wanneer neemt kraamzorg nou contact op?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Shaana, 25 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    #1 Shaana, 25 aug 2015
    Laatst bewerkt: 25 aug 2015
    hoi allemaal,

ik had me in week 16 ingeschreven bij de kraamvogel te alkmaar (ik woon zelf in Zaandam, dit is de dichtstbijzijnde en waar ik positieve ervaringen van had vernomen). ben nu inmiddels 21 weken zwanger en heb het idee dat ik niet 'veel' tijd meer heb totdat alles is geregeld met de kraamzorg!
    ben in verwachting van ons eerste en ik heb zoiets van; ik wil nog zoveel met ze bespreken, regelen en ze hebben nog steeds geen contact met me opgenomen!?

zal vast wel aan mij liggen, maar mijn vraag is wanneer worden wij dames dan wel gebeld? wat is de procedure?

durf ze niet te bellen, ze zullen wel denken wat een stresskip :)

2. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Hahaha, ze zullen echt niet denken dat je een stresskip bent hoor, maar vaak komt de kraamzorg zo rond maand 7 langs om alles te bespreken met je. Ik zou als ik jou was toch gewoon even bellen, al is het maar om de bevestiging dat je opgenomen bent in het systeem! Succes :)

3. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Bij mijn oudste belden ze rond de 24/25 weken en de intake was in week 34/35 toen.
    Heb je wel een bevestiging gekregen van je aanvraag?
    Hetzij via mail of post?
    En is deze organisatie aangesloten bij jouw zorgverzekeraar?
    Met 16 weken aanvragen was ook wat laat dus mss duurt het daarom iets langer.

4. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Gewoon bellen, heb ik ook gedaan. Volgens mij komen ze ergens in de laatste 2/3 maanden langs voor de intake, ik was 30 weken volgens mij toen ze kwamen. Maar had ook veel vragen en zag er erg tegenop dus ik heb gebeld, en toen heeft ze me telefonisch heel veel info gegeven, en te woord gestaan tot ik er een goed gevoel bij had. Dat was ook bij de kraamvogel.... Dus meid, niet gek voelen maar gewoon bellen!

5. MamaSophia

MamaSophia Actief lid

18 apr 2015
    225
    0
    0
    Utrecht
    Nou dat duurt nog even. Ze komen ergens rond week 30 langs voor de inteak.

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik heb vorige week voor het eerst contact gehad met de kraamzorg,

Ook bij de andere drie was het pas tussen de 30/34 weken.

7. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    dankjewel voor de snelle reacties, stress zakt wat af haha :D
    maar ik heb inderdaad wel een bevestiging per brief gekregen waarin staat dat de inschrijving goed is gelukt en ze contact met me zullen opnemen.
    maar wat ik zeg dat was ergens in week 16.
    als ik het zo lees dan moet ik nog even geduld hebben tot maand 6/7.
    zal deze week wel even bellen en me zorg uiten, wie weet kunnen ze me telefonisch al wat helpen inderdaad.

8. IH5

IH5 Niet meer actief

Wat wil je ze allemaal vragen?

Ik heb niets meer vernomen nadat ik een bevestiging kreeg van de inschrijving, maar ga ervan uit dat ze nog wel contact opnemen volgende maand ofzo.

9. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    ik ben sinds de afgelopen 2 weken best wel wat inkopen aan het doen.
    o.a. al een kinderwagen en autostoeltje gekocht.
    nou zal de kraamzorg daar wel geen 'minpunten' in vinden.
    heb van me omgeving begrepen dat er sommige zijn die best wel houden van de regeltjes voorschrijven. ik wil niet bijna alles al aangeschaft hebben, wat later niet goed blijkt te zijn ofzo.

10. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Je kunt kopen wat je wilt hoor, die ene week komen zij je wel helpen en zullen misschien zelf niet alles nodig vinden of gebruiken, maar het blijft jouw huis en jouw kindje. Meestal kun je online op de website van de kraamzorginstantie al het een en ander vinden, verder zou ik mij er echt proberen niet druk om te maken.

11. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Mijn intake had ik bij 5/6 maanden al. Moet eerlijk zeggen dat later toch prettiger was geweest. Die periode was ik nog helemaal niet bexig met kraamzorg.

En vragen kun je ook altijd hier op t forum gooien;)
    Ervaring genoeg!

Heb idnerdaad gehoord dat sommige kraamzorg dingen onzin vind of juist nodig heeft, maar ze zijn er maar 1 weekje en het gaat er om wat je zelf prettig vind.

12. Twirler

Twirler Bekend lid

19 jan 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik kreeg na aanmelding wel snel een brochure opgestuurd en andere info. Ze belde echter pas gisteren voor het intakegesprek!

13. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Hier belde ze pas met 28 weken voor een afspraak en die werd voor week 32 gepland. Dus nog even geduld.
    Overigens kijkt ze even in het kamertje en kijkt ze hooguit even naar de kruiken die je hebt aangeschaft.
    Hier heeft ze verder in elk geval nergens naar gekeken, dus veel plezier met shoppen :D

14. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Het belangrijkste voor kraamzorg is, is dat je een emmer hebt, stofzuiger, bleek, alles reiniger, je eigen bed op goede werkhoogte (70cm geloof ik) en dat baby gewassen en verzorgd kan worden op juiste werkhoogte (commode, badstandaard).
    En natuurlijk hydrofiele doeken, handdoeken, en kraampakket (krijg je via je je zorg verzekering).

15. nicole90

nicole90 Lid

22 dec 2014
    37
    0
    0
    Ik word gebeld tussen 32 en 34 weken. Dus als dat bij jou ook zo is, duurt het nog wel even.

16. LianneE

LianneE Niet meer actief

Geen stress.. ;) ik ben 33 weken zwanger en nog niet gebeld. In de bevestiging stond eind augustus dus als ze in september nog niet hebben gebeld en ik heb verlof bel ik wel even. Hoef ik er ook niet speciaal voor thuis te blijven :p

En alles wat je in Nederland kan kopen is gewoon veilig dus niet te druk maken :)

17. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    #17 Bouwjaar1979, 25 aug 2015
    Laatst bewerkt: 25 aug 2015
    Je kunt ze gewoon bellen. Je weet helemaal niet wat ze denken: NIVEA!! (niet invullen voor een ander)

Ik heb me ook aangemeld (in week 12 al;)) bij de kraamvogel en heb toevallig vorige week woe mn intake gehad (22 wk zwanger). Ik vond het vreemd dat ze uberhaupt langskwam omdat bij een 2e zw het telefonisch gaat volgens de website. Maar face-to-face praten is wel zo makkelijk.

Ik ben niet gebeld maar kreeg op 30 juli (19 wk zwanger) een email om een afspraak in te plannen.

Ik vond ze er juist wel erg vroeg bij :D

18. Nuf

Nuf Actief lid

6 jan 2015
    395
    1
    0
    Kraamvogel kwam bij mij tond 32 weken langs ofzo.

19. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Ik had de intake ook rond 24/25 weken bij de kraamvogel, ze hebben daarna een map opgestuurd met papieren voor de bevalling. Kan me niet herinneren dat ze ook nog langskomen? Vorige zwangerschap wel, maar volgens mij komen ze in deze zwangerschap niet. Behalve als ik bevallen ben:p

20. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Joh ze komen echt niet al je spullen controleren hoor!
    Hier twee keer kraamzorg van de kraamvogel gehad. Eerste keer pas ergens rond week 32 een intake. Ze hebben toen niks gecontroleerd. Alleen een lijstje gegeven wat ik in huis moest hebben.
    Bij de tweede alleen een telefonisch intakegesprek gehad.

Deel Deze Pagina