Geen spontane cyclus meer na IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door anoniem02, 14 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniem02

    anoniem02 Actief lid

    22 mrt 2016
    409
    212
    43
    #1 anoniem02, 14 jun 2021
    Laatst bewerkt: 14 jun 2021
    In verband met endometriose heb ik, alvorens we gingen starten met IVF, lucrin depot gespoten voor 3 maand. Dit was eind november vorig jaar.
    Vanuit daar dagelijks lucrin gespoten ( 6weken, omdat m'n cyclus er al door leek te breken) en toen dagelijks lucrin icm gonal F. Na 16 dagen spuiten kon eindelijk de punctie plaatsvinden.
    Helaas brak na 8 dagen (eind maart) mijn menstruatie al door terwijl ik ook net een positieve test had en licht stijgend HCG.

    Voor het hele traject heb ik altijd een cyclus gehad van 28 dagen met op de 14e dag een positieve ovulatietest.

    Gelukkig zijn er nog 3 embryo's ontstaan die ingevroren konden worden.
    Op naar de terugplaatsingen!

    En nu.....nu laat mijn lijf het volledig afweten. Geen natuurlijke cyclus meer......
    Half mei echo en bloed prikken, idd alles plat. De gyn adviseerde 3 weken de pil te slikken zodat mijn cyclus kon herstellen.
    Dit werd 4 weken ivm de planning.
    Na stoppen kreeg ik een goede bloeding.
    Nu op CD 12 en weer helemaal niks te bekennen. Vanmorgen echo gehad en bloed laten prikken, maar alles is nog helemaal rustig......

    Wie herkent zich hierin en heeft iemand nog een positieve ervaring?
    De moed is even helemaal in de schoenen gezakt...baal zo vreselijk van mijn lijf.
    Elke keer op de planning terecht komen, maar dan laat mijn lijf het weer afweten.

    Sorry voor het lange verhaal, ik hoop dat er vrouwen zijn die nog wat positieve ervaringen hebben....?
     
  2. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.127
    431
    83
    Ja ik. Na 3 maanden Lucrin is mijn cyclus bijna een jaar ontregeld geweest... en ik was ook heel regelmatig. Ik werd er gek van. Na die periode is het weer terug gekomen gelukkig, de kans is groot dat dit bij jou ook weer gebeurt maar het kan lang duren... is het nog een optie om de terugplaatsingen van de cryo’s in kunstmatige cyclus te doen? Dan ben je niet afhankelijk van je eigen cyclus.
     
    anoniem02 vindt dit leuk.
  3. anoniem02

    anoniem02 Actief lid

    22 mrt 2016
    409
    212
    43
    Dankjewel voor je reactie!

    Wat ontzettend frustrerend dat dit ook bij jou het geval is geweest!!
    Ik heb vanmorgen inderdaad aangegeven dat als ik nu weer geen ovulatie krijg, dat ik een cryo TP in een kunstmatige cyclus wil krijgen. Ik ben het wachten zo beu en juist dat breekt me nu een beetje op merk ik....betekend dus weer dat ik dan aan de pil moet. Het voelt zo nutteloos. En heb ondertussen superveel spijt van die lucrin. Wat een rommel!

    Je hebt een heel traject achter de rug zie ik... Heb je nog vergelijkingen met tp's in een natuurlijke cyclus en kunstmatige cyclus?

    Nogmaals bedankt voor je reactie!
     
  4. anoniem02

    anoniem02 Actief lid

    22 mrt 2016
    409
    212
    43
    Oh en mag ik je nog een vraag stellen, heb je ook nog hormonen gekregen om je cyclus op te wekken/resetten? En heeft dat geholpen?
     
  5. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.127
    431
    83
    Ik heb 3 maanden Lucrin gekregen nadat er endometriose was geconstateerd. Ik zat toen nog niet in een traject. Daarna geprobeerd natuurlijk zwanger te worden maar dus een cyclus die niet op gang kwam en daarna heel onregelmatig was. Ik heb niets gehad om het op te wekken, gewoon afgewacht. Maar ik zat dus ook niet in een traject. Lucrin is idd troep, ik ga het nooit meer nemen.

    Wat betreft de terugplaatsingen: die hebben bij mij altijd in kunstmatige cyclus plaatsgevonden, ook toen mijn cyclus weer op orde was. De arts gaf aan dat een tp in kunstmatige cyclus meer kans van slagen heeft wanneer het probleem bij de vrouw ligt. Omdat de hormoon huishouding dan vaak niet op orde is, wat ook het geval is bij endometriose (vaak tekort aan progesteron en teveel aan oestrogeen). Dus ik heb geen vergelijking met natuurlijke cyclus, maar dit werkte altijd goed voor mij.

    Heel veel succes en hopelijk snel verbetering! Fijn dat je cryo’s hebt!
     
    anoniem02 vindt dit leuk.
  6. anoniem02

    anoniem02 Actief lid

    22 mrt 2016
    409
    212
    43
    Mijn gyn/FA heeft daar niks over gezegd, wat beter is of niet. Wel dat ze zelf liever in een natuurlijke cyclus terugplaatsen, dit leek mij zelf ook het meest natuurlijke dus daar wilde ik sowieso voor gaan.
    Mijn LF is idd altijd aan de korte kant, daarvoor ga ik nu weer extra pregnyl voor krijgen na TP.
    Stemt mij hoopvol dat er tegen jou gezegd is dat het een hogere kans van slagen heeft in een kunstmatige cyclus bij endometriose! Bedankt voor het delen van je ervaring
     
    DR87 vindt dit leuk.
  7. anoniem02

    anoniem02 Actief lid

    22 mrt 2016
    409
    212
    43
    .
     
  8. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.987
    3.070
    113
    Vrouw
    Hoi, geen ervaring met Lucrin en/of endometriose. Wel met gekke cyclussen na IVF. Ik kon er eigenlijk altijd de klok op gelijk zetten, maar in rustmaand 5 dagen langer ineens en afgelopen maand een cyclus van 14 dagen. Kon wel janken. Nu maar hopen dat mijn cyclus zich weer hersteld. Ik hoop dat jouw cyclus gauw op gang komt en anders dat je medicatie krijgt inderdaad. Ik had ook al bedacht: als ik nu weer zo'n rare cyclus heb, dan ga ik ook praten over een kunstmatige cyclus voor de terugplaatsing...Ik herken de moedeloosheid: veel sterkte!
     
    anoniem02 vindt dit leuk.
  9. anoniem02

    anoniem02 Actief lid

    22 mrt 2016
    409
    212
    43
    Dankjewel! Het is echt heel vervelend inderdaad. Nu denk ik had ik de lucrin maar nooit genomen....
    Wanneer heb je de punctie gehad en hoeveel cryos heb je nog?
    Hopelijk hersteld het zich en anders inderdaad ook kunstmatig?!

    Wij hebben nu afgesproken tot eind volgende de tijd te geven en anders wordt het opstarten voor kunstmatige cyclus. Half juli gaan we 2 weken op vakantie. Dus bij geen ovulatie over 2 weken weer aan de pil voor 3 weken. Dan bloeding en dan opstarten kunstmatige cyclus. Pffff dat betekent dan pas half augustus een terugplaatsing. Had nooit gedacht dat het zo lang zou duren na de mislukte verse tp. :( gewoon 5 maanden verder omdat ik geen eigen cyclus meer heb.

    Spannend ook voor jullie! Veel succes!
     
    Splitijsje vindt dit leuk.
  10. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.987
    3.070
    113
    Vrouw
    Oh herken de teleurstelling zo. We wachten al zeven jaar, dus denk: wat maakt die ene maand nou uit, maar het is teleurstelling op teleurstelling inderdaad. Punctie was 12 februari, na 3 dagen verse terugplaatsing, maart rust, april en mei cryo en hoopte dus half juni, maar dat feest ging niet door. We hadden 15 eicellen, 11 bevruchtingen, 11 embryo's waarvan 1 teruggeplaatst en van de 10 hebben er 8 het overleefd om ingevroren te worden. Gisteravond dacht ik: gooi ze maar in de prullenbak: komt nooit goed dit :cry: (om even mijn gevoel weer te geven...).

    Nou ja lang verhaal kort, ik tel samen met jou de dagen af tot een terugplaatsing. Duim voor je!!
     
  11. anoniem02

    anoniem02 Actief lid

    22 mrt 2016
    409
    212
    43
    Wauw, wel super dat je nog 8 cryos hebt! Neemt niet weg dat wachten gewoon vreselijk naar is.....het is telkens weer die teleurstelling. Zó frustrerend!
    Niet de prullenbak in doen hoor!!!;) houd vol, zo'n mooi aantal, daar moet gewoon een plakker tussen zitten!
     
    Splitijsje vindt dit leuk.
  12. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.987
    3.070
    113
    Vrouw
    Lief van jou, voor jullie ook alle geluk!
     

Deel Deze Pagina