Bij het kdv waar wij al 5 jaar gebruik van maken betalen we altijd achteraf. Nu krijg ik een mailtje dat wij per 1 januari 2014 vooraf moeten gaan betalen. Op zich vind ik dit niet zo heel raar, maar het betekent wel dat we ineens 2 keer een eigen bijdrage van hetzelfde salaris moeten betalen. Wat in ons geval neerkomt op 600 euro extra en dat in de maand december maakt mij niet heel erg vrolijk. Nu is mijn vraag, kan dit zomaar? Ik kan er niet zo snel wat over terugvinden in de voorwaarden. Hun argument is dat mensen gebruik hebben gemaakt van de opvang en misschien niet betalen en dat risico lopen ze dan natuurlijk inderdaad. Echter er gaan steeds meer kdv failliet. Als ik vooraf betaal loop ik evengoed een risico het geld niet weer terug te krijgen als ze failliet gaan (er is hier een enorme terugloop)!
Je krijgt de toeslag toch ook vooraf gestort? Ik heb die allereerste betaling toen apart gezet en toen bij ons de voorwaarden werden aangepast naar vooraf betalen kon ik het gewoon van de spaarrekening halen.
Ja, daar gaat het ook niet om. Je betaalt in die maand wel 2 keer de eigen bijdrage van 600 euro (daar is dus de toeslag vooraf al af!). Je krijgt dus 20-11 de toeslag voor dec, daarmee betaal je 24 dec de rekening van december. Je krijgt dan 20-12 de toeslag voor januari en daar betaal je dan 2 januari de rekening voor januari mee. Op zich klopt het ook allemaal wel, maar betekent wel dat we én op 24/12 én op 2/1 van hetzelfde salaris 2 keer 600 eigen bijdrage moeten betalen. En dat komt even helemaal niet goed uit.
ja dat hebben ze hier ook gedaan, maar dan gelukkig wel in mei . Ik moest toen 2 keer 1200 euro aftikken. Maar in principe heb je natuurlijk het bedrag (5 jaar geleden) al extra aan toeslag gehad. Kan je geen betalingsregeling treffen, dat je het bijv over dec, jan en feb verdeeld? Dat kon hier toen wel.
hier betaalde we altijd vooraf. als het jullie niet gaat lukken zou het even aangeven en misschien dat er dan iets te regelen valt. misschien dat je dan de eerste keer in delen mag betalen of de eigen bijdrage begin van de maand als jullie salaris is gestoort?
Nee, het gaat dus niet om dat ik dat bedrag 5 jaar geleden al heb gehad, puur om de eigen bijslag. Ik loop wel gelijk met die toeslag, de eerste keer had ik het ook apart gezet en daarmee er betaald. Ik hoef niet persé een betalingsregeling, want we kunnen het wel betalen, maar ik baal er wel gewoon even goed van en vind het gewoon jammer. Het gaat al vijf jaar zo en ik vraag mij gewoon af of dat zomaar ineens gewijzigd mag/kan worden.
hier toen ook ineens gewijzigd. ook na gevraagd en het mocht. Heel fijn , NIET. aangezien je in die maand maar 1 x kinderopvangtoeslag gestort krijgt is dit echt niet leuk als je het hele bedrag zelf eerst voorschiet. Nu word het hier gelukkig eerst kinderopvangtoeslag naar kdv gestort en dan krijgen wij eindrekening . Toen nog niet dus was er helemaal niet blij mee.
Ok, mag dus zomaar. Nou baal er dus wel goed van. Het gaat om een rekening van 3 kinderen, dus loopt aardig in de papieren. Nou ga er nog wel even wat van zeggen. Ik weet dat ze echt met een enorme terugloop kampen en dit is al het zoveelste probleem met ze de laatste tijd. Ik heb geen zin om risico te lopen als ze wel ineens failliet gaan. Bovendien hebben wij 3 kinderen en nog meer van dit gedoe en we gaan wel ergens anders heen, zijn ze vast ook niet blij mee.