Welke vervolgautostoel raden jullie mij aan?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Melrose, 20 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Hallo mama's (en papa's?),

Mijn man en ik proberen qua babystuff alvast vooruit te kijken. Daar hoort o.a. de vervolgautostoel bij.
    We hebben nu de Familyfix van Maxi Cosi, i.c.m. de Cabriofix. Bevalt prima, niets op aan te merken.

Binnen een aantal maanden zullen we moeten overstappen naar de volgende autostoel.
    Ik zie dat er verschillende stoelen zijn in verschillende gewichtscategorieen.

De huidige autostoel is Groep 0+. Ik dacht dat het logisch was om daarna naar Groep 1 te gaan. Nu zie ik echter op websites van babyzaken dat er ook stoelen zijn die Groep 1, 2 en evt. 3 tegelijk zijn!

Heeft iemand ervaring met een dergelijke "combi"stoel? Prijstechnisch gezien is het uiteraard voordeliger om gewoon 1 stoel voor de komende 10 jaar aan te schaffen. Maar is het ook net zo veilig en handig in gebruik?

Ik ben heel erg benieuwd. :)

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Er is maar 1 goed advies mogelijk: ga tegen de tijd dat ze er echt aan toe is (en dat is pas als ze of 13 kg weegt of als ze uit de maxi cosi steekt met haar hoofd, voeten maakt niet uit) passen in de winkel.

Maxi cosi, Romer, kiddy zijn allemaal goede stoeltjes (zie testen anwb en consumentenbond), maar het hangt van je kindje af waar ze lekker in zit.

Vaak is het wel zo dat de 1-2-3 stoelen minder veilig zijn dan een gewone 1 stoel. maar ook daarvoor raadpleeg de testen.

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik vindt de 123 stoelen niet zo veilig....wij hebben gewoon een mc!

4. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Wij hebben in de ene auto een 123 stoel en in de auto die veel gebruikt wordt eerst een Romer groep 1 en dan nu de opvolger daarvan. Die 123 stoel bevalt ons eigenlijk helemaal niet. Zoonlief zit er lang niet zo prettig in, en alles zit wat losser dan bij de groep 1 stoel.

Ik zou het afraden. Je kan het beste je kindje in de stoel laten zitten in de winkel dan zie je gauw genoeg welke goed is. En dan kan je de stoel bij de meeste babywinkels ook even in de auto passen of het goed past.

5. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Wij zweren bij de Axiss van Maxi cosi.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Combinatiestoelen zijn inderdaad vaak minder veilig en ik vond ze er ook een stuk minder comfortabel uitzien. Ook had er geloof ik maar één een ligstand, maar om hem daar in te zetten (of uit te halen) moest je wel eerst de hele stoel uit de auto halen... Maar goed, dat is bijna 3 jaar geleden, zal vast wel iets aan verbeterd zijn.

7. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Hier een romer. Hele fijne degelijke stoel.

8. TrotseMama2012

24 mei 2012
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je nu de familyfix gebruikt dan zou ik hierna gaan voor de maxi cosi pearl. Deze past als enige ook nog op de familyfix. Heb je er nog langer plezier van!

9. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Ik zou ook gaan voor de pearl. Past op de familyfix. Heel veilig en echt een hele fijne stoel. Komt overal heel goed uit de testen. Ze zitten er ook heel lekker in als ik mijn mannen mag geloven. :D

En in verhouding niet zo duur omdat je hetonderstel al hebt.

10. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    Wij hebben ook de familyfix gehad maar als vervolgstoel toch voor de mc Tobi gekozen. De pearl kan niet met gordels worden vast gemaakt en dat vonden we een groot nadeel. Nu kunnen we onze stoel makkelijk over zetten in een andere auto als dochter uit logeren gaat

11. Schaapje05

Schaapje05 Bekend lid

16 jan 2012
    528
    0
    0
    Overijssel
    Neem vooral geen 1/2/3 stoel, die komen veel minder veilig uit de testen.

Ik zou vooral zeggen, ga tegen de tijd dat je de stoel nodig hebt naar een goede winkel met je kindje en laat je kindje er in zitten.
    Ik wist altijd zeker dat ik voor een Maxi Cosi vervolgstoel zou gaan maar toen dochterlief er in zat zag het er helemaal niet prettig uit. De Romer King daarentegen zat ze veel mooier en beter in dus die is het bij ons geworden.

Ik vind het daarbij zelf ook belangrijk dat er een extra hoofdsteun op de stoel zit. MC Tobi heeft dat bijv. wel maar de MC Priori niet (daar zit oa. het prijsverschil ook in)

12. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Wij hebben een maxi cosi Tobi en een Pearl. Beide fijn, maar als ik er 1 moest kiezen zou ik voor de Tobi gaan, omdat de Pearl niet met gordels bevestigd kan worden, en je dus niet makkelijk in een andere auto kunt gebruiken.

13. Do1980

Do1980 Actief lid

4 mrt 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben ook de mc tobi, erg fijne stoel moet ik zeggen. Wij hadden ook zo'n family fix voor de maxi cosi, maar wat anderen zeggen idd, de tobi kan je gewoon overzetten in een andere auto. Overigens pas gaan kopen als je kind er aan toe is en haar hoofd boven de maxicosi uitsteekt. Officieel hebben ze het zelfs over 1,5 jaar maar ik geloof dat Amy pas 11-12 maanden was en dat is echt geen ukkie,

14. girl13

girl13 Actief lid

12 jan 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zweren ook bij de Axiss van Maxi cosi, vooral omdat je die naar de deuropening kan draaien en je kleintje er dus makkelijker in en uit kan halen. Top stoel!

15. misa

misa Niet meer actief

Ik zou ook tegen die tijd gaan passen met je kindje. Hier kwamen wij daardoor op een romer uit. Geweldig fijne stoel!

16. peppy

peppy Lid

25 mei 2011
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook hier sinds 3 weken de axiss maxi cosi stoel. Wel wat duurder maar zo ideaal! Zou niet anders meer willen.

17. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Zou voor de Pearl gaan, past op je familyfix en kun je lang gebruiken.
    tegenwoordig hebben bijna alle auto's isofix dus makkelijk over te zetten.
    Wij hebben het het stoeltje nog nooit overgezet.
    Mijn ouders hebben en eigen stoeltje en bij mn schoonouders halen en brengen wij gewoon.

18. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Bedankt voor jullie reacties en ervaringen!
    Weten jullie ook of er vervolgstoelen zijn die bekend staan als onveilig of slechter of onhandiger in gebruik?
    Ben benieuwd.

19. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Op de site van de consumentenbond (moet je wel lid zijn) en de ANWB vind je testresultaten.

20. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Mijn advies is op de passen in de winkel want het ligt heel erg aan je kindje wat goed zit. Bij prenatal geven ze heel goed advies is mijn ervaring. Wij kwamen thuis met een hele andere stoel dan we gedacht hadden. Puur omdat dochter hier het beste in zat. De stoelen waar we uit wilde kiezen waren allemaal veilig. Maar als je kindje niet goed zit is een stoeltje ook niet zo veilig

Deel Deze Pagina