Helaas zijn die er wel. Of tenminste, ik weet niet of ze er lichtzinnig over denken, maar ik heb wel vrouwen op intake die 6,7,8 keer abortus hebben laten plegen. Maar ik weet ook niet waarom ze geen ac gebruiken. Sommige vrouwen worden stelselmatig misbruikt bijvoorbeeld, moet dat kind dan maar geboren worden? Ik vind van niet.
Er kan behalve vanuit ethisch oogpunt ook vanuit medisch oogpunt naar gekeken worden. Wanneer kan een foetus bijvoorbeeld pijn voelen? Met 12 weken zijn de hersenen aangelegd maar is het zenuwstelsel dan al klaar? Wanneer “lijdt” een foetus onder een abortus? Dat vind ik ook wel een ding. Of is dat niet vast te stellen?
Met klompje cellen bedoelde ik meer als vrouwen er met 4 weken achter komen dat ze zwanger zijn. Dan is het nog totaal geen levensvatbaar kindje (als je het dan technisch gezien een kindje kan noemen). Ik vind de grens van 22/24 weken ook laat, maar zoals al eerder aangegeven wordt dit niet zomaar gedaan. Voor mezelf zou ik na 8 weken al laat vinden maar ik heb gelukkig nooit zo'n beslissing hoeven nemen en veroordeel dus ook niet de vrouwen die op een latere termijn hun zwangerschap af hebben laten breken. Er zijn zoveel ongewenste kinderen in andere landen die wachten tot ze geadopteerd worden en soms hun hele leven lang geen ouders krijgen. Laten we dan vooral nog meer ongewenste kinderen ter wereld brengen en de aardbol nog meer belasten.
We kunnen ons voorstellen dat onderwerpen als deze zeer gevoelig kunnen liggen. Daarom willen we iedereen verzoeken ten alle tijden respectvol te blijven reageren. Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl
Dat vind ik dan wel waardeloos. Je zou verwachten dat er voor of na de ingreep toch gesproken wordt over anti conceptie?
Wordt er ook, maar je kunt mensen niet dwingen. En er zijn ook vrouwen die van hun man geen ac mogen gebruiken, die doen stiekem abortus bijvoorbeeld. Het is echt allemaal niet zo zwart-wit als het gesteld wordt door sommigen
Het is altijd “makkelijk” praten of schreeuwen als het jezelf op dat moment niet betreft toch. Ik zeg altijd dat ik nooit abortus zou laten doen. Maar ben gelukkig nooit in die situatie geweest, dus weet ook niet of ik het echt niet zou doen. Moet wel zeggen dat ik het rond de 20-weken echo allemaal wel heel spannend vond. Want je gaat dan toch nadenken van “goh wat als er iets met ons kindje is wat niet met het leven verenigbaar is”. Ben wel van mening dat het een ieder zijn eigen keuze moet zijn. En dat die keuze dus ook beschikbaar moet zijn, of ik het nou zelf wel of niet zou laten doen.
Maar waarom neemt zo iemand niet stiekem de pil dan? Of de morning after pil voor mijn part, die kun je tegenwoordig ook gewoon op elke straathoek kopen. Lijkt me makkelijker te verbergen dan een abortus...
Omdat het in dit geval mij niet gaat om andermans keus. Als homoseksuelen willen trouwen, prima. Met mensen van een ander geloof geen probleem. Maar hier hebbe nwe het over een slachtoffer. Een onschuldig kind! De moeder, de vader, iedereen heeft een stem, behalve de kleine. En zoals ik al zei. Ik geloof niet dat een kind doden ooit het antwoord is op een moeilijke situatie. Ik heb dan niks met die wet. Want als ze straks kids van 20 weken kunnen redden, gaat de abortiewet ook omlaag. Dan zijn dat ineens volwaardige mensen. Mijn baby met 6 weken op de echo was een prachtig mensje, met kloppend hard. En ik vind het doden van een ander mens niet oke. Er zijn andere mogelijkheden, en veel organisaties die zich inzetten voor die andere opties. Ik weet niet meer wie de vraag stelde over of ik mijn dochter zou steunen in een abortus... absoluut niet. Zou ik haar helpen daarin, nee. Maar als ze stellig is, dan kan ze de bus nemen. Ik kan niet achter het doden van een ander persoon staan, of het de buurman is, of een baby in de buik. Daar kan ik niet aan meewerken, en dat op mijn geweten hebben.
@Lila8 Dat je tegen bent prima, maar waarom moet je toch telkens gooien met termen als doden en vermoorden. Het afbreken van een zwangerschap vergelijken met het vermoorden (jaja vermoorden) van de buurman, serieus?!
Omdat ik een tak afbreek. Ik vind het een rare term. Maar jij wil het anders noemen. Prima En ja. Omdat het bij mij, beiden gaat om een persoon. Jij ziet het anders. Ook prima! Maar daarom vergelijk ik het. Omdat ik de baby als een volwaardig persoon zie.