Legalisering abortus Ierland

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door KleineLai, 26 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lloorrtt

lloorrtt Niet meer actief

Okee dat mag natuurlijk. Maar kan je je voorstellen dat het voor mensen best pijnlijk is om het over doden en vermoorden te hebben? Vooral als je het zo stellig brengt.

2. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.321
    28.504
    113
    En de abortus pil?

3. Lila8

Lila8 Bekend lid

8 mrt 2018
    602
    689
    93
    Vrouw
    Ja! Daarom zit er ook zo'n groot taboe op. Je praat er niet over, als je het hebt laten doen.

Maar kan je je voorstellen dat als ik vind dat het dat is, dat ik er zo tegen ben? en daar begon het mee. Het legaliseren ervan. En dus hoop ik ook dat het in mijn kleine landje hier niet wordt gelegaliseerd. Denk ook niet dat het zo gauw zou gebeuren als in Ierland. Dit is de bijbelbelt van het eiland.

4. Marchella

Marchella Niet meer actief

Heftig..

5. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.029
    3.287
    113
    Maar als je gelooft dat God alleen over leven en dood gaat, kan je God dan ook niet laten oordelen over de vrouwen die kiezen voor een abortus?
    Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen, Houdt op met oordelen, opdat gij niet wordt geoordeeld etc.
    De mens moet niet oordelen over een ander.

Ik geloof ook en ik zou zelf (denk ik nu, gelukkig nooit voor de keuze gestaan!) niet kiezen voor een zwangerschapsafbreking. Maar ik ben enorm pro-choice. Mijn geloof en overtuiging mag ik niet aan anderen opleggen, iedereen moet voor zichzelf verantwoorden wat wel en niet kan en wat hij/zj wel en niet aankan. Als jij dat mensen wil opleggen (bijvoorbeeld door een totaal verbod op abortus te willen) dan ga je op de stoel van God zitten, en dat kan niet de bedoeling zijn.

Syane, Robijn89, mamabri en 15 anderen vinden dit leuk.
  6. HvO

HvO Niet meer actief

Dit.

7. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Nou nogmaals @Lila8 , voor je dochter hoop ik dat die situatie er nooit zal komen.

Verkracht door een wildvreemde, zwanger en voor abortus mag je alleen de bus nemen en op steun van notabene je moeder kan je niet rekenen. Au :(

Syane, Robijn89, mamabri en 9 anderen vinden dit leuk.
  8. Lila8

Lila8 Bekend lid

8 mrt 2018
    602
    689
    93
    Vrouw
    Omdat wetten door mensen gemaakt worden. Er was een referendum ;) Er werd gevraagd naar de mening!

Ik oordeel die mensen niet. Ik oordeel de daad. Je zult mij nooit naar die mensen toe horen kwaad spreken. Zij zijn verantwoordelijk voor hun eigen daden...en ik ben de laatste die hun kwaad zal aandoen. Zo ben ik niet. Maar ik heb het hier over de daad. En mocht ik iemand tegenkomen die op het punt staat een abortus te plegen zou ik er alles aan doen om haar te overtuigen om het kind te houden. De campagne hier in Ierland voor de pro-life mensen was dan ook 'love both', niet alleen de moeder, maar beiden. Niet alleen aan de moeder denken, maar ook aan het kind.

9. Lila8

Lila8 Bekend lid

8 mrt 2018
    602
    689
    93
    Vrouw
    Dit ging over overspel. :roflmao: Als je met bijbelteksten gaat smijten, ken je bijbel dan ook.

10. Lila8

Lila8 Bekend lid

8 mrt 2018
    602
    689
    93
    Vrouw
    Ja, en vergeet ff alle liefde die ik voor haar zal hebben, en de steun die ik zou geven tot dat punt. En de klappen die die man zou krijgen, en de nieuwe verbouwde neus. ;) Erg makkelijk! Talking about veroordelen.

Ja, ben echt een keiharde moeder. :rolleyes:

11. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.029
    3.287
    113
    Als je het hebt over moord, dan oordeel je. Punt.

Lieke1989 en Riverdale87 vinden dit leuk.
  12. Lila8

Lila8 Bekend lid

8 mrt 2018
    602
    689
    93
    Vrouw
    Klopt, ik oordeel de daad.

13. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.029
    3.287
    113
    Het "Gij zult niet doden" is ook niet opgeschreven over abortus.

Betsy en Riverdale87 vinden dit leuk.
  14. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Dus op het punt dat ze jouw steun het allerhards nodig zal hebben kan ze op de bus stappen?

Chapeau....

Syane, mamabri, Another en 7 anderen vinden dit leuk.
  15. Lila8

Lila8 Bekend lid

8 mrt 2018
    602
    689
    93
    Vrouw
    Maar lieve mensen. Er wordt nu met bijbelteksten gesmeten. :D Ben er klaar mee.

Fijne dag verder, en geniet nog even van de zon. Toedeloe!

16. Marchella

Marchella Niet meer actief

Nee, je noemt ze moordenaars. Dat gaat over de vrouw, niet over de daad.

Lieke1989, Riverdale87 en lloorrtt vinden dit leuk.
  17. Lila8

Lila8 Bekend lid

8 mrt 2018
    602
    689
    93
    Vrouw
    Ja het punt waarop ik met mijn geweten haar niet verder kan helpen. Ja! Gelukkig zijn al mijn kinderen anti-abortus. dus maak je niet te druk over die busrit. Dat doe ik wel . ;)

18. Lila8

Lila8 Bekend lid

8 mrt 2018
    602
    689
    93
    Vrouw
    Oh ja? Ik heb het over het doden van een baby. Ik heb het woord moordenaars niet gebruikt.

19. Lila8

Lila8 Bekend lid

8 mrt 2018
    602
    689
    93
    Vrouw
    Nogmaals! Adieu...

20. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Mijn hemel... Wat zijn er mensen met een verschrikkelijk laag EQ zeg
    Nou, wat ik vooral bijzonder vind is het gezever over keuzevrijheid... Die er allen is als er een kant wordt op gekozen... Das geen keuzevrijheid dus

En adoptie ain't all that it's cracked up to be... Met name voor het kind. Maar romantischer het rustig verder...

Deel Deze Pagina