Wahahahahaha ( sorry ) Hier moet het brood ook ontdooien, elke ochtend weer. Omdat sommige mensen er geen heel brood uitleggen ( waaronder wij ) maar gewoon elke keer de sneetjes die je nodig hebt. Zo voorkom je dat je onnodig oud brood krijgt. Maar goed, dat was offtopic. Maar ik zou toch, zodra kindjes lekker hun broodje eten, een broodje geven. Ik vond die pap ook altijd zo plakken, het was net lijm. En omdat ons kind zo'n woesteling is, zat alles er onder
Hier haal ik iedere avond 2 boterhammen uit de vriezer en doe dat in een boterhamzakje, is het nog lekker zacht en niet nog eens wachten op ontdooien smorgens en smorgens haal ik er meteen 3 uit voor de lunch en ook in een boterhamzakje. p.s, ik dacht dat het vaak voor de ouders te lang duurde en dat was mijn punt die ik niet begreep dus vandaar laatste zin in mijn openingspost omdat ik niemand op de tenen wilde trappen.
Ja sorry hoor, moest er echt even op reageren... Hier hetzelfde verhaal, elke ochtend ontdooien en dan na het ontbijt kijken wat er nog over is en dan weer ontdooien voor 's middags. Toen ik het las dacht ik heel even dat ik werkelijk de enige was die dat doet haha.
Ieuw jakkes, dat vind ik dus echt goor zeg, haha, brood uit de diepvries en dan nog opeten. Nouja ieder zijn/haar ding, maar geef mij maar vers brood (die enkele keer dat ik brood eet).
Ons dochtertje is 13 maanden en krijgt s'ochtends ook nog een papfles. Inderdaad, het gaat sneller en dat is één van de redenen waarom we haar de fles geven. Waarom is dat zo raar? Verder vinden we het gewoon nog erg knus. Lekker op de bank, meisje op schoot en drinken maar. Prima reden vind ik! Genieten is ook een onderdeel van opgroeien en opvoeden. Wel wil ik het nu gaan afbouwen (en dan is het afbouwen bedoeld voor papa en mama haha) omdat ik anderhalf jaar wel een mooie leeftijd vind om afscheid te nemen van de fles. Nu dus alleen nog op opvangdagen (2 in de week) een fles en verder een bord pap.
Ik geef 's ochtends niet eens pap, dan krijgt ze gewoon een grote fles melk. Als ze wat groter is, dan komt er een broodje bij. 's Avonds krijgt ze lekker een papfles en die drinkt ze helemaal leeg. Ik doe dat ook om een beetje te knuffelen en een veilig gevoel te geven voor het slapen. Ik blijf dat nog lekker lang doen! Daarnaast heb ik 's ochtend ook echt geen zin in gedoe en gezeik dat ze het de hele tijd uittuft, want ik heb meestal haast en ik sta al rond 6 uur op. Vroeger ga ik echt niet opstaan. Verder krijgt ze ook gewoon fruit, groente en een danoontje met een lepeltje, dus ik bevorder de spraakontwikkeling genoeg.