Hallo Wij hebben 4 kindjes en de wens voor een 5de is er. We willen graag proberen een 5de kindje te krijgen. Nu is mijn vraag wie heeft 5 kindjes? Waar loop je tegen aan? Hoe is het om mama of papa te zijn van 5 kindjes? En hoe groot is de overgang van 4 naar 5? Tot nu toe vond ik de grootste verandering van 1 naar 2 kinderen. Dit kwam ook doordat er al 1 op school zat. En vooral vond ik het moeilijk om in een ritme te komen. Nummer 3 en nummer 4 doe je er gewoon bij alsof het nooit anders is geweest. Ben heel benieuwd
Ik ben trotse mama van 5 kindjes, als het aan mij lag zou ik zo nog een 6e nemen maar mannetje wilt niet. Mijn drie kindjes zijn snel na elkaar gekomen en moet je vertellen dat ik helemaal niet het gevoel heb dat ik 5 kinderen heb. Mijn zusje heeft er 2 en zei heeft het drukker dan dat ik het heb. Ik denk dat het ook echt aan de kinderen zelf ligt. Mijn kinderen hebben het leuk gezellig met elkaar en wij genieten daarvan. Ik moet je zeggen dat ik het wel heel vervelend vond om hoe mensen reageerden op dat ik weer zwanger was. Op een gegeven moment dacht ik echt helpen jullie mij de opvoeding of geven jullie hun te eten dat er maar bezorgt wordt gereageerd. De ene kan maar een kind aan en de andere 10 dus elk mens en situatie is anders. Ik hoop zelf dat mijn man op een dag zegt vanaf nu geen condooms meer zou dan zo gelukkig zijn. Voor nu mag ik er nog maar over fantaseren. Gefeliciteerd meid geniet lekker van je zwangerschap het gaat zo snel.
Bedankt voor je leuke reactie. Ja ik weet dat de buitenwereld soms raar en hard kan reageren. Het is niet meer van deze tijd. Maar dat wil niet zeggen dat je het daarom moet laten. Als het kan gewoon lekker doen. Ja het is altijd gezellig dat klopt. Ze hebben zoveel aan elkaar. En het gaat vanzelf. Dan is de overgang naar een 5de denk ik niet anders. Nee we zijn nog niet begonnen hahahaha Blijft spannend elke keer weer. Dank voor je leuke reactie
Van deze tijd off niet, als jij en je man jullie gezien pas compleet vinden met 5 kindjes. En het financieel kunnen dragen, de plek hebben en jij het met je gezondheid aan kunt, ik zeg lekker doen!
Zo is het Bjanc. We zijn nog niet gestart. Maar gaan dit wel doen in 2015. Super spannend weer. Maar ben wel heel benieuwd of er meer zijn met 5 kinderen?
Lijkt me super gezellig met 5 kids. Maar mijn man twijfelde al even over nummer 3. Dus nr 5 zou bij ons niet aan de orde komen. Ik heb kans op een tweeling zwangerschap geloof ik, dus wie weet , dan max 4 kids hahah. Maar ik hoop dat je snel wondertje 5 mag verwelkomen
Helemaal mee eens! Wij willen ook graag een groot gezin. We gaan nu voor een 3e. Als er na de 3e financiƫle ruimte is dan hier ook graag. Maar dat zien we dan wel weer.
Wat leuk dat jullie voor nog een kindje willen gaan. Hier mama van 5 kindertjes en ja ik vind het zwaar, maar ook geweldig. In mijn hart is nog wel een plekje voor nog een kindje, maar mijn verstand zegt en weet ook dat het zo goed is. Waar ik vooral erg tegen aan loop is oppas dat dat veel moeilijker te regelen is voor 5 kinderen. En we hebben 2 pittige meiden waar ik wat dat betreft mijn handen vol aan heb. De jongens zijn rustiger en makkelijker vooral onze derde. Het zal ook schelen welke leeftijd je ze hebt. Wij hebben er 5 in 8 jaar tijd en dat is best wel pittig. Maar een stomme vraag misschien, maar was het jou niet afgeraden om voor nog een kindje te gaan? Nu toch besloten om voor een vijfde te gaan? Succes met zwanger worden en ik hoop dat je in 2015 een gezond kindje in je armen mag sluiten.
Ja het was afgeraden in eerste instantie. Mij was verteld na de bevalling dat de baarmoeder heel dun was. Dit is verteld door een arts in opleiding en dit bleek niet zo te zijn. Dan zou er een te groot risico zijn dat de baarmoeder zou knappen. Maar ze hadden 2 personen door elkaar gehaald. In overleg met de gyn, internist en longarts kan ik gewoon nog een keer zwanger raken. Ze zien geen problemen al kom ik wel streng onder controle. Dat is prima. Zal wel eerst af moeten vallen dat is niet zo erg. Dus ja ik zie het wel zitten. Al vind ik het wel weer eng en spannend. Want als mijn lichaam het niet toe zou laten en de artsen het afraden dan was ik er echt niet aan begonnen. Eerst goed informatie ingewonnen. Moet wel zeggen het is wel de laatste. Dan is het compleet en dan is het huis vol. Het is nu al heel gezellig met 4 kindjes. En ook de kindjes zeggen steeds dat ze nog wel een broertje of zusje zouden willen krijgen. Alsof ze het aanvoelen ze weten van niks. Maar ja of het lukt dat is afwachten. En lukt het niet dan is het ook prima. Dit is al een heel rijkdom Dank voor de lieve reacties
ik zou zeggen doen hoe meer zielen hoe meer vreugde "en ruzie natuurlijk" je moet je er gewoon 100 procent goed bij voelen
Hier ook een mama van 5 kindjes en een zesde op komst! Heerlijk toch, ik vind t genieten hoor!! Het enige waar wij nu 'tegenaan lopen' is dat we straks niet meer in 1 auto passen (hebben nu een 7-persoons) en dat we geen babykamertje in kunnen richten, want de baby komt straks eerst bij ons op de kamer, en als die wat groter is gaat hij samen met de nu nog jongste op de kamer slapen. Maar dat zijn voor ons geen onoverkomelijke dingen. Ik heb verder gelukkig een gezond lijf die het zwanger zijn goed aan kan, op bekkenklachten na dan. Veel succes meid! Hopelijk ben je snel zwanger!
Ja dat is wel lastiger met 6 kindjes. Bij ons in de auto kan nog 1 kindje. Dan is de auto echt vol. Wel een geweldig gezicht hoor die volle auto. En dan mensen die kijken en die je ziet tellen. Dan zeg ik vaak ja u ziet het goed ze zijn allemaal van mij. Ik geniet ook met volle teugen. Het is zo bijzonder helemaal in deze tijd. Ik weet dat het een heel rijkdom is. En dat ik ook heel gelukkig mag zijn. Want het is niet vanzelf sprekend om een gezond kindje te krijgen. En ik kreeg er gewoon 4. We zullen zien volgend jaar. Wederom mega spannend. Dank voor de leuke reacties en fijn dat er ook mensen reageren met een groot gezin. Is hier ook een speciale topic voor grote gezinnen?
ik snap niet dat mensen raar kijken! de meeste mensen komen uit grote gezinnen! en als alles goed gaat met je kinderen en de opvoeding heb je laten we hopen nog heeeeeel veel jaren plezier van je kinderen! dat is het enigste wat je overhoud als je oud bent!
Ik was gisteren bij de visboer en die vrouw vertelde mij dat ze zelf 19 kinderen heeft. Ik dacht wauw en dan vinden de mensen dat ik met mijn 5 kids het veel is. 19 kinderen bij een Hollands gezin ik was echt verbaasd en nog van een mama en papa. Ze vertelde dat het heel gezellig is dat geloofde ik wel.
Mijn man komt uit de grote gezinnen, hij is opgegroeid in een gezin van 9, kan je voorstellen meer als de helft is daar inmiddels van getrouwd en heeft zelf kinderen. Wij als enigste ( nog ) 2, de andere broer en zussen hebben er 3, 4 en twee keer 5. Grote familie dus, 19 kleinkinderen. Wat ik een grote overweging vind, kan je het ook als de kinderen wat groter zijn veroorloven? Ik heb een schoonzus met 5 kinderen, de oudsten ( Middelbare school ) zijn bijzonder slim, gymnasium plus klas met gemak. Ze kunnen geen 5 kinderen laten studeren dus moeten de kinderen daar al van jong af aan voor werken en sparen. Dat zou je toch ook graag je kinderen mee willen geven, niet alleen nu genoeg geld voor luiers en kleren maar ook voor de toekomst. Mij lijkt het ook heel waardevol als je een wat groter gezin hebt!
wat is er mis mee met je kinderen te leren werken en sparen voor iets te bereiken in het leven? u 1/2 kind(eren) alles geven wat hij/zij wilt is dat wel goed? ik denk dat iedereen gewoon anders denkt.