Hallo, Ik heb even een vraag over mijn zoontje van 5 maanden... als hij wakker wordt na zijn slaapje geef ik hem een voeding, speel ik even met hem en leg hem daarna in de box.. Nu is het zo dat hij elke keer als ik hem in de box of wipper doe, hij dat misschien 10 minuten leuk vind, en daarna zit hij constant te jengelen/huilen, totdat ik hem weer pak.. dan zit hij even bij mij, vind hij het ook niet meer leuk.. moet ik dus de hele tijd met hem spelen totdat hij weer moe wordt en naar bed gaat... Dat wil ik natuurlijk best wel eens doen, maar om 5x op een dag 2 uur achter elkaar met bezig te zijn... Heeft er iemand tips hoe ik dit op kan lossen?
Mijn zoontje houdt zich ook niet meer zo lang bezig in de box/wipstoeltje. Ik leg hem nu regelmatig op een deken op de grond met wat speeltjes er omheen. Aangezien hij nu zelf kan draaien en alle kanten op gaat, merk ik dat hij het fijn vind dat hij meer ruimte heeft, en hij vermaakt zich prima op de grond. Dat houdt hij in elk geval een stuk beter uit als in de box. Ik leg hem trouwens ook wel eens gewoon op de vloer, zonder deken (we hebben laminaatvloer) Hij probeert namelijk al een beetje te tijgeren (lukt nog voor geen meter haha) en dat gaat zonder deken natuurlijk veel beter.
Voor deze leeftijd is 10 minuten al best goed hoor . Maar ik herken wel een beetje wat je zegt. Mijn dochtertje kan, afhankelijk van hoeveel zin ze heeft, prima 20 minuten in de box spelen. Ik pak haar ook niet meteen bij het eerste jengeltje eruit - soms speelt ze na 2 keer piepen nog 10 minuten verder. Heb verschillende dingen in de box liggen en ook twee hangende rammelaars waar ze tegenaan kan slaan of op kan knauwen. In het wipstoeltje vindt ze hier eigenlijk alleen leuk als ze ergens naar kan kijken - bij voorkeur naar haar grote zus, dat houdt ze zo een half uur vol. En nu ze kan rollen leg ik haar ook regelmatig op een kleed op de grond met wat speelgoed. Het wordt vanzelf beter, tot die tijd, proberen af te wisselen (soms ook wat speelgoed wegleggen en ander speelgoed erbij pakken) met speelplekken, sowieso 1 keer per dag lekker een uur naar buiten, dat scheelt ook weer, en hem toch op bepaalde tijden ook eventjes alleen laten aanmodderen zodat hij er wel aan went dat hij soms zichzelf moet vermaken.
volgens mij is dat normaal....max had dat ook rond die leeftijd, pas vanaf hij kan zitten/tijgeren en een beetje kan rondbewegen dat hij zichzelf wat langer alleen amuseert...