen waren