Gisteren een hele hoop verloren. Net nog zoveel kramp gehad, verwacht dat er nog wel iets aan gaat komen straks. Maar denk het ergste gehad te hebben. Zo anders dan mijn eerste miskraam. Minder heftig. Was wel extreem duizelig vanmorgen. Had de arts maar even gebeld en die zei dat het erbij kan horen. Ik mocht langskomen maar wilde echt weten of het erbij hoort, maar nu gaat het wel weer. Schijnt als je nog geen bevalling hebt gehad de pijn heftiger en erger is als dat je al een kindje hebt gekregen. Al het nog vreselijk is. Blij dat het bijna (hoop ik) voorbij is. Bij jou inmiddels nog niets gekomen?
Jeetje klinkt niet best allemaal . Hoop idd dat het bijna voorbij is. Kan je trouwens niet duizelig zijn van het bloedverlies? Als je morgen nog zo duizelig bent zou ik even bloed laten prikken bij de huisarts om je ijzerwaarde te checken. Bij mij nog helemaal niks jammer genoeg. Gisteravond ik bed had ik wel flinke steken rond mijn baarmoeder en hoopte dat het een voorbode was. Maar vandaag niks te bekennen. Zelfs het bruinverlies, waar ik al wekenlang last van heb, was vandaag niet te bekennen. Schiet niet erg op dus
Ja klopt. De arts verwachtte ook dat het van het bloedverlies kwam. Als ik mij morgen nog zo voel ga ik wel ff bloed laten prikken ja. Even een dubbel check. Jemig zeg. Dat schiet inderdaad helemaal niet op. Donderdag moet je weer naar arts toch? Of de VK? Zal ook om een echo vragen, je weet nooit welke wonderen er nog bestaan al heb ik er helaas niet in geloofd... Klote toch hè? Verdorie! Heb je ook geen soort diepe ongesteldheidskrampen? Zo voelde het bij mij donderdagmiddag toen ik bruinverlies kreeg, en zette het door.
Jeetje wat vreselijk en ontzettend verdrietig dat je dit al drie keer hebt meegemaakt in een jaar tijd . Is er nog gekeken naar een oorzaak? Ja ik heb het idee dat veel mensen wel zo denken over een leeg vruchtzakje. Dat het toch geen verlies is van een kindje ofzo.. De mensen in m'n omgeving die het weten reageerden in eerste instantie wel begripvol, maar voor ik het wist kwamen de opmerkingen zoals 'heel veel vrouwen maken dit mee' en 'een leeg vruchtzakje komt ook nog vaak voor'. Zal allemaal wel, maar ik heb niks aan deze opmerkingen. Vraag dan liever hoe het met me gaat...
Ja gewoon doen hoor! Je lichaam heeft best wel een klap te voortduren momenteel, dus beter even dingen laten checken dan jezelf beroerd voelen. Donderdag naar de gyn. Zal wel om een echo vragen, maar meer zodat hij mogelijk kan beoordelen hoe snel de miskraam eraan komt... Wie weet is het vruchtzakje nog verder ingedeukt en verwacht hij dat het snel komt. Geloof niet meer dat dit goed komt hoor... De weinige symptomen die ik had zijn ook nergens te bekennen, dus denk ook wel dat mijn lichaam er binnenkort klaar mee is. Ja echt klote hoor... En nergens pijn, alleen gisteravond dan even in bed. Ben ook als een gek op allerlei punten in m'n handen en voeten aan het drukken die ik op internet vond, maar werkt ook niet .
Nou gelukkig niet in 1 jaar, wel 2 in 1 jaar. 1e miskraam was in 2013, een maand later was ik zwanger van mijn zoontje. Ze willen volgende week maandag met mij en mijn man om de tafel of we een soort chromosomenonderzoek willen laten uitvoeren. Kans is zeer klein dat hier iets uitkomt omdat we een gezond zoontje hebben maargoed, kan nooit geen kwaad denk ik. Oh ja heel herkenbaar die opmerkingen. Zo hadnikmcorige week er een hele discussie met een collega over. Zij heeft een heel traject gehad in het zhuis met hormonen spuiten etc en met veel geluk zwanger geraakt. Zij gaf ook aan dat zij het niet ziet als een kind verliezen, ik zei ook tegen haar, ik ga niet verder in discussie, alleen mensen in mijn situatie die snappen hoe ik mij voel. De ene gaat er zo makkelijk mee om maar ik zit niet zo in elkaar. Kan er slecht tegen. Helemaal nu met al die ellende en hormonen nog eens in je lijf.
Ja je gaat van alles proberen om er maar te voor zorgen dat er iets op gang komt. Gek toch.... Maar vervelend hoor. Zo ben je een week verder en gebeurd er helemaal niets. Is het niet een idee om te starten met pillen als er op de echo niets te zien is? Dit lijkt mij ook niet meer te doen zo. Ik was heel huiverig voor pillen, maar nadat ik vrijdag van de gyn te horen had gehD dat een curretage echt schade achterlaat in je baarmoeder wil ik dat nooit meer, hoop ook niet dat dit ooit nog nodig is.
Gewoon een echo eisen. Ja ik had dat beeld bij 8+4 ik dacht toen 8+6 te zijn maar ben met 11+2 terug gezet naar 11. Ik heb dus niet heel kort er op een echo gehad maar een week of 2 later pas. Was geen vruchte te zien alleen een zwangerschapsring die ingedeukt was. Oke dus de gyn heeft uitwendig gedaan? Dat is vreemd. Dan zien ze met die termijn nog minder dan inwendig. Maar goed je merkt het wel
Jeetje lekker botte opmerking van die collega zeg! Wist ze ook wat jij nu doormaakt? En snap eerlijk gezegd niet dat juist zij er zo over denkt. Iemand die met zoveel moeite zwanger wordt en dan een miskraam niet zien als een verlies van een kindje. Apart... Maar denk dat ze het pas begrijpt als ze het meemaakt. Dit is mijn eerste miskraam en, hoewel ik altijd wel een idee had van hoe vreselijk het moest zijn, wist ik niet écht hoe het zou voelen. Dat weet je pas echt als je erin zit Dat chromosomenonderzoek kan inderdaad geen kwaad. Beter dingen laten uitsluiten dan het niet doen toch. Hoe gaat het vandaag met je? Nog erg duizelig (geweest)? Hier nog geen verandering... Heb wel opkomende migraine terwijl ik er tijdens de afgelopen weken van m'n zwangerschap amper last van had. Misschien is het een teken dan m'n hormonen aan het afnemen zijn. Of heb gewoon last door de hele situatie... Als ik donderdag de pillen heb start ik vrijdagochtend denk ik. Ben er echt klaar mee...
Ja, ik ga zeker een echo vragen hoor. Zie er wel tegenop, omdat die gyn nogal raar is. Maar ja, liever iets tien keer te veel checken dan een keer te weinig... Bijzonder dat het bij jou nog is goed gekomen! Had je er de hele tijd een goed gevoel bij of geloofde je ook wel echt dat je een miskraam zou krijgen? Ik heb vanaf het begin van m'n zwangerschap al m'n twijfels namelijk. Eerste testen op NOD super licht, testen liepen traag op, amper klachten... Anyway, donderdag sowieso een echo. Apart dat hij de echo alleen uitwendig heeft gemaakt inderdaad... Maar misschien dat hij ook afging op het rapport van de vk en hij alleen even een laatste check deed?
Hoe is het met jou @Lana1986? Ik ben alle stolsels en dingen wel kwijt, nog hevig bloeden en krampen. Bah. Maar hoort erbij, mag tot een week duren dus komende dagen zal ik daar nog wel last van houden. Benieuwd hoe het nu met jou is?
Wat fijn dat je nu alles wel kwijt bent! Zit dat deel er tenminste op... En dat bloed wat je nu verliest is te vergelijken met een menstruatie denk ik? Hoop dat het snel ophoudt en je weer snel een positieve test in handen mag hebben! Met mij gaat het nog hetzelfde... Geen bloed of krampen te bekennen. Ik had vandaag wel een erge migraine aanval wat ik nu als positief beschouw... Mijn migraine is echt hormoon gerelateerd, dus heb het idee dat er iets gaande is in m'n lichaam. Daling van hormonen bijvoorbeeld... Ben benieuwd of de gynaecoloog donderdag een uitspraak kan doen of de miskraam nog lang op zich laat wachten of niet. Weet jij toevallig of je na een miskraam direct zwanger mag worden? Of moet je eerst een cyclus wachten? Nog duizelig trouwens?
Hoop voor je dat je hormonen afnemen en het snel begint. Jeetje zo ben je alweer zolang onderweg... ben benieuwd. Je kunt gelijk zwanger worden, vaak met curretage raden ze aan de eerste maand af te wachten. Na mijn 1e miskraam ben ik daarna direct zwanger geworden van ons zoontje. Dus het kan en mag zeker. Is vaak hoe je er zelf in staat. De regel is vaak 1 maand wachten maar je lijf is er wel klaar voor, is vaak persoonlijk of je er al aan toe bent. Ben gelukkig niet meer zo duizelig. Daar ben ik zo blij mee. Heel af en toe. Het is nu een flinke menstruatie, die van mij zijn altijd erg heftig, maar dit is qua bloed wat erger, maar ook logisch. De pijn ook. Maar dat is ook per persoon verschillend. Ben benieuwd donderdag. Pfffff wat vreselijk zo zitten zeg.
Goed te weten dat het gelijk mag! Wil eigenlijk weer zo snel mogelijk zwanger zijn . Fijn dat jij destijds gelijk zwanger was na je mk! Er wordt weleens gezegd dat je extra vruchtbaar bent na een miskraam. Hopelijk klopt dat! Wil jij ook weer gelijk zwanger worden of wacht je liever even? Ja dat wachten is echt irritant. Het duurt ook echt lang nu, helemaal als je weet dat de zwangerschap al rond de 5 weken is misgegaan. Waarom heeft m'n lichaam dat nog niet door? Ben officieel al ruim 10 weken zwanger . Tijd dat er iets komt dus... Gelukkig dat je niet meer zo duizelig bent. Hopelijk stopt het bloeden snel.
De gynaecoloog zei dat het haar niet bekend is dat je extra vruchtbaar bent maar ik heb het ook vaak gelezen en zelf ervaren. Dus geloof er wel in, wij willen ook zsm weer zwanger worden. Ik voel mijn eisprong altijd maar na 1e miskraam heb ik m niet gevoeld, dus ga eens oculatietesten halen, dan kan ik het een beetje in de gaten houden. Hopelijk niette van slag af. Hoop voor jou dat het ook snel komt, heb je nog kwalen van zwanger zijn?
Ik begon na een week te twijfelen aan het oordeel van de echo. Maar in het begin was ik stom genoeg opgelucht. Mijn zwangerschap was een ongelukje en ik hoefde dus niet na te denken over wat ik met de zwangerschap aanmoest. Dat hele circus kwam dus na 11 weken. Niet leuk maar alles bij elkaar opgeteld heeft het er wel voor gezorgd dat mijn lieve kleine man er nu wel is. Want na 11 weken nog een zwangerschap afbreken dat wilde ik echt niet. Er zat voor mij in die zin ook geen druk achter dat ik snel opnieuw zwanger wilde zijn dus vond het wel prima dat mijn lichaam het zelf op zou lossen. Mijn VK zei destijds we raden altijd aan tot de 12 weken te wachten. Dat is het moment dat het lichaam een seintje geeft hey er klopt iets niet het moet er uit. Behalve dat ik vreselijk moe was al vanaf dag 1 heb ik eigenlijk niet echt kwaaltjes gehad. Was niet misselijk wel eens een steekje hoe of daar maar verder niks. Het was ook wel bijzonder. De vk die de tweede echo maakte was echt stomverbaasd. En heeft de vorige echo foto's er toe nog bij gezocht en kwam ook tot dezelfde conclusie. Zij had het ook beoordeeld als een misgelopen zwangerschap rond de 5de week. Ze had dit nog nooit eerde meegemaakt.
Ja zou fijn zijn als je cyclus niet erg van slag is. Was je lichaam na de vorige miskramen nog van slag of viel dat mee? Wanneer heb je trouwens controle bij de gynaecoloog om te checken of alles weg is? Nee ik heb niet echt kwalen gelukkig. Ben ook niet moe meer (aan het begin van de zwangerschap wel), dus heb wel het idee dat het een aflopende zaak is.
Na eerste miskraam was ik gelijk zwanger van ons zoontje van nu 3 jaar die nu vrolijk rond loopt. Ik testte na 5,5 week knallend positief dus mag best zeggen dat ik redelijk een normale cyclus had daarna. Na mijn curretage in oktober was ik na 5 weken ongesteld geworden en daarna weer elke maand 28-29 dagen dus ook mooi in het ritme. Ik hoop dat dit nu weer zo is. In heb maandag controle. Ben wel heel benieuwd. Net ook weer iets uitgekomen en nu geen krampen meer dus verwacht dat dit het laatste was, hoop ik maar. Ben er nu ook echt wel klaar mee. Benieuwd hoe jij weer vaart morgen bij de gyn. Hoelaat heb je de afspraak?
Wow, 5,5 week na miskraam al zwanger is echt snel! Cyclus was dan sowieso niet van slag . Hoop dat je cyclus straks ook weer zo mooi is. Fijn dat de krampen weg zijn. Kan me voorstellen dat je er wel klaar mee bent nu. Ik heb het ook helemaal gehad terwijl bij mij de echte miskraam nog moet beginnen . Morgen moet ik om 14:50 uur bij de gyn zijn. Ben benieuwd wat hij zegt. De vorige keer had hij het over pillen, dus die zal ik wel meekrijgen denk ik.
Jeetje, echt een heel bijzonder verhaal! Kan me voorstellen dat de vk ook even niet wist wat ze meemaakte. Ze zal zich ook wel geschaamd hebben voor de verkeerde diagnose... Wat dat betreft heb je ook wel geluk gehad dat je zwangerschap in eerste instantie niet gepland was. Je had hierdoor geen haast om het "lege" vruchtzakje weg te halen en hebt hiermee wel je zoon gered. Alsof het zo heeft moeten zijn . Morgen heb ik weer een afspraak bij de gyn. Zal laten weten hoe het was... Heb geen hoop op een wonder, maar door jouw verhaal laat ik sowieso wel een echo maken.