verschillende spaarpotjes

Discussie in 'De lounge' gestart door Amaranthas, 1 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Manlief en ik zijn wegens omstandigheden inwonend bij mijn ouders en al een hele poos aan het sparen om dit jaar te gaan verhuizen.
    Nu vroeg ik mij af wat iedereen hier spaart en of je dit in verschillende potjes hebt, wat voor potjes en hoeveel per potje.
    Voor de hond? Kapotte tv/koelkast e.d.? vakantie? noem maar op.

2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Nee, alles op een hoop. Maar dat is wel echt alleen voor de grote dingen (nieuwe auto enz.) De rest betalen we van onze betaalrekening. We hebben een automatische overboeking aan staan om geld te storten op de spaarrekening.

(verder sparen we wel voor de kids op een andere rekening)

3. Koon

Koon Niet meer actief

Nee 1 grote pot samen.
    1 spaarrekening.

Ik heb trouwens wel een spaarrekening met vriendinnen. Voor weekendjes weg.

4. bloemtje1989

15 okt 2013
    88
    0
    6
    we hebben 1 gewone rekening waar alle vaste lasten vanaf gaan
    1 spaarrekening voor de meiden voor eventuele studie later rijbewijs enz
    1 spaarrekening voor t huis vakantie nieuwe meubels enzo
    1 spaarrekening voor echt nood zonder werk pensioen begrafenis ( aan deze komen we dan ook niet )

ik vind het prima werke en overzichtelijk

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik werk met verschillende rekeningen.
    1 waar alle inkomsten en vaste lasten vanaf gaan
    1 voor mijn man waar hij "zakgeld" op krijgt
    1 voor mijn "zakgeld" en de kinderbijslag zodat ik die kan gebruiken voor kleding
    3 spaarrekeningen voor de kinderen
    1 spaarrekening waar ik spaar voor vakanties
    1 spaarrekening waar ik geld apart zet voor (on)verwachte uitgaven

Voor mij werkt het in ieder geval

6. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Nee alles op 1 pot. We hebben 2 spaarrekening, dat is die van ons en die van ons zoontje.

7. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Wij hebben 1 spaarrekening en in een excell bestand heb ik een verdeling gemaakt van de uitgavenposten. Dus alles komt op 1 rekening maar ik kan wel zien hoeveel er nog staat voor de auto, vakantie, dagjes uit, kleding etc. De kinderbijslag stort ik bijvoorbeeld daar ook op en dat geld is dan voor kleding voor de kinderen. Zo weet ik precies of ik nog budget voor ze heb. Natuurlijk betalen we ook wel eens iets van de betaalrekening maar we komen niet voor onverwacht hoge uitgaven te staan want daar is al maandelijks geld voor gereserveerd. Ik vind het heel fijn werken.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben 5 spaarrekeningen:

Ziektekosten 300 per maand (sparen voor jaarbetaling en hoog eigen risico, dus ook een mooi spaarpotje als we ons eigen risico niet gebruiken)
    Kinderen 20 per kind per maand
    Hypotheek 350 per maand (lossen elk jaar extra af)
    Spaarrekening voor de rest 50 per maand
    Spaarrekening gekoppeld aan onze betaalrekening 50 per week
    De kinderen hebben van mijn ouders nog een eigen spaarrekening waar 15 euro per maand op wordt gestort.

9. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Verschillende Potjes;
    1 voor nieuwe auto (auto van ml zal binnen nu en 2jr vervangen moeten worden),
    kids beiden eigen zilvervloot rekening,
    1 om hypotheek af te lossen,
    1 voor extra dingen (uitjes, maar ook als er iets kapot gaat)

Werkt fijn en overzichtelijk

10. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    1 voor onze zoon
    1 spaarrekening voor ons samen voor grote uitgaven
    1 spaarpot met 1 en 2 euro's erin gewoon thuis dat is voor dagjes of weekendjes weg

11. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Verschillende potjes:
    Vakantie, auto, ziektekosten, studie dochter, zwemdiploma, verbouwing huis, verjaardagen, en een algemene.

Dochter heeft twee eigen spaarrekeningen. Een gewone en een onder bewind.

12. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Wij hebben:

- Beleggingsrekening voor de lange termijn. Hier leggen we maandelijks €250 op in.
    - Beleggingsrekening voor de kinderen. Hier leggen we €100 per maand op in en de kinderbijslag.
    - Spaarrekening voor onze buffer. Hier staat een vast bedrag op waar we alleen bij nood aankomen. Tot dusver nog nooit gebeurd gelukkig.
    - Spaarrekening voor vakanties. Hier leggen we €75 per maand op in. Gewoon een extraatje tijdens de vakanties.
    - Spaarrekening voor de auto. Ook hier leggen we €75 per maand op in.
    - Nog een losse spaarrekening voor de leuke extraatjes die we doen. Hier leggen we €100 per maand op in.

Losse spaarrekeningen, maar we ontvangen rente over het totale saldo aan spaarrekeningen samen. Nu loont sparen natuurlijk totaal niet (gelet op de lage spaarrente tov de inflatie en vermogenstendementsheffing) vandaar dat we ook beleggen met een lange horizon en flinke spreiding. Dat is echt onze opbouw voor de toekomst.

13. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Handig om al die verschillen te zien. Ik ga er mooi eens voor zitten om te kijken wat ik handig vind.

14. KimK

KimK Niet meer actief

Wij hebben een gezamenlijke spaarrekening, evenals een gezamenlijke bankrekening. De spaarrekening wordt voor van alles evt gebruikt, net of en wanneer we wat nodig hebben. Uiteraard hebben we ook nog spaarrekeningen voor de kindjes, maar daar komen wij niet aan haha.

15. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Eigenlijk alles op 1 hoop. We hebben wel een bedrag wat we minimaal willen houden voor nood.
    Daarboven geven we soms van van uit.
    Zoals nu voor babyspullen.

Straks als de baby er is krijgt hij ook een spaarrekening. En ik wil dan een rekening erbij waar we maandelijks op storten voor leuke dingen enz

16. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Hier 1 spaarrekening voor ons samen en 1 voor ons zoontje. Op beide rekeningen sparen we maandelijks een bedrag. Voor zoontje is dat later voor rijbewijs, op kamers, of wat hij dan ook maar wil doen.
    Wij hebben op dit moment geen doel om te sparen, maar komt natuurlijk altijd goed van pas op vakanties, nieuwe apparatuur, meubels oid.
    In een excelsheet hou ik bij wat er maandelijks van de betaalrekening gaat.

17. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Wij hebben allebei een eigen spaarrekening, spaarrekening voor ons samen en mijn zoontje heeft een spaarrekening.

Persoonlijk sparen we eigen niets en alles gaat naar de gezamelijke spaarrekening. Hier sparen we eigenlijk voor alles in 1x.

18. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    1 spaarrekening op onze gezamenlijke rekening. Sterker nog we hebben net onze eigen rekeningen opgezegd incl. spaarrekeningen. We maakte daar geen gebruik van. Zonde geld.

Een spaarrekening voor onze dochter waar elke maand 50-100 euro op wordt gestort.
    Hetzelfde straks voor de tweede.

Onze dochter heeft een grote spaarpot die in de woonkamer staat. Daarin gooit mijn man het hele jaar door zijn kleingeld (of eigenlijk onze dochter). Elk nieuw jaar gaat hij met haar storten. Vorig jaar zat er ruim 250 euro in! Ben benieuwd naar afgelopen jaar..

Zo'n zelfde spaarpot heeft ze ook bij opa en oma. Deze spaarpot wordt vaker geleegd. Maar dat komt omdat oma dat zo leuk vindt haha!

En een flink spaargedeelte in onze hypotheek.

19. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Ik had eerst aparte potjes voor auto, vakanties, huis, onze dochter, pensioen. Maar de eerste drie heb ik terug gebracht naar 1 potje, op die andere rekeningen kwam nauwelijks wat bij en soms ging het weer terug naar de betaalrekening. Nu gooien we het dus op 1 hoop. Voor onze dochter en pensioen sparen we nog wel apart dus.
    We hebben een bedrag voor ogen wat we aan een auto willen uitgeven en de rest blijft staan.

20. tuc

tuc Niet meer actief

- Onze "grote" spaarrekening waar mijn inkomsten en een vast bedrag van de lopende rekening maandelijks heen gaan.
    - Voor beide kids een spaarrekening waar de kinderbijslag en een vast bedrag per maand van de lopende rekening heen gaan.
    - een aparte spaarrekening waar ik als zelfstandige spaar voor pensioen e.d.

Deel Deze Pagina