symbolisch trouwen

Discussie in 'De lounge' gestart door little angel, 24 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. little angel

12 nov 2008
    77
    0
    0
    bediende (ambtenaar)
    Erembodegem (Aalst)
    Hallo,
    Mijn vriend en ik zouden graag trouwen maar door het verleden (ben al 1x getrouwd geweest en nadien mocht ik niets meer en kwam er geweld in ons huwelijk met resultaat na 3maand uit elkaar en ik was al getrouwd tegen mijn wil. Wou nooit trouwen maar mijn ex zei trouwen of uit elkaar en ja, ik zag hem graag dus dan maar getrouwd).
    Nu ben ik dolgelukkig en heb ik voor de eerste keer in mijn leven het gevoel "met deze man zou ik heel graag trouwen, deze man wil ik mijn man noemen en niet mijn vriend" maar de schrik zit er toch wat in dat na een huwelijk alles terug zou veranderen.
    Daarom willen we symbolisch trouwen...zijn er nog mensen die dit gedaan hebben? Hoe hebben jullie het gedaan? Alle tips zijn welkom!
    Groetjes
    Little angel

2. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik ben nooit symbolisch getrouwd en heb dus geen tips voor je, maar wil je bij deze wel even alle geluk van de wereld toewensen met je nieuwe partner.
    Ik hoop (en denk toch wel) dat je nu ervaart hoe het is om in een liefdevolle relatie te zijn.

Veel geluk en liefde :)

3. netmoeder

netmoeder Actief lid

2 feb 2009
    181
    0
    0
    wij zijn gehandfast. Dit was 2 jaar voordat we voor de wet getrouwd zijn. Als je vragen heb, brand maar los....

4. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Je kunt een verlovingsfeest geven met verlovingsringen. Als je later alsnog gaat trouwen laat je in die ringen je trouwdatum graveren en worden het je trouwringen, als je dat wilt. Verlovingsringen mogen ook wat frivoler zijn dan trouwringen met b.v. stenen, of van zilver ipv goud.
    Feestje in de tuin of (bij je ouders) thuis. Doe een superschattig jurkje aan, laat manlief je een bosje bloemen geven. Lunchbuffet. Je kunt uitnodigen wie je zelf wil (bij een echte bruiloft ligt dat veel ingewikkelder). Grote taart, muziekje er bij, dansen, hartstikke leuk. Verloven is niet zo zwaar als trouwen. Je kunt er alle toeters en bellen bij halen die je wilt, en bent toch niet zo gebonden aan alle beslommeringen van een huwelijk waar heel veel dingen aan kleven die "zo horen" of "moeten".
    Veel plezier er mee! En veel geluk samen.

Deel Deze Pagina