Legalisering abortus Ierland

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door KleineLai, 26 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Volg een cursus begrijpend lezen is mijn tip aan jou. Verder ben ik wel zo ontzettend klaar met je denigrerend toontje. Gebruik die maar bij je vrienden.

2. lloorrtt

lloorrtt Niet meer actief

Ach ja tuurlijk het ligt altijd aan een ander:roflmao:

Riverdale87 en Debaky vinden dit leuk.
  3. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik heb alles gelezen hoor en vond en vind jouw reacties tenenkrommend.Wilde je alleen maar duidelijk maken dat je met jouw reacties heel veel mensen enorm veel pijn doet. Dat je er anders over denkt dat kan maar het is de manier hoe jij het formuleert.

lloorrtt vindt dit leuk.
  4. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Je had op de basisschool boeken "begrijpend lezen" misschien heeft ze die lessen over geslagen of zo. :roflmao:

lloorrtt vindt dit leuk.
  5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Sorry hoor, maar wat heeft een kind dat met ondraaglijke pijnen geconfronteerd wordt aan 'de kleine dingen die het doen?'

Ik vind dit echt ontzettend bot overkomen. Alsof de ouders die in de zwangerschap met zoiets pijnlijks en ondraaglijks geconfronteerd worden, niet in staat zijn hun kind met liefde en warmte te omringen en daarom maar 'kiezen' voor een abortus!

Alsof liefde en zorg (wat alle ouders die het beste met hun kinderen voorhebben x100 elke dag weer geven) ondraaglijk lijden kunnen wegnemen...

Syane, kleinepien, Marchella en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Het is maar wat je belangrijk vind in je leven. Gelukkig zijn er veel meer dingen wat een leven waardevol maakt. Het komt ook niet zomaar aanwaaien, en een kind met zo’n zware handicap zal uit zichzelf niet zomaar opeens wat gaan doen, maar daar zijn dus de mensen om haar heen. Met hulp daarvan zijn er tig dingen die wél gedaan kunnen worden, waar ze oprecht plezier aan hebben. Maar die hulp moet er dan wel zijn, blijkbaar ben ik dan bevooroordeeld in mijn omgeving omdat ik niet anders zie. Vanuit dat oogpunt dus ook mijn reacties.

Lila8 vindt dit leuk.
  7. Mammielove

Mag ik je vragen om dan zelf ook op je uitspraken te letten? Die zijn namelijk ook behoorlijk pijnlijk, maar dat heb je denk ik niet in de gaten.

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

#328 Nescio, 29 mei 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mei 2018
    Er is niets pijnlijks aan wat @Debaky zegt.

Ik vind jouw vergelijkingen echt krom en pijnlijk voor de ouders die zijn geconfronteerd met de beslissing zwangerschap afbreken ivm zwaar gehandicapt.

Want er worden nog elke dag kinderen met een beperking geboren in Nederland. Die worden omringd met liefde en zorg. Terwijl abortus gewoon legaal is in Nederland. Die ouders hebben de afweging gemaakt dat hun kind, ondanks de beperkingen, een enigszins normaal leven kan hebben. Zonder pijn, zonder lijden.
    Er zijn ook ouders die een andere keuze hebben gemaakt. Omdat zij te horen kregen dat hun kind nooit een normaal leven zou kunnen leiden. Dat hun kind kort zou leven, en dat korte leven zou dat ook nog gevuld zijn met pijn. En jij wil deze ouders hierom afstraffen? En abortus illegaal maken, want 'anders kiest iedereen maar voor de makkelijke weg'?

Ik vind de ondertoon van jouw berichten echt heel erg ongepast. Alsof de ouders die de pijnlijke keuze hebben moeten maken hun kindje te laten gaan, niet weten dat 'de kleine dingen het doen' en niet de juiste hoeveelheid 'liefde en zorg' in zich dragen!

Syane, Jackie87, blossom85 en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Dat je anders denkt is prima, kan ik me zelfs prima voortellen. Dat een ander die keuze niet maakt, is net zo prima. Respecteer die keuze dan ook. Wat een ander doet beïnvloed jouw situatie toch helemaal niet?!

Marchella, Debaky en lloorrtt vinden dit leuk.
  10. Mammielove

11. HvO

HvO Niet meer actief

Dit slaat echt precies de spijker op zijn kop vind ik.

12. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Ik ben blij dat vrouwen in Ierland de kans krijgen om hun eigen keuze te maken.
    Met de oude wet was het in geval van verkrachting of zelfs incest (met alle gevolgen van dien voor het kindje) niet mogelijk om een abortus uit te laten voeren. Dat vind ik misselijkmakend.

Ongeacht het feit of je voor of tegen bent, we zouden in onze moderne samenleving allemaal zelfbeschikkingsrecht moeten hebben. Vrijheid van meningsuiting, en vrijheid om eigen keuzes te maken.

De termijn van 24 weken die in NL wordt gehanteerd vind ik onder medische redenen gegrond, maar dan zou een ernstige / of / een met het leven niet verenigbare afwijking (mijn mening) door een arts gediagnosticeerd moeten worden. Zo is het volgens mij ook al wel.
    Vanwege "het verkeerde geslacht" kan ik absoluut niet achter staan.

De termijn van 12 weken is een prima start voor de onafhankelijkheidsstrijd voor de Ierse vrouwen.

KleineLai vindt dit leuk.
  13. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Pardon? Waar zeg ik iets pijnlijks dan? Of is de realiteit schets die ik je voor je neus gooi te pijnlijk?

Riverdale87 vindt dit leuk.
  14. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wauw, jij weet echt niet wat je zegt he.Ja er zijn veel meer dingen in het leven maar niet voor deze persoon. Er is niet meer dan met haar ogen knipperen en te ademen.

Geloof mij, mensen die mij hier kennen weten dat ik altijd wel mijn woordje bij mij heb maar ik ben nu gewoon echt sprakeloos. Ik wist niet dat er echt mensen bestonden die zo krom konden denken. En nee ik zeg niet dat dat zo is maar dat vind ik zo, voor je daar weer over valt :rolleyes:

Riverdale87 vindt dit leuk.
  15. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    mijn hart breekt alleen maar voor deze kinderen.

Mijn achterneefje is meervoudig gehandicapt.
    Letterlijk het ENIGE wat hij kan is ademen en horen.

En hij voelt pijn, constante verschrikkelijke zenuwpijn. Hij is tig keer gereanimeerd, heeft de ergste vorm van epilepsie, is blind, kan niet zitten/staan/of wat ook motorisch, heeft geen controle over zijn lichaam, zijn spierstelsel werkt helemaal niet. Hij leeft in constante pijn, en is al 12 jaar totaal niet bewust van zijn omgeving. Hij maakt geen enkele contact met de omgeving, en kan alleen pijnlijke kreten maken met zijn stem.

Mijn nicht is zeer gelovig, en toch smeekt zij in haar gebeden de god om haar kind te verlossen uit zijn lijden, al 12 jaar lang...

Syane vindt dit leuk.
  16. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    :( ook al zo'n verschrikkelijk situatie. Ik kan er serieus echt om huilen.

17. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Vreselijk zeg :( arme jongen...

18. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.321
    28.504
    113
    Waarom reanimeren ze hem nog? Of moet dat omdat hij kind is of zo?
    Verder, verschrikkelijk dat jouw achterneefje zoveel pijn heeft, en wat een nachtmerrie ook voor zijn moeder. Zoveel zorgen en verdriet...

19. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wat verschrikkelijk :(

20. lloorrtt

lloorrtt Niet meer actief

Wat verschrikkelijk:(

Deel Deze Pagina