tweede zwangerschap zwaar!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kissie, 9 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    De eerste zwangerschap ben ik fluitend door heen gegaan, lekker uitslapen en uitrusten en dutjes doen wanneer ik wilde. Maar nu ik al een kleine heb van 16 maanden is dit er niet meer bij. Ik heb nu al 3 dagen migraine omdat ik gewoon oververmoeid ben... Heb nu wel goed uitgerust en bijgeslapen. Mijn dochter is steeds om 6 uur wakker met dit mooie weer! Wie vindt de tweede zwangerschap ook zo zwaar in vergelijking met de tweede. Ik hoop dat binnenkort mijn kwaaltjes een beetje gaan verdwijnen! :cry:

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Een tweede is idd vaak zwaarder maar....na de 12 wk voelen de meeste zich weer wat beter, dus er is hoop!
    Fijne zwangerschap!

3. renske

renske Actief lid

19 mei 2006
    311
    0
    0
    Ik heb ook een zoontje van 16 maanden en ben nu 20 weken zwanger.
    Ik merk ook dat ik veel moeier ben, maar vooral met dit mooie weer lig je aan een meertje of strand en je bent alleen maar achter je kleine aan het hobbelen in plaats van uitrusten...

Maar ik geloof wel dat als de zwangerschap voorbij is dat je wel sneller in je "oude" ritme komt dan met je 1ste, omdat je het ritme al kent en je weet nu wat je kan verwachten en maakt je minder zorgen of je het wel goed doet.
    Dat scheelt ook een hoop energie denk ik.

4. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Ook ik vond de tweede zwangerschap zwaarder als de eerste. Je hebt al een kindje kunt niet meer rusten wanneer het jou uitkomt.
    Ik ben nu voor de derde keer zwanger en vind dit nog zwaarder. Ik hoop dat ik me nu wat fitter ga voelen. We hebben net een huis gekocht en er moet nog flink geklust worden.

5. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ja ik hoop dat ik inderdaad wat sneller in het ritme kom als de tweede er is. Ik heb bij mijn dochter een postnatale depressie gehad en ben erg bang om dit nog een keer mee te maken. Blijf wel onder controle bij de psychiater. Maar aan de andere kant ben ik nu wel zekerder van mezelf en weet ik wat ik kan verwachten... En als ik de tweede krijg heb ik al een peutertje van twee, dus dan draait niet alles om de baby, waardoor je vanzelf wat makkelijker bent denk ik.

6. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik moet eerlijk zeggen dat ik het totaal niet zwaar vind

heb nergens last van gelukkig

7. lillebi

lillebi Actief lid

21 feb 2008
    249
    0
    0
    ik ben nu zwanger van de vierde en merk wel dat mijn lichaam wat harder moet werken, ben ook wat ouder geworden, speelt denk ik ook mee maar ik vond de derde zwaarder, nu zijn mijn meiden al lekker groot en zelfstandig dat ik nu meer tijd heb om te rusten als ik het echt zat ben. dat had ik bij de derde niet, ik geniet nu ook meer het is intenser, de meiden leven zo mee dat ik de misselijkheidsperiode alweer bijna ben vergeten. ik moet nog wel even dus wie weet zeg ik op het einde wel wat anders maar voorlopig geniet ik ervan.

8. Kitty

Kitty Actief lid

10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Ik begrijp je compleet. Ben 16 weken ver en heb een dochter van 19 maanden. Tot aan mn 13 weken was ik bijzodner moe en erg prikkelbaar. Zij is er 'sochtends om 7u, maar ik werk van half4 tot 11 en doe ook nog eens nachtdiensten waarna ik geen slaap kan inhalen (slaap 4 u op het werk).

Waar ik vroeger dan 's ochtends een dutje deed, eist mn dochter mijn aandacht nu op. Maar als ze 'smidags een dutje doet, dan dut ik lekker mee. Als mn vriend dan epr ongeluk wat vroeger thuis is en mij ziet liggen slapen, maar de wasmand strijk onaangeroerd blijft, dan kan hij zich zonder het slecht te bedoelen ergeren. En daar trek ik me nu eens NIKS van aan!

Luisteren naar je lichaam en op tijd een pauze nemen. Als er oma's zijn... die gaan dolgraag een extra ommetje maken met hun eerste kleinkind zodat jij zorg kan dragen voor het tweede.

Heb je zo niemand in je omgeving?

Liefs
    Kitty

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik vind het nu ook veel zwaarder me eerste heb ik alleen 42 weken aan het spugen geweest en kon je lekker een tukkie doen enzo. Maar dat is nu helaas over Daan is nu 16 maanden en slaapt nog steeds niet door. en is nu ook al 2x goed ziek geweest.

ijn lichaam weigert ook mee te werken heb een beklemde zenuw in me rug spuug weer een hele dag en kan absoluut niet tegen warm weer.

Daan gaat vanaf volgende week lekker 1 dagje in de week met me zusje op pad zodat ik even bij kan tanken

10. Kitty

Kitty Actief lid

10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    En dat bijtanken hebben we net nodig!

Een positieve noot: ik vind dat de zwangerschap wel enorm snel vooruit gaat net omdat er al een ukkie rondloopt die al je aandacht opslorpt.

x
    Kitty

11. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Dit is ook mijn 2de zwangerschap en ja die is gewoon vele malen zwaarder.
    Ik heb last van mijn bekken en rug en met een kleintje die de hele dag actief rond loopt krijg ik ook niet altijd de rust.
    En helaas na 12 weken werd dit echt niet minder want nu ik 30 weken ben wordt het gewoon steeds zwaarder.
    Ik voel me verder wel goed ondanks de vermoeidheid maar zoals de eerste is het zeker niet, ook wel logisch.
    Succes in ieder geval en probeer toch wat te genieten van je zwangerschap, zodra de ergste vermoeidheid en misselijkheid over is gaat je lichaam er aan wennen ;)
    Ik ga tussen de middag wel altijd even liggen als mijn dochter op bed ligt.

12. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    jaaaaaaaaaaaaaaaa! ikke!
    haha!
    heb de eerste ook fluitend doorgelopen en voel me nu met 15 weken soms al 35 weken zwanger.
    ben in het begin ook heel ziek geweest en zelf depri door de hormonen.... was echt niet leuk. En een kleine van 2,5 is ook aardig lastig... peuterpuber! ik troost me maar met de gedachte dat het over 25 weken klaar is ;) en we kunnen gaan genieten......
    jij ook veel sterkte voor de rest van je zwangershap!

13. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

pff... herken t ook zo..
    Zeker met dit mooie weer... Mijn zoontje ( 16 maanden) loopt al een heel weekend te jengelen en papa is een lang weekend weg met de voetbal...

Mijn zoontje ligt nu in bed, maar slaapt.. huilt, slaapt huilt... Hij is echt tegen zijn slaap aan t vechten...
    pfff trek t ff niet meer zo... mama volgend weekend maar naar oma, kan papa er heel de dag achteraan sjouwen..!

xxmona

14. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ja heel herkenbaar. Gelukkig krijg ik wel wat hulp, anders zou ik het niet volhouden. En ik heb de mazzel dat onze dochter van bijna 26 maanden niet al te vroeg uit bed hoeft, als ze wakker is blijft ze heel lief spelen in haar bedje en 's middags gaat ze nog een paar uur naar bed zodat ik dan ook lekker kan bijtanken.

15. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    princesje83, ik voel me soms ook wat depri... ik wist niet dat dit van de hormonen kon komen. Ik heb bij de eerste een pnd gehad en dacht dat dit hier nog van kwam. Is dit snel weer overgegaan bij jou?
    Ramona 0309 Die van mij is ook 16 maanden en jengelt ook de hele dag, erg vervelend. en inderdaad ook 's avonds slapen en huilen, dus 's avonds heb ik ook al weinig rust.... Enig idee waar dit bij jou van komt?

16. Setteke

Setteke Niet meer actief

Tot aan twintig weken deed ik het fluitend. Begin nu alleen erg last te krijgen van mijn bekken en dat betekent niet meer tillen en traplopen volgens mijn vk. Erg lastig met een mannetje van 1,5 jaar. Ik pak mijn rustmomenten zo vaak ik kan en helaas voor mijn zoontje zal hij even alleen moeten spelen in o.a. de zandbak enzo. Wat mij betreft mag het al wel tegen augustus zijn, kan ik gaan bevallen!

17. minniemouse

minniemouse Actief lid

11 mrt 2006
    174
    1
    0
    flevoland
    Ik ben bijna 35 weken zwanger en heb een zoontje van ruim 2,5.

Het scheelt dat hij al heel veel zelf kan, maar mennnnnnnnnnnnn wat vind ik het dit keer pittig zeg!

Voel me regelmatig schuldig naar die kleine jongen toe, ik kan niet goed meer lopen dus de speeltuin is hier meer uitzondering dan regelmaat.

Ik ben kattig en kortaf omdat alles zeer begint te doen....

Ik hoop het na de tijd dubbel en dwars goed te maken met zoonlief, hij heeft immers niet om een broer/zus gevraagd en snapt er geen bal van!

18. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik vind het de laatste weken ook wel zwaar.
    Mijn zoontje is 15 maanden, en ZO wild! In de zandbak in het park wil hij alle kanten op, en 100 keer moet ik hem op de glijbaan zetten... haha dat red ik maar 5 keer ofzo.

Ik doe keihard mijn best om toch van alles met hem te ondernemen, maar het wil gewoon niet echt meer.
    Hem in en uit het fietsstoeltje doen is loodzwaar.
    Met de kinderwagen ergens heen gaat niet meer omdat mijn heupen en bekken dat niet meer aankunnen.

Bovendien zit ik met een ontstoken teen, en loop ik daardoor niet zo lekker. (en kan ik beter uit de buurt van de zandbak blijven)
    En het is warm.. en.. en.. haha kortom ik heb het gehad.

Gelukkig passen mijn schoonouders vandaag op, zodat ik mijn handen vrij heb om hier nog wat te doen.
    Maar er komt niks uit mijn handen, ben gewoon te moe.
    Dus ik blijf lekker achter de computer zitten en ga een bakkie koffie maken :)

19. VickyS

VickyS Actief lid

11 okt 2006
    191
    0
    0
    Belgiƫ
    Ik herken dit helemaal.
    Ik heb een dochtertje van 9,5 maanden en ook ik ben enorm vermoeid in vergelijking met de eerste zwangerschap.
    Ze is er elke ochtend rond 6u en tijdens de week kan ik overdag niets van slaap inhalen omdat ik werk van 8u tot 17u.
    In het weekend probeer ik dan wel wat meer te slapen, maar ik heb niet het gevoel dat het echt verbeterd. :(
    Ik vermoed dat ik dit soort vermoeidheid ook zal hebben eenmaal de tweede baby er is, en dat schrikt me soms wel wat af.
    Maar uiteraard ben ik heel blij hoor met mijn zwangerschap.
    Het is gewoon anders dan bij de zwangerschap van Arwen en ik heb het gevoel dat ik er de vorige keer precies meer van genoot.

Bedankt voor het openen van deze topic. Het lucht op om het even kwijt te kunnen.

20. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Bij mijn zoontje zijn er 4 kiezen net aan t doorkomen... en zijn ook erg rood, denk dat dit, in combinatie met het warme weer wel meespeelt....
    Rot tanden/ kiezen altijd.... ze krijgen geeft problemen en ze hebben vaak ook!

xxmona

Deel Deze Pagina