Hi, Ik ben benieuwd naar wanneer jullie kindjes met borstvoeding 's nachts gingen doorslapen (> 5 uur dus). Ik vroeg mij dit af omdat ik aardig wat dames in mijn kenniskring heb wiens dreumessen ook nog snachts drinken. Dl is 3.5 maand en drinkt om de 3-4 uur. Heeft wel een tijd > 6 uur per nachts geslapen achter elkaar. Zou het ook een rol spelen of je dichtbij je baby slaapt? Want ze ruiken je melk. Want een dreumes van 1.5 Jr heeft de voeding niet perse meer "nodig" (qua honger dan he. Mamahonger missch wel) Was gewoon nieuwsgierig.
Met 21 maanden. Altijd een slechte slaper geweest. Met 3,5 maand is het normaal/komt het heel vaak voor dat ze weer een tijd slechter gaan slapen.
Dochter sliep met een week of 7 door, tot een week of 13, daarna kwam ze weer snacht, tot een maand of 4 misschien 5. Zoon sliep na 1,5 jaar af en toe door. En eigenlijk wordt hij nog steeds een paar keer per week snacht wakker. Ook al is hij nu 4 en krijgt hij al ruim 2,5 jaar geen borstvoeding meer
Oh serieus? Wist ik niet Ik vind het niet erg om te voeden hoor, maar om het vol te houden ga ik ook om 20:00 met haar slapen. We hebben dus geen tijd samen, man en ik. Of me-time. Want 05:45 wordt ze al wakker voor de dag. Dus vroeg slapen moet helaas al wel.
Sinds 13 maanden slaapt Lotte de meeste nachten door, bij veel indrukken op een dat of doorkomende tanden/kiezen sowieso nachtvoedingen. We slapen sinds 10 maanden niet meer op dezelfde kamer maar dat heeft aan de frequentie niet veel veranderd de eerste maanden.
De oudste sliep met 3 mnd op zijn eigen kamer. Met 9 mnd heb ik hem toen laten huilen om wat voor mijn gevoel een gewoonte was af te leren. Eerste nacht 15 min gehuild, 2de nacht 5 min en nu is hij 2 jaar en 2 mnd en slaapt hij sinds die tijd bijna elke nacht door en anders is er vaak iets aan de hand. Ziek ofzo. De jongste, nu 6 mnd. Is in de nachten drama. Is ook een zorgen kindje met al meerdere infecties. Met3 mnd op zijn eugen kamer gelegd en 2,5 wk teug weer bij me gelegd omdat ik merk dat hij behoefte aan mij heeft. Niet fit dan kont hij min 3x en wel fit 1 a 2x (hierbij zit ook de late avondvoeding). Of ik heb met 9 mnd ook ga laten huilen ligt aan de situatie dan. Denk vooral je eigen gevoel volgen en kijken hoe je kind reageerde.
Baby M. slaapt al door vanaf ong. 3,5 maanden. En dan bedoel ik van 7 tot 7 (ongeveer, soms een uurtje meer of minder). Daarvoor heeft ze nog een hele tijd een droomvoeding gehad voor we naar bed gingen, dus toen van 22:00 tot 07:00. Baby heeft alleen de allereerste nacht op onze kamer geslapen, verder in haar eigen kamertje. Ze heeft vanaf haar geboorte een goed dag/nacht ritme gehad, misschien scheelt dat ook.
Hier kleine,van,9 weken slaapt nu 8 a 9 u uur tjes door maar vaak maak ik m wakker als,me borsten te vol zijn doet dan,pijn. Hij begon met 6 uurtjes vanaf 6 weken Ik ga,mee op zijn ritme,en als snachta komt leg ik hem naast me slaap ik zo verder
De eerste drie weken moest ik twee keer per nacht voeden, om 2:00 uur en om 5:00 uur. Al heel snel werd dat één keer tussen 3:00 en 4:00 uur. Met zes weken sliep onze zoon door (23:00 uur laatste voeding, tussen 5:00 en 6:00 uur de eerste). Nu is hij 12 weken en sinds een week of drie krijgt hij om 23:00 uur de laatste voeding en moet ik hem om 7:00 uur wakker maken omdat er (na overleg met het cb) maar acht uur tussen de voedingen mogen zitten (hij is al een paar keer suf wakker geworden na langer slapen dus ik was bang voor zijn bloedsuikerspiegel). Heerlijk ritme heeft onze vent dus maar ik weet ook dat dat ineens weer kan veranderen dus ik neem het er even van! Onze zoon heeft de eerste drie weken bij ons op de kamer geslapen. Daarna in zijn eigen kamertje. Of dat ermee te maken heeft weet ik niet. We hebben overdag wel altijd de gordijnen open en dan zijn er ook geluiden in huis (hier geen "ssst, de baby slaapt") en 's nachts is het donker en stil. We gebruiken ook geen nachtlampje. Of het helpt? Geen idee. Misschien was het anders ook wel zo gegaan.
Ik gaf eerst borstvoeding. Bij 3 maanden sliep hij door. Daarna kunstvoeding gegeven en bij 4 maanden kwam hij weer 's nachts voor voeding tot een maand of 8. Schijnt ook normaal te zijn dat ze rond de 4 maanden weer om voeding gaan vragen. Hun slaappatroon wijzigt dan ook.
1,5 jaar, slaapt sinds 2 weken door, maar dat is meestal een fase. Elke keer hoop ik dat we erdoor zijn, maar de praktijk wijst uit dat ik een moeilijke slaper heb.
Oudste met 7 weken, sindsdien ook nooit meer vaker dan een keertje snachts gekomen. Jongste met 1,5 week, maar zij is iets onvoorspelbaarder, ze wilde tot een maandje terug (ze is nu 5 mnd) zo nu en dan ineens weer een nachtje voor een voeding komen.