lege flesjes bewaren

Discussie in 'Voeding' gestart door karin29, 4 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karin29

karin29 Bekend lid

29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    hoi Hoi,

Waar bewaren jullie de lege flesjes. In de koelkast? of goed gewassen, gesterilisseerd en gedroogd in een kastje?
    Hoe kun je deze het beste bewaren?
    Groetjes Karin

2. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik bewaar ze in de koelkast spoel ze steeds na elke voeding om en 1x per dag of soms 1x per 2 dagen stereliseer ik ze en zet ik ze weer in de koelkast.

3. karin29

karin29 Bekend lid

29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Tweety,
    Thanx voor je bericht.
    Ik gebruik ze een keer, daarna afwassen en steriliseren. Dan droog ik ze goed af en zet ze in de kast.
    Is dit niet de bedoeling dan of is het zo ook goed? Waarom in de koelkast?
    Groetjes Karin

4. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik steriliseer de flessen 1x per 24 uur. Hup de hele mik in die bak in de magne. Daarna laten uitlekken en droog in de kast zetten.
    Na gebruik spoel ik ze dus om.

5. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @karin29 ik kan je eigenlijk geen antwoord geven of het niet goed is ik heb het zo van de kraam verzorgster geleerd en doe het eigenlijk nog zo. weet eigenlijk niet meer waarom ze heeft het wel verteld. ik droog ze niet af ik zet ze vanuit de sterelisator in de koelkast.

6. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ik kook de flessen eigenlijk nooit meer uit. Ik was ze af na gebruik en zet ze dan in de koelkast. Dat is de plek waar bacterien de minste kans krijgen.

7. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik stereliseer ze 1x per 24 uur en spoel ze daarna na gebruik om en zet ze in de koelkast.

Pim

8. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik kook ze iedere dag uit en zet ze daarna op een droge theedoek te drogen. Gewoon op het aanrecht.

9. mama van noa

mama van noa Actief lid

29 jun 2006
    217
    0
    0
    verpleegkundige
    eindhoven
    @karin, wanneer je flesjes in de koelkast bewaard na wassen en steriliseren dan heb je minder kans op bacteriegroei.

liefs femke

10. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Elke dag steriliseer ik de flesjes en laat ze afdrogen en doe ze in de kast. Vanaf vandaag ga ik ze in de koelkast bewaren. :D

11. Jenny

Jenny Fanatiek lid

14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ja, in de koelkast komen minder bacterieen.Wij steriliseren ze 1 x per dag en zetten ze dan op zn kop (dat is belangrijk want anders vormen zich bacterieen in het water dat een beetje achter blijft) in een flessenrekje. Vind ik erg handig en is maar een paar euro.

12. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Ik spel ze na ieder gebruik af met warm water en laat ze uitlekken op een hydrofiel washandje (deze ligt in een bakje) en dat ligt gewoon op de aanrecht en iedere keer als ik het weer gebruik dan spoel ik het ff om en 2x in de week dan kook ik de flessen uit!

13. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    spel=spoel hihi

Deel Deze Pagina