Hier heb ik altijd pap uit de fles gegeven 's morgens. Voor mij zijn 10 minuten langer in bed erg belangrijk... en van die ene fles op een dag wordt mijn kind echt niet slechter. Ben ik nu een ontaarde moeder??? : )
Het is hier dat ik bij 9 maanden met de fles geven gestopt ben omdat ik niet wilde dat dit een erge hechting zou gaan worden en ze had het toen nog niet door, tuit of fles maakte mijn dochter niet uit en nu smorgens alleen nog een tuitje melk. Iedereen moet lekker doen waar die zin in heeft en waarom natuurlijk. Of het met spraak te maken heeft bedenk ik me nog zo, een kind loopt niet heel de dag met die fles in zijn/haar mond en een speen mag toch ook (met mate?).
Nathan kreeg tot hij normaal brood at ook pap uit een fles hoor. Maar dat is volgens mij hooguit 2 maanden geweest. Werd gek van die kl*te speen die continu verstopt zat .... En tot voor kort kreeg hij s'avonds nog een lekker flesje warme melk. Hij drink al vanaf een maand of 7 zelfstandig uit een beker ( wel met een hoop geknoei ) en heeft totaal geen spraakgebrek of i.d.
Hier beginnen we de dag heel relaxed. De kleine man krijgt heerlijk de papfles bij mama in bed. Lekker knus, heerlijk moment van de dag vind ik dat! Na een kwartiertje knuffelen valt hij vaak nog een poosje in slaap, kan ik me mooi douchen etc. Ik zie dat smorgens echt niet zitten, pap van een bordje. Moet die zak uit, sloffen aan,vestje aan, brrr koud nog in de keuken. Nee hoor, ik hou dit er nog even in!
Hoi Hoi, Hier ook lekker pap uit de fles! Zeker als hij vroeg wakker is dan brengt mijn man de fles naar boven en kan ik samen met mijn ventje in bed blijven liggen. Hij eet trouwens wel van een lepel en zou ook gewoon brood eten als ik het hem gaf....(hij eet echt alles) dus daar maak ik me niet zo druk om. Vind het zeker nu ik zwanger ben ook belangrijk dat ik aan mijn rust kom (hoe egoistist dan ook) maar hij heeft er geen last van Groetjes Lysanne
Omdat het er mi net zo goed over gaat of je het broodje wel of niet lang vind duren, daar duurt het broodje dus zo lang als ze beschrijft en dat vind ze dus niet te lang en is voor hun dus ook geen rede om ivm de tijd te kiezen voor een fles pap/kv.
Ik denk dat veel moeders met "lang" bedoelen dat babylief er geen geduld voor heeft! Voor Finn duurt het namelijk allemaal VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL te lang! Hij wil gewoon lekker aan die fles lurken...als dat gedoe met een bordje.. Hij heeft gewoon heel erge honger 's ochtends...hij heeft dan toch 12 uur niet gegeten..en hongerlapje hier wil dan gewoon NU! hahahaha! Hier duurt het dus ook te lang!
Mijn zoontje krijgt al meer dan een half jaar geen fles meer, maar toen dat nog wel het geval was, dan kreeg hij 's ochtends pap in de fles als hij naar de opvang ging. 15 minuten is voor mij in de ochtendspits echt te lang en ik dacht er echt niet over om dan maar 15 minuten eerder mijn bed uit te komen. Ik zie er ook geen enkel nadeel in. In ons geval ging het om 2 x per week. Toen ik besloten heb om geen fles meer te geven, ging het direct prima. Dus geen flessenhechting oid zoals hier ergens is genoemd. Tegenwoordig eet hij zijn boterhammen op terwijl ik lunch klaarmaak oid, zodat wij op tijd weg kunnen. Wij eten dus die twee ochtenden niet gezamenlijk aan tafel want daar hebben we geen tijd voor en zoals ik hierboven zei, ik ga er niet eerder mijn bed voor uit komen en wil ook mijn zoontje ook niet eerder wakker maken.
Ja enorm! Ik vind sommige dingen wel erg ver gezocht.Moet dan echt alles volgens de regeltjes? Heeft mijn kind later een overbite, spraakgebrek, obesitas en een kunstgebit enkel en alleen omdat hij nog zijn ochtendpapje uit een fles krijgt?? Wordt hij hierdoor nu geen advocaat of dokter (even hypothetisch dan he, hij mag van mij alles worden als hij er maar gelukkig van wordt)? Soms vind ik de adviezen, hoe goed bedoeld ook, wat krampachtig en eerlijk gezegd een beetje overdreven. Sorry voor het offtopic gaan TS
Hier pap van een bordje - zowel bij Emme als Lonne. Bij Emme heb ik het gedaan omdat dit werd aangeraden. En het ging prima. Bij Lonne doe ik het vooral uit praktische overweging. Op die manier kan ik als we aan het ontbijt zitten en ik Lonne voer ondertussen zelf ook eten en bijvoorbeeld even iets voor Emme pakken. Als ik een fles geef lukt me dit niet omdat ik dan Lonne vast heb. Lonne eet d'r bordje pap snel leeg en ze eet heel netjes - erg handig. 's Ochtends moet je vooral doen wat in je ritme past zodat je gestress voorkomt- daar worden kids (en mama's) erg vervelend van namelijk! Pim
Je wil niets uitlokken maar de manier waarop je het schrijft vraagt wel om "vervelende" reacties. Afijn hier nog niets van dit alles maar tegen die tijd zal ik wel zien wat ik ga geven en hoe ik dit doe. Denk dat iedereen er zijn eigen rede voor heeft, daarom zijn we alemaal verschillend gemaakt. Sommige kinderen eten nou eenmaal langzamer dan een ander dus dan is een fles makkelijker geven.
Mijn dochter krijgt s'ochtend een bordje pap. Flessen zijn we al een tijdje vanaf. Brood s'ochtends vind ik teveel gedoe. Ook omdat mijn dochter niet echt een brood eter is, hier doet ze erg lang over, zeker een half uur. Verder moet het brood natuurlijk ontdooien, pap is gewoon sneller klaar en ze vind het heerlijk.
Psssst ik ken een jongen van 3 die nog 2 keer per dag een pap fles krijgt omdat dit makkelijk is. Enne een fles is echt geen ramp hoor als ze die na een jaar nog krijgen. Mijn oom zei het zo: "mevrouw van het cb lust u een lekker glas wijn? Ja meneer dat drink ik wel graag. En geniet u daar dan ook van mevrouw van het cb? Ja meneer ik geniet van een goed glas wijn. En wat nou als ik u nu vertel dat u nooit meer een glas wijn mag drinken mevrouw? Nou meneer dat zou ik niet leuk vinden. En toen zei mijn oom............mijn zoon geniet van 's morgens bij ons in bed een klein flesje pap, en u wil dat ik hem dat ontneem om een hele stomme reden. Ik moet toegeven, ik heb nog nooit een kind gezien wat niet kon praten omdat het nog even lekker een flesje kreeg. Tuurlijk moet je op den duur afbouwen maar ik kan me zo goed voorstellen dat het nu gewoon makkelijker is omdat je dreumes aan het gillen is om eten. Mijn ukkie heeft nu al geen geduld dus ik zie straks wel of ik lekker een fles pak of met een lepel geef.
Hier ook lang een papfles gegeven, niet elke dag hoor, we wisselden wat af. Maar op werkdagen kreeg ze gewoon de papfles, het gaat sneller. En inderdaad, zelf had ze ook niet altijd zoveel geduld 's ochtends met eten. Op het CB zei ik altijd gewoon dat ze geen fles meer kreeg, gewoon om het commentaar te besparen, wat ik toch mijn ene oor in en mijn andere oor weer uit laat gaan. Die ene fles en dan nog niet eens dagelijks, kan volgens mij weinig tot geen kwaad.
Nou, hier een heel langzame eter. Een bord pap doet ze een half uur over bijna en een boterham ook. Eerder zaten we met een boterham op 3 kwartier dus we boeken vooruitgang Charlotte is nu eenmaal een langzame eter en kauwt héél erg op haar gemak. Kan er niks aan veranderen dus heb het maar te accepteren. En ja, het duurt lang, maar te lang niet, ze eet in haar eigen tempo dus ik heb me maar aan te passen! Hier overigens sinds een week geen pap meer, papfles heb ik nog nooit gegeven.