Even een vraagje over kliklaminaat.. Wij gaan waarschijnlijk deze maand verhuizen, 1,5 jaar terug hebben we kliklaminaat in onze huidige woning laten leggen.. Maar ik vind het nog steeds heel mooi en zou dus dezelfde weer willen hebben in de nieuwe woning, Nu mijn vraag... Kunnen we het kliklaminaat gewoon eruit halen en in het nieuwe huis plaatsen? Het is niet vastgelijmd... En iemand nog tips hoe je dat het beste kan doen? Liefs
Ja nou ja we hebben bijvoorbeeld in de hal maar kleine stukjes, die worden wel lastig om te herbruiken.. Maar de grote planken uit de woonkamer en slaapkamers kunnen we zeker wel nog gebruiken. En we hebben nog 1,5 pak + pakken ondervloer nog in de verpakking van toen.. En dezelfde kleur laminaat is nog wel te koop hoor, dus als we meer nodig hebben kunnen we het wel bijkopen.. Liefs
dan zou ik het er zeker uithalen ! maar als je toch bij moet halen straks dan is het verstandig om even 1 plank mee te nemen ivm eventueel kleurverschil. lekker meenemen hoor, scheelt een stuk.
Super om te horen dat dat gewoon kan. Mijn vriend dacht dat namelijk ook wel, maar breekt de klikrand dan niet snel af? (ja sorry hoor, heb echt geen verstand van klussen... Maar laminaat meenemen scheelt zoveel ged!)
je moet het uiteraard wel voorzichtig doen, maar 1 van de voordelen van kliklaminaat is dat je het kunt hergebruiken, hou die centen maar lekker in je zak, een verhuizing is al duur genoeg! ennuh, ik ben ook geen klusser hoor, ik weet dit toevallig van mijn schoonzusje, die heeft het ook weer opnieuw gebruikt
Kan gewoon hoor. Mijn ouders hebben het 2 jaar geleden ook gedaan. Van de 2 oude slaapkamers meegenomen en weer in de 2 nieuwe slaapkamers hergebruikt. Wel even goed meten hoe het uitkomt.
Ligt eraan of je het ook vast gelijmd hebt anders kun je het zo uit elkaar halen als je de plinten eraf haalt hou je vanzelf 1 cm open bij de muur dus een beginnetje heb je al.
Inderdaad ja, vloeren zijn meestal toch al zo duur en als je het dan mee kunt nemen. Groot gelijk. Zou het gewoon proberen f het lukt, misschien op een stuk waar het niet zo opvalt. Als het dan niet lukt valt het niet zo op.
Hier ook gedaan, en ligt lekker strak in onze woning, je ziet niet eens dat het herbruikt is. Nadeel is wel, je zal bij moeten halen, wij hadden de laminaat van een kennis van ons, haar benedenverdieping, ligt op onze overloop en keuken en hal beneden, dus maak maar wel plek in je cotainer, heb je nodig.
3 jaar geleden hebben wij ook het laminaat meegenomen uit ons oude huis. Het was ook nog steeds te koop dus we hebben er wat pakken bijgehaald (grotere woonkamer). We hebben het oude en nieuwe door elkaar heen gebruikt, dus van kleur verschil zie je niets. Wel vind ik het lastiger om het oude laminaat te leggen. Maar met een klein beetje geduld gaat het prima hoor!
Wij gaan ons oude laminaat ook hergebruiken voor de bovenverdieping. Bij ons moest het eruit ivm de nieuwe huurder die nog niet bekend was. Mijn man en vader hadden zoiets van we zien wel of het er heel uit komt het is zonde om het op voorhand al kapot te breken. Als je het voorzichtig aan de zijkant een plankje loswipt kan je de rest gewoon met een zijwaardse beweging los trekken. Zelfs kortere stukken hebben we meegenomen voor opvulling.
Je kunt het rustig weer gebruiken. Tegenwoordig wordt het zo gemaakt dat je het er zo weer uit kunt halen en elders weer herplaatsen. Let er wel op dat als je nieuwe pakken moet bij halen dat je de nieuwe en oude planken met elkaar mixt zo heb je het minst last van kleurverschil! Succes!
als je het er heel voorzichtig uithaalt moet het kunnen. Wij hebben de helft weggedaan omdat het kapot was/te klein of de zaagrand aan de verkeerde kant. We hebben een paar pakken bij moeten halen en nieuwe ondervloer, maar dat kost niet zoveel. Je kunt het ook proberen te verkopen en van het geld nieuwe laminaat kopen..
Ja kan zeker, ik heb het kliklaminaat dat in mijn vorige woning in de woonkamer lag, nu in de slaapkamers liggen!