Legalisering abortus Ierland

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door KleineLai, 26 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.321
    28.504
    113
    Wat jij wil hoor. Maar constant zeggen dat je gaat om vervolgens gewoon weer terug te komen is irritant.

lloorrtt vindt dit leuk.
  2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Er rust een taboe op omdat mensen zoals jij, mensen die een abortus uitvoeren of ondergaan moorenaars noemen!

Riverdale87 en lloorrtt vinden dit leuk.
  3. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Stel je dochter word verkracht en ze wilt graag abortus laten plegen omdat dat kindje haar telkens laat herinneren aan het ontzettend nare voorval. Ze wilt het niet laten adopteren om welke reden dan ook en is nog niet in staat het zelf op te voeden.
    Laat jij je dochter willens en wetens dan gewoon met de bus gaan? "Omdat ze bepaald heeft voor zichzelf dat het beter is om het kindje niet te laten komen?" Dan is in weze het ongeboren kindje van zeg 6 weken belangrijker dan je eigen dochter die jij met liefde 9 maanden gedragen hebt en waar jij als volwassene in die tijd voor gekozen hebt.
    In het leven moet je soms je eigen ikke opzij zetten, vooral voor je eigen kind. Je dochter leert niet alleen van jou, maar jij leert in de jaren ook dingen van je dochter laat dit dan een hypothetische les voor je wezen.

Jackie87, Strijkkraal, Neilia en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    In Kansas en Missouri stonden borden langs de weg 'just because abortion is legal doesn't make it right. Remember slavery?'

Sprakeloos.

Chelsey88 vindt dit leuk.
  5. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Jammer dat je eigenlijk niet kan zeggen dat je tegen abortus bent..

Indire vindt dit leuk.
  6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Ik begrijp je gevoel.

Ik denk dat dit gewoon voor iedereen anders is.

Ik begrijp iemand die er wel voor kiest ook.

Gewoon heel persoonlijk.

Ik zou zeker mijn dochter steunen als ze die keuze zou maken.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Van wie mag je dat niet zeggen?

8. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Volgens mij kan dat prima. Hier in dit topic maar ook gewoon in de huidige maatschappij. Het wordt minder leuk als je mensen die wel kiezen voor abortus uitmaakt voor moordenaars.

jessy77 en lloorrtt vinden dit leuk.
  9. Marchella

Marchella Niet meer actief

Dat mag wel hoor.
    Het is alleen de toon die de muziek maakt :)
    Ik ga er even van uit dat je doelt op de reacties op @Lila8
    Zeggen dat je tegen abortus bent, is, vind ik, iets anders dan de vrouwen die een abortus ondergaan, moordenaars te noemen.

lloorrtt vindt dit leuk.
  10. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Ik zeg niet dat het niet mag, maar dat het niet kan.

11. Marchella

Dat zeg ik :p

12. Marchella

Want?

13. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik geloof dat je dan de hele discussie niet goed gelezen hebt, als dit is wat je er dan uit haalt....

Whysteria, lloorrtt en jessy77 vinden dit leuk.
  14. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Ik vind dat ook een uitspraak die ik niet snel zal doen.
    Maar als je tegen abortus bent omdat je vind dat het leven in de moederschoot wordt gedood, dan ligt dat heel dicht bij de uitspraak moordenaar.
    Lastig..
    En daarom kan je voor mijn gevoel heel lastig kenbaar maken dat je tegen abortus bent.

15. Marchella

Ik begrijp wat je bedoelt. Toch klinkt dit voor mij al heel anders dan de uitspraken van @Lila8

16. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Ik snap dat t anders klinkt.
    Ik ben vanwege mijn geloofsovertuiging tegen abortus.
    Maar iemand moordenaar noemen.. dat vind ik niet aan mij, terwijl ik abortus wel zie als moord op ongeboren leven.

17. Flamingooo

Maar jij verwoordt het heel netjes met (in mijn ogen) respect voor mensen die deze keus toch hebben gemaakt. Ook al ben jij het er niet mee eens komt jouw post niet veroordelend over. In tegenstelling tot termen als moordenaars en vermoorden.

Jij houd het bij jezelf en dat siert je vind ik. Ik ben zelf pro keuze (al zou ik de keuze zelf niet snel maken, zeker niet na een x aantal weken) maar begrijp en respecteer dat er anderen zijn die er anders over denken. Zeker als dat vanuit geloofsovertuiging is.

Marchella vindt dit leuk.
  18. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik vind dat een hele andere uitspraak. Jij hebt het namelijk over waar je zelf tegen bent. Vanuit je zelf. Niet wat een ander is of wat voor daad een ander begaat.

19. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Klopt, maar t ligt heel dichtbij elkaar. En ik merk daarom dat ik me er vaak liever niet over uit wil laten.
    Je krijgt dan al snel te horen: jij vindt abortus moord, dus als iemand dat zou laten doen is t een moordenaar.

20. Flamingooo

Ja daar heb je gelijk in. Toch zou ik dat wel doen als je die behoefte hebt! Met respect naar elkaar kunnen twee visies prima naast elkaar bestaan.

DastyQueen en Marchella vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina