Weet een van jullie dat? Mijn man zijn ov chipkaart is gebroken. Dit heeft mijn zoontje in zijn enthousiasme gedaan. Nu heeft hij die kaart opgestuurd en duurt vier weken voor hij een nieuwe krijgt. Een paar dagen voor die kaart stuk ging heeft hij een abonnement erop gezet, twv 138euro! Nu heeft hij dus een vervangende kaart gekocht, en moet elke keer per 20euro opwaarderen, dat bedrag loopt inmiddels al tegen de 200 euro aan! Nu had hij de site van ovchipkaart gebeld, voor een vergoeding, omdat het al weken duurt, krijgt hij niet, moet hij bij arriva zijn. Die zegt weer dat ze geen vergoedingen geven(kan ik op zich begrijpen, is toch eigen schuld... Maaar voor hij die kaart terug krijgt, is het ook einde van de maand, dus dat betekend dat hij het geld van zijn abonnement ook kwijt is? Nu is mijn vraag.....zou je een vergoeding kunnen krijgen via je wa verzekering of via je inboedel?
geen idee ik denk alleen als iemand anders zijn kind het had gedaan. zou het echt niet weten. nog een reden dus om er niet al teveel geld op te zetten, zonde zeg zoveel geld kwijt. voor hun is het toch een peuleschilletje om te zien hoeveel de kaart nog waard is en dat er terug op te zetten zou je zeggen.
Hij moet wel, het is een abonnement waar ie mee moet reizen.... Ik ga toch eens de verzekering bellen....
oh ik krijg het wel benauwd als ik zoiets lees en dan lees dat ze daar moeilijk over doen met vergoeden zeg :s hier is het pas vanaf november ergens verplicht en mn vriend gaat vaak met de bus naar het werk zeker in de winter.. en ik heb er dan ook een nodig ivm dat we geen auto hebben en ik niet fiets met gladheid :S extra reden goed op te passen dus want dit is wel heel zuur als je dat geld helemaal kwijt bent plus nieuwe kosten moet maken :s lang leve de chipkaart zeg :S pfff hoop dat je verzekering het vergoed!
nou ik hoop inderdaad niet dat de ns een zelfde filosofie erop na houdt. als de ov kaart van mijn dochter beschadigd dan kost me dat 1.350 euro. die heb ik niet zomaar liggen.
Ik heb aan het begin van het schooljaar een connexxion 2 sterren jaarabonnement gekocht voor mijn zoon. Dit abonnement is geen ov chip kaart/abonnement maar zo'n pasje wat je aan de buschauffeur moet laten zien. Ik kan op mijn vingers natellen dat hij het een keer gaat verliezen en dus heb ik dit abo ook op de OV chipkaart laten zetten/opwaarderen. Als hij nu dus zijn ov chipkaart verliest dan heeft hij altijd nog dat "andere" pasje, wat mij dus de tijd geeft om weer een ov chip te bestellen. Misschien een idee voor jullie?
hoezo brigges je moet toch verplicht bliepen in de bus vanaf 3 nov? ik weet niet of de ns met 2 verschillende pasjes werkt trouwens.
Is dat zo Blup? Per 3 november? Ik geloof je meteen hoor, maar ik heb daar niets over gehoord...dan zal het denk ik net besloten zijn? Ik heb in september contact gehad met de Connexxion en volgens die mevrouw hoefde mijn zoon niet te bliepen maar mocht hij dat kaartje zo laten zien. Aangezien ik niet wilde dat zoonlief commentaar van de buschauffeur ging krijgen als hij niet "bliepte" wilde ik het perse op de ov chipkaart hebben en dat is toen ook gebeurd. Als ik het abonnement er bij pak dan staat er: "Abonnement onbedekt tonen en bij controle overhandigen" Abonnement Stad Streek 2 sterren. Wat een gedoe toch he met die abonnementen zucht
ja echt wel brigges het is een hoop gedoe. ik weet het van de strippenkaarten dat die per 3 nov vervallen. maar die kaarten die jij noemt, geen idee eigenlijk of die mee vervallen. ik dacht eigenlijk dat alles overging anar bliepen eerlijk gezegd.
ja dat dacht ik in eerste instantie dus ook... heb zelfs nog info gevraagd aan twee busschauffeurs maar de ene had geen kaas gegeten van abonnementen en de andere vertelde: " als ik alles moet weten over die nieuwe abonnementen kan ik beter een avondstudie gaan volgen" Weliswaar met een knipoog, maar de chauffeurs zelf weten het ook nog niet allemaal.