En weer een postNL frustratie!!!

Discussion in 'De lounge' started by Saja87, Jul 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Gisteren heb ik via bol.com het verjaardagskado voor mijn zoontje besteld.
    Ik heb er al vaker wat besteld en komt altijd netjes op mijn eigen adres binnen.

Blijkbaar heeft bol.com een storing gehad in het systeem waardoor het huidige adres veranderd is naar mijn vorige adres en word mijn pakketje daar bezorgt:(
    Normaal geen probleem maar mijn ex woont daar en dat is niet zo'n hele fijne jongen:)
    Dus bol.com gebeld en hun zeiden beste wat je kunt doen is annuleren. Dit gedaan maar is blijkbaar te laat geweest en word hij alsnog verzonden.

Dus ik vanmorgen netjes postNL gebeld uitgelegd en die medewerker zei me dat als mijn status zou staan op in "sorteercentrum" hun een adres wijziging konden doorvoeren.
    Nu zit ik dus al de hele ochtend te F5'en in de hoop dat ie veranderd naar "in sorteercentrum"
    Druk ik net weer op F5 en staat er postbezorger is onderweg.
    Er is dus nooit een status geweest in sorteercentrum!!

Dus ik direct weer gebeld en krijg een andere vrouw aan de telefoon en die verteld mij dat hun sowieso niks kunnen wijzigen:x

Nu hoop ik 1 ding dat hij niet thuis is zodat ik een wijziging kan doorbrengen en ze hem morgen alsnog hier komen brengen.
    Of dat hij bij de buren word afgeleverd want dan weet ik nooit waar hij bezorgd word:(

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,267
    6,795
    113
    wijzigen op het sorteercentrum? Nee dat kan nooit.

Ik denk dat Bol.com het verder moet oplossen. Zij hebben het verkeerd verstuurd.

Jij kunt verder nu toch niks.

Bol.com vragen of ze kosteloos weer opnieuw versturen. Hoe ze het andere pakket terugkrijgen lijkt me hun probleem

3. Papaver

Papaver Niet meer actief

Nou inderdaad. Dit is niet jouw op postnl's probleem, maar van bol.com! Laat hen het maar oplossen hoor.

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja dat doen ze dus niet ben al vanaf gister avond aan het bellen.
    Van bol.com naar postnl en weer terug.

Bol.com zegt eigen schuld ( terwijl bij bevestiging voor ik betaalde juiste adres stond genoteerd! ) En in de bevestiging van de mail dus niet.
    PostNL zegt los maar op met bol.com.

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Toen ik het las dacht ik al van: hoezo PostNL frustratie? Dit is Bol.com's probleem!

6. Pommepom

Pommepom Bekend lid

Feb 12, 2013
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje balen is dat hè..

Ik had laatst een beetje hetzelfde.. Door een fout op de site waar ik besteld had, werd mijn pakket bezorgd op mijn oude adres (ik ken de bewoners niet). Omdat ik wist dat ik mijn adreswijziging had doorgegeven viel dit me niet op in de bevestigingsmail. Ik zag het dus pas toen ik naar de status van het pakket keek.
    Afzender gebeld; nee mevrouw kunnen wij niets meer aan doen.
    PostNL gebeld; nee wij kunnen niets wijzigen, de huidige bewoner moet het pakket weigeren zodat het retour afzender gestuurd wordt, of ze moeten niet thuis zijn.
    Lekker dan, flink bedrag dat al van te voren betaald was, en ik had het ook nog met spoed nodig!

Uiteindelijk is het dus inderdaad retour afzender gegaan en opnieuw verstuurd naar mijn nieuwe adres (waar het bij de buren werd afgeleverd terwijl ik had aangegeven dat dit niet mocht!!)

Dit is maar een van mijn slechte ervaringen met postNL de laatste tijd.

Hoop voor je dat het goed komt, dat er niemand thuis is of dat hij het pakket gewoon eerlijk weigert omdat hij het niet besteld heeft.

7. Papaver

Papaver Niet meer actief

Belachelijk! Ze geven toch zelf toe dat er een fout in het systeem zat? Ik noteer altijd namen van personen bij bedrijven waar ik met dit soort dingenover bel. Ik zou terugbellen en aangeven dat het opgelost MOET worden omdat zij een systeemfout hadden. Niet met een kluitje in het riet laten sturen hoor

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nja de frustratie van PostNL is meer dat klaasje zegt dat als het in sorteercentrum is het gewijzigd kan worden ik hier speciaal voor thuisblijf en achter de pc zit te F5 en en vervolgens kan dat dus helemaal niet.
    Zeg dat dan gewoon gelijk!!

9. Pommepom

Pommepom Bekend lid

Feb 12, 2013
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Overigens was ik inderdaad ook van mening dat het probleem bij (in jouw geval) bol.com ligt.. Maar je krijgt gewoon hard een nee te horen.
    In die zin kan postNL er inderdaad niets aan doen, die leveren gewoon op het adres wat op het pakket staat.

Mijn frustratie met postNl was meer de lastige telefoontjes, van kastje naar de muur gestuurd worden, en het afleveren bij de buren

10. Papaver

Papaver Niet meer actief

Heel irritant ja. Waarom zoiets zeggen terwijl het niet werkt? :(

11. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Dit moet bol.com oplossen, is hun fout!

12. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja precies! De Post kan hier dus niks aan doen en dat Bol.com zo reageert is echt niet netjes! In elk geval mag de postbezorger pakketjes van bol.com normaliter wel aan de buren afgeven als je ex niet thuis is dus met een beetje pech is je bestelling dadelijk verdwenen, er hoeft normaal niet voor getekend te worden.
    Heb je al betaald? Als je het namelijk via een acceptgiro zou betalen dan zou ik dus niks betalen en gewoon duidelijk zijn dat als je niks gekregen hebt je ook niet hoeft te betalen!

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja ik heb al betaald.
    Daarom hoop ik dus heeeeeel erg dat het niet bij de buren komt.

14. Ik zeg; Niet meer bellen naar Bol, maar je klacht op facebook plaatsen. Soms kan het dan ineens heel snel opgelost worden ;) Ik vind het sowieso altijd fijner als de reactie van de andere partij op papier (of in dit geval, op het beeldscherm staat), zodat ze het later niet tegen kunnen spreken.

15. jilina

jilina Fanatiek lid

May 27, 2010
    2,362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Als het een pakketje is en hij word afgeleverd bij de buren wordt dat online ook zichtbaar op welk nummer hij is afgeleverd.
    Hier kan post.nl idd niet zo heel veel aan doen het is meer een fout van bol.com. Maar snap dat je gefrustreerd bent. Ik hoop dat alles nog goed geregeld wordt.

16. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja komt dat online ook te staan? ( heb dat nog nooit gezien namelijk:) omdat ik normaal altijd thuis een briefje in de bus heb haha )

Maar wbt de frustratie het ging mij er meer om dat ze elkaar tegen spreken.
    Ik zit nav het eerste telefoontje al de hele ochtend thuis op de pc te F5 en zodat ik gelijk kon bellen voor de adres wijziging..
    Vervolgens bel je en blijkt het helemaal niet te kunnen;)
    Zeg dat gewoon bedoel hun kunnen er niks aan doen maar door dingen te zeggen waar ze wél wat aan kunnen doen word het er niet leuker op zeg maar:)

17. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,635
    0
    0
    Dom dat hij dat aan de tel zegt om van je af te koken. Heb hier gisteren nog een klacht ingediend! Zat gewoon thuis te wachten om mn pakket, meneertje belt niet aan en gooit een briefje in mn brievenbus dat ik he de volgende dag kan ophalen bij een postkantoor hier in de buurt;)

Was echt kwaad! Hij loog ook nog en zei dat ik dat zelf heb verzocht. Niet eens geloofwaardig.

18. jilina

jilina Fanatiek lid

May 27, 2010
    2,362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Ik kan het zo snel niet terug vinden maar er staat mij iets van bij dat er bij stond bezorgd en dan het huisnummer van de buren er bij. Want wij waren zelf toen niet thuis.

19. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

Jan 16, 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja postnl kan er wat van de laatste tijd, word echt ziek van, vermijd zelfs sommige winkels online die standaard via hun versturen!

20. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Absoluut fout van bol.com en zou ook zeker een klacht daar neerleggen

Share This Page