Nooooou meisss toch! Bah wat naar! Heb hier steeds meegelezen, had zo gehoopt dat rogijuli gelijk had! Had hier ook met 5.5 weken een prima zwangerschap nog geen hartje, kwam met 7.5 weken terug en was nog even groot. Zo naar als het er dan ook niet zelf uit komt. Heel veel sterkte!
Scrollend door je topic heen, op zoek naar je reactie waarin zou staan dat het helemaal goed is. Zag ik je onderschrift.. :'( He jeetje, wat naar, wat verdrietig.. :'( Heel veel sterkte gewenst!
Lieve meiden ontzettend bedankt voor jullie medeleven het geeft me moed om door te gaan. Morgen om 14:10 mag ik in het zkh komen bij de gyn. Dan kijken wat we gaan doen. Heb vandaag wel beetje buikpijn hoop dat dit voorteken is dat het zelf af komt maar morgen iig nog een echo om te zien wat de beste optie is. Pffff heb echt vreselijk geslapen bah. Ben zo verdrietig... Meiden wat zijn jullie ervaringen met curretage of pillen?
Ik heb bij mijn MA afgelopen december ook gekozen voor pillen, nadat ik eerst een poging gedaan heb om het af te wachten maar waar ik al snel op terug kwam. Ik kreeg cytotec mee en moest de ene dag 4 tabletten in brengen en vierentwintig uur later nogmaals 4 tabletten. Helaas hebben deze niks bij me uitgehaald, waarop ik vrij meteen geplaatst ben voor een curretage. Deze is me echt 100% meegevallen. De dag zelf verloor ik nog enkele flinke stolsels, maar daarna alleen nog wat bloedverlies. Dit heeft ongeveer 11 dagen geduurt en ik werd 22 dagen na de curretage alweer ongesteld. Ik wil je nogmaals heel erg veel sterkte wensen! Wat mij heel erg heeft geholpen is door er veel over te praten en mezelf toe te geven aan het verdriet wat ik ervaarde.
@Jairy0811 Dank je wel voor je ervaring te delen. Ik denk dat als het mag en mijn bm kan het aan dat ik idd kies voor curretage. Maar dat zal ik dan wel van de gyn horen. Hoe ging deze bij jou? Was het eng? Had je pijn?
@Jairy0811 Dank je wel voor je ervaring te delen. Ik denk dat als het mag en mijn bm kan het aan dat ik idd kies voor curretage. Maar dat zal ik dan wel van de gyn horen. Hoe ging deze bij jou? Was het eng? Had je pijn?
Ik heb geen ervaring met curretage of met pillen, wat ik wel veel gelezen en gehoord hebben, is dat veel meiden kiezen in deze situatie voor een curretage. Omdat ze klinkt misschien heel hard sorry! er ook maar direct vanaf willen zijn en niet langer willen wachten tot het weg is. Ik denk dat ze op zo'n manier "beter" verder kunnen en weer eerder hun cyclus op orde hebben En het allemaal sneller voorbij is.. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee, maar dat is wat ik vaak gehoord heb. En misschien ook wel mijn keus zou zijn, als ik moest kiezen.
Ik heb het 2x eerder gehad. Rond 5-6 weken was het mis gegaan. Eerste keer hij 10 weken pillen en bij 12 weken curretsge. Tweede keer afgewacht tot 9 weken toen pillen en toen dan niet succesvol was curretsge. Doe waar jij je goed bij voelt. Nadeel van curretsge vond ik dat het toch een kleine ingreep is en de kans op verklevingen altijd aanwezig is
Ja idd... waar ik mee zit is ook wat nu het beste is met mijn 2 kindjes... Ik denk idd toch curretage.... zucht...
Geen dank, hopelijk helpen mijn antwoorden je een beetje. De curretage zelf heb ik niks van meegekregen en ik vond het idee ook niet eng ( wat meer komt vanwege het feit dat je er niks van mee krijgt, denk ik). Het idee dat het daarna 'klaar' was werkte ook mee, hoe hard dat ergens misschien klinkt, maar ik zat er inmiddels aardig doorheen en wilde dat er een einde aan kwam. Je krijgt een roesje vooraf dus bent goed onder zeil, maar de weg naar de O.K vond ik emotioneel wel erg zwaar. Gelukkig ben ik goed bijgestaan door de verpleegsters en kreeg ik veel begrip van de arts die me geholpen heeft. Na de curretage was ik dezelfde avond weer thuis en had ik de dag zelf voornamelijk alleen wat last van mijn schouders en nek, wat vermoedelijk door de spanning vooraf is gekomen, daarna heb ik heel licht af en toe wat buikpijn gehad, maar dat bestond voornamelijk alleen maar uit wat steekjes achter mijn schaambot. Ik heb overigens ook één dag koorts gehad, maar na een dagje verplichte bedrust en PCM zakte dat de volgende dag alweer ( vermoedelijk ook een reactie nog op de curretage geweest). Ik weet dat er risico's kunnen hangen aan een curretage en dat het bij iedereen anders kan zijn, maar als ik het over zou moeten doen dan had ik meteen voor de curretage gekozen. Emotioneel heb ik het nog wel een tijdje moeilijk gehad, maar lichamelijk pakte alles snel hun eigen draad weer op.
ach nee wat naar had gehoopt op een andere uitkomst heel veel sterkte ook al helpt dit niet veel, het verlies is altijd vreselijk. Ik zou ook kiezen voor een curettage, een complicatie is een kleine kans maar met pillen kan het ook niet voldoende zijn moet je alsnog gecuretteerd worden, ik werd 4 weken erna alweer ongesteld en de poging daarna was het weer raak en toen bleef ik zwanger (tweeling) de operatie is niet erg je merkt er niks van de tijd erna had ik 1 week last van bruin verlies en ook de restweefsels die bij mij achtergebleven waren kwamen los..ik had een missedabortion (vruchtzakje maar leeg) en echt.....dat zoiets kleins voor zoveel ellende kon zorgen! had gewacht tot het bloeden zelf kwam en toen het doorzetten nou weeën from hel nog erger dan mijn bevalling na een week bloeden en stolsels trok ik het niet meer en toen naar de spoed bleek het zakje er nog te zitten, moest meteen blijven voor een spoed curettage, als ik dit had geweten had ik meteen voor een curettage gekozen in plaats af te wachten. En geestelijk? ik heb nu zelfs na mijn tweeling dat ik nog verdrietig kan worden erom, maar het heeft wel een plekje gekregen maar geestelijk is het het zwaarst.
Hier 5 curretages gehad. Geen vd 4 miskramen kwam spontaan op gang. Ook een keer pillen gehad en heeft niks gedaan. Curretage valt lichamelijk heel erg mee. Geestelijk is het zwaar. Maar dat is het sowieso, welke keuze je ook maakt. Sterkte meid
Dank jullie voor jullie ervaringen. Ik wil er idd heel cru gezegd vanaf ja dus ik ga denk ik toch voor de curretage hopelijk kan ik snel terecht..
Stille meelezer en had zo gehoopt voor je. Hier in augustus een curretage gehad. Wilde echt niet aan de pillen want wilde er vanaf. Mijn lichaam hield t al 13!!!! Weken vast.. terwijl t niet verder groeide dan 6/7 weken. Ik vond alles meevallen. Heb geen pijn gehad, geen buikpijn en geen bloedverlies. 4 weken erna was ik weer ongesteld en 2,5 maand erna weer zwanger. Sterkte met je beslissing
Ik had zo meegehoopt voor beter nieuws! Sterkte! Ik zou je toch aanraden om voor cytotec pillen te gaan, met een curretage ben je er sneller vanaf maar er is wel een kleine kans op verklevingen (syndroom van Asherman) Mijn 2 miskramen zijn op 8 weken opgewekt met cytotec. Ik heb toen begrepen dat dit inderdaad maar bij 70% lukt maar zelfs als het niet lukt, door die medicatie de baarmoeder beter is voorbereid op een curretage.
Dank je wel lieve meiden. Vandaag doomsday... zo voelt het voor mij, heb ook echt totaal geen zin om tussen de blije bolle mama's te gaan zitten maar goed het zal moeten. Wat voel ik me rot zeg... maar ook vastberaden het moet eruit pas dan kan ik verder en dit sterretje weer een plekje geven. De gyn gaat trouwens nu wel (eindelijk) verdere onderzoeken doen naar mijn mk's want het gaat nu toch wel verder dan alleen 'pech' na 4 keer. En ben ook die kwaaltjes beu, stom lichaam
Heel veel sterkte vandaag en kies voor dat waar jij je goed bij voelt. Heel fijn dat er nu wel verder onderzoek gedaan gaat worden. Neem je tijd voor alles zodat je ook deze miskraam een plekje kunt geven.