bloed- en later bruinverlies. is dit een miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door luca2504, 20 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hoi meiden,

ik heb een dringende vraag!

Ik ben morgen 6 weken zwanger, en sinds vorige week vrijdag bloed ik al! :confused:
    het begon met een heel klein beetje lichtroze afscheiding na het vrijen, opzich niks bijzonders natuurlijk want ik weet dat het gewoon een adertje kon zijn.

Echter, zaterdag toen ik moest werken was ik behoorlijk heen en weer aan het lopen aan het eind van de middag en toen begon ik dus ineens helderrood te bloeden! Zonder stolsels of slijm, echt alleen dun waterig bloed. Met het plassen drupt het eruit, maar als ik gewoon zit dat verlies ik weer niks! Geen pijl op te trekken dus :(

Dit ging zo het hele weekend door, dus heb maandag mijn huisarts gebeld. Zij zei dat ik pas over 2 weken voor een echo kon omdat het te vroeg was om iets te zien, en dat het dus nog afwachten was. Ik moest bellen als ik buikpijn kreeg.

Toen begon dinsdag dus mijn buik pijn te doen. Het was geen echte kramp, maar meer een soort steken ofzo. Dit voelde ik vooral als ik rustig op de bank zat.

Woensdag is het bloedverlies veranderd in bruinverlies, en dit is tot vandaag aan de gang. Vandaag was ik weer aan het werk (weer hard aan het lopen en tillen) en toen ik naar de wc ging, zat er toch weer een beetje rood bloed door.

Door de buikpijn en het bloedverlies ben ik bang dat dit een miskraam is geweest, en dat het nu dus al 'over' is (aangezien ik nu bijna alleen nog maar oud bloed verlies). Alleen, dan zou ik toch wel iets van stolsels of slijm gezien moeten hebben? Want wat ik verlies is namelijk echt alleen bloed en het gebeurt bijna alleen maar tijdens of net na het plassen. Ik heb gisteren geprobeerd te huisarts te bellen, maar de lijn bleef bezet dus ik moet nu weer afwachten tot maandag. Ik heb overigens maar 1x echt hetgevoel gehad dat ik ongesteld moest worden, dat was donderdagavond, toen trok het gevoel echt door naar mijn rug, maar het is voor de rest tot nu toe nog niet erg pijnlijk geweest..

Dat het een gesprongen adertje is lijkt me stug, aangezien ik dan niet zoveel bloed had verloren? Ergens denk ik dat het voorbij is.. maar aan de andere kant blijf ik toch ook een beetje hoop houden.. Bovendien lijkt het bij mij wel omgekeerd te zijn qua bloedverlies! Hier op het forum lees ik namelijk vaak dat het juist begint met bruinverlies en later heftiger wordt. Bij mij lijkt het alleen maar minder te worden met af en toe nog een uitzondering wanneer ik me heb ingespannen.

Sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden, maar wilde het toch even van me afschrijven en hoop dat ik hier steun kan vinden van dames die hetzelfde of iets soortgelijks mee hebben gemaakt.. :(

2. Janneke G

Janneke G Actief lid

31 okt 2008
    204
    0
    0
    Front office medewerker
    Venlo
    Hoi Luca,
    ik heb in september een mk gehad,
    het begon ook na het vrijen en dacht er verder niet bij na.
    de dag erna een afspraak bij de vk gemaakt en het nog even nagevraagd, ' een innenenestelingsbloeding' zei ze nog.
    de dag erna begonnen de krampen en de bloeding begon echt door te zetten.
    2 dagen erna is het vruchzakje afgekomen...
    ik wil je niet ontmoedigen, maar misschien moet je je voorbereiden op het ergste...
    ik hoop dat alles nog goed zit en wens je heel veel succes en anders sterkte!
    Janneke

3. shenoby

shenoby Niet meer actief

Ik heb ook veel bloedverlies gehad.
    meer dan een week lang.
    vanaf 5 wken zwangerschap tot ongeveer 6en halve week.
    het begon bij mij ook met bruin verlies, daarna veel helderrood verlies af en toe stolsels en slijm.
    maar veel rood bloedverlies.
    Bij mij bleek het een stolsel bovenaan de vruchtzak te zijn. En met 6 weken zwangerschap kunnen ze met een inwendige echo echt wel al wat zien hoor! misschien nog geen hartje dat klopt.
    maar ze kunnen wel al iets zien.
    succes... t is erg moeilijk die onzekerheid.
    weet er alles van,maar kijk mijn banner maar eens ;)

4. bedankt voor jullie antwoorden!

Ik blijf inderdaad maar zo negatief mogelijk, en ga inderdaad uit van het ergste dan kan het alleen maar meevallen.. Maar toch baal ik behoorlijk want ik zou nu juist aan het genieten moeten zijn! :cry:

En juist nu, rond de feestdagen, gebeurt er zoiets! Ik bloed nog steeds bruin, het lijkt wel of het niet over gaat! het is inmiddels wel iets lichter geworden, maar volgens mij zegt dat onderhand al niets meer :(

Ik wacht het nog even af, hoop vurig dat ik aan het eind van deze week iets meer zekerheid heb, want dit is niks!

5. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Klinkt wel als
    Maar goed lees ook wel suc6 verhalen.

Ik zou sowieso als ik jou was gaan bellen ze moeten nl nu wel wat zien

6. marion1982

marion1982 Actief lid

20 dec 2008
    107
    0
    0
    Hoi hoi

ik ben nu ruim 7 weken zwanger en heb ook een paar dagen last van kleine beetjes bloedverlies, vooral in de ochtend.
    ik maakte mij ook zorgen en heb een echo gekregen, alles was prima en het hartje klopte nog!
    Dus het zegt helemaal niks!

7. ja dat heb ik nu ook! in de ochtend verlies ik wat, dan rond het eind van de middag nog iets en daarna blijft het vaak gewoon weg! zo raar :(

maarja vanochtend werd ik wakker en was flink misselijk! het is nu wel weer een beetje gezakt, maar dit geeft me toch weer wat moed :D

8. Lentel

Lentel Actief lid

27 okt 2008
    100
    0
    0
    Nederland
    Hier hetzelfde verhaal

Vrijdagochtend bloedverlies bij het afvegen, voor de rest van de dag geen bloedverlies meer.
    In paniek heb ik naar de gynecoloog gebeld, waarna ik op controle mocht in het ziekenhuis. vrijdag was ik in principe 6 weken zwanger, rekeninghoudend met 28 dagen cyclus.
    Hij heeft een inwendige echo gedaan, waar nog niet veel op te zien was, wel een dooierzak.
    We moesten de bloedwaarden afwachten, waaruit bleek dat ik +/- 5 weken zwanger was.
    Zijn verklaring was dat de eisprong + innesteling later gebeurd is.
    Ik heb tot 2 x gevraagd of ik al een miskraam had, 2 x werd neen bevestigd. Mijn HCG waarden waren volgens 5 weken zwangerschap.
    Zaterdagochtend heb ik terug bloedverlies gehad, deze x meer dan de voorgaande dag.
    Maar terug enkel 's morgens en niet meer in de dag, en sindsdien niet meer (laat ons hopen dat het daarbij ook blijft).
    Zaterdag ben ik ook misselijk geworden, overgeven, geen eetgeuren kunnen verdragen, niet kunnen eten. Hopelijk is dat goed nieuws, en spelen mijn hormonen of zenuwen (stress) niet met mijn voeten.
    Langs de andere kan in het begin van mijn zwangerschap had ik pijnlijke borsten, dat heb ik niet meer.
    Morgen mag ik terug op controle bij de gynecoloog, hopelijk kan hij iets zien op de inwendige echo. Mijn bloed zal terug getrokken worden, indien men niets ziet op de echo, zal ik de bloedtesten moeten afwachten en zullen deze bekeken worden met de evolutie.
    Ik heb me sindsdien wel plat gelegd, niets tillen, ...

Liefs Lentel

9. ik heb ook geen last meer van mijn borsten sinds een week hoor! Maar zie nog wel dat ze er anders uitzien dan normaal.. Erg moe ben ik ook niet meer, wat ik met 4 weken nog wel heel erg had. Aan de andere kant heb ik nu weer last van andere dingen, zoals die misselijkheid en een trekkerig gevoel in mijn buik. Bovendien beginnen mijn darmen nu echt lastig te doen! Mijn buik is opgezwollen, mijn spijkerbroeken krijg ik alleen nog maar met heel veel moeite dicht.. En als ik cola heb gedronken, dan blijft het borrelen en blijf ik boeren!

10. Lentel

Lentel Actief lid

27 okt 2008
    100
    0
    0
    Nederland
    Vandaag stond ik op en terug bloedverlies, wel anders dan voorzien roder
    toen ik gisteren in een bolleke in bed lag (knieën opgetrokken, moest ik niezen en kreeg ik twee steken links en rechts ter hoogte van mijn zij)

s'nachts ging ik naar toilet en ik had bloedverlies, deze ochtend ook nog
    zal zien of het vandaag ook nog in de loop van de dag is.
    Kan dit aan het niezen te wijten zijn? heb ik nu effectief een miskraam?
    Wat denken jullie?
    Vandaag naar de gynecoloog, k'vrees ervoor, want ben deze ochtend ook niet meer misselijk.

Luca, sorry dat ik het in jouw topic vraag!

Liefs verdrietige Lentel

11. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Lieve Luca en Lentel,

Ik hoop van harte dat jullie niet een miskraam hebben. Tijdens mijn eerste zwangerschap verloor ik ook bloed. Soms bruin, later wat rood. Ik heb toen ook met spoed een echo laten maken. Ik was 10 weken zwanger, toen bleek dat het vruchtje al met 5 weken gestopt was met groeien. Waarom ik bloed verloor was niet duidelijk, want mijn baarmoedermond zat potdicht. Een miskraam leek niet gauw op komst. Daarom heb ik een curretage gehad.

Deze zwangerschap verloor ik weer bloed. Ik was heel erg ongerust, maar zie mijn banner: heb al een paar goede echo's gehad.

Wat ik weet van een miskraam is, dat als je geen stolsels verliest en geen pijnlijke krampen hebt, je hoop mag houden. Weet dat je baarmoedermond heel erg goed doorbloed is deze periode. Je hoeft maar iets te hard te persen en het kan al bloeden. Of je hoeft maar te druk te zijn. Hopelijk is dit bij jullie ook zo.

Veel succes en een dikke knuffel! Hou ons op de hoogte..

12. Vera79

Vera79 Actief lid

23 dec 2008
    118
    0
    0
    Heel veel succes meiden.

Hopelijk volgt goed nieuws...

Ik verloor okk bloed in de 6e en 7e week en er bleek niets aan de hand te zijn. Waarschijnlijk innesteling. Geloof me dat pijn ook al van bandenpijn kan komen, ookal zijn jullie nog niet heel ver..

Mijn moeder is verpleegkundige en die zegt dat bij een miskraam er meer bloed vrijkomt dan bij een menstruatie, dus zolang het bij kleine beetjes blijft..... blijven hopen...

Sterkte en hopelijk horen we snel iets van jullie...

Groetjes Vera

13. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik heb echt wel veel meer bloed verloren dan bij een menstruatie hoor. telkens als ik naar de wc ging was alles rood het liep me echt letterlijk weg (sorry voor de details)
    maar mijn beebje doet het nog steeds goed.
    pas bij de 3e echo kwamen ze erachter dat er een behoorlijk stolsel aan de vruchtzak zat.

meiden ik hoop dat jullie gauw een einde krijgen aan jullie onzekerheid.

14. Lentel

Lentel Actief lid

27 okt 2008
    100
    0
    0
    Nederland
    Hallo meiden

In de late middag had ik een afspraak bij de gynecoloog, waar ik met een bang hartje naartoe ging.
    Maar ik heb een kloppend hartje gezien :D

Aan wat het bloedverlies te wijten is, kan hij niet verklaren.
    Ik heb nu platte rust voorgeschreven gekregen tot 6 januari, daarna moet ik terug op controle.

Bedankt voor alle geruststellende woorden, waar ik me toch aan kon optrekken.

Luca, ook voor jouw is er dus nog hoop. Ik duim ook voor je.

Liefs Lentel

15. shenoby

shenoby Niet meer actief

super zeg!
    nu inderdaad rusten.
    heb toen ook de hele tijd gelegen,maar dat heb je natuurlijk graag over voor de kleine frummel.
    succes meid en laat je lekker verwennen door je partner

16. hoi meiden,

bedankt voor jullie hoopgevende berichten!

het bloeden is bij mij ondertussen gestopt, dus durf weer te geloven!
    heb 2 januari een afspraak voor een echo, dus hier blijft het nog even spannend.. ik hou jullie op de hoogte!

17. Lentel

Lentel Actief lid

27 okt 2008
    100
    0
    0
    Nederland
    Luca

hoe stel je het? Nog bloedverlies gehad?

Liefs Lentel

18. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    ik ben ook 2e kerstdag begonnen met vloeien.. veel rood.. minder erg dan bij menstruatie, maar toch.. lichte krampen, maar niet erger dan tijdens een zwangerschap.. normaal voel ik bij ongi niks.. vorige maand ben ik echt een vruchtje verloren.. nu niet.. geen stolsels of iets dergelijks..alleen wat slijm, maar wel veeel bloed. is ook niet zo raar omdat ik nog zo kort zwanger was,

raar vind ik wel dat ik in tegenstelling tot vorige maand wel nog de symptomen heb.. kanook wel weet ik , maar had ik vorige maand niet.. darmen zijn echt van hun padje... wat een lucht zeg.. blijf steekjes houden bij bm etc.. borsten doen niet echt pijn meer, maar de aderen blijven zichtbaar..

zal de komende dagen wel minder worden allemaal.. ik ga niet van iets positiefs uit.. de vk zeid dat ik over 2 wk een test moest doen.. net als vorige maand.. toen was ie al snel negatief.. als het dan nog positief is gaat ze een echo doen...

ik geloof er niet meer in...al moet ik eerlijk toegeven dat sommige wonderverhalen toch wel wat hoop geven....

19. hai daar ben ik weer even..

mijn bloedverlies is inmiddels weer teruggekomen. Het is zelfs weer rood! Ik snap er op dit moment echt helemaal niks meer van..

heb vrijdag een afspraak staan voor een echo, maar het liefst zou ik nu al gaan want dit is echt helemaal niks zo!

ik hou jullie op de hoogte..

20. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Dat je niet eerder mag joh! Ik mag ook pas morgen hoor. Heb op 24 december mijn bloeding gehad.
    Heb je er ook krampen bij?

Deel Deze Pagina