Hallo verloskundige, Ik weet niet of mijn vraag hier op zijn plaats is, maar weet even niet waar ik hem anders kan stellen. Mijn dochtertjes is nu bijna 3 maanden, en het kriebelt nu al ontzettend voor een 2e kindje. Nu vraag ik me af, zitten er extra risico's aan een zwangerschap als je zo snel weer zwanger bent? Zowel voor moeder als voor het kindje?(bijv grotere kans op miskraam, afwijkingen, oid) Ik kan hier nergens echt iets duidelijks over vinden, wanneer het je weer zwanger 'mag' worden. Wil het toch wel graag weten voordat voordat we er weer voor gaan. Alvast bedankt, groetjes sab
HOi sab, Er word geadviseerd niet binnen een jaar voor een tweede keer te bevallen. Dit omdat het lichamelijk echt een stuk zwaarder is! Je bent nog niet uitgezwangerd je lichaam is nog niet in haar eigen ik. En daarnaast heb je nu minder tijd om rust te nemen en tijd voor je zelf omdat je ook voor je andere kindje moet zorgen. Het is uiteindleijk helemaal je eigen keus. Maar dit is de reden dat het word gezegd niet te snel een tweede te nemen (of derde..enz) Imke