Lege vruchtzak

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door liesjjee, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liesjjee

liesjjee Lid

16 mrt 2009
    53
    0
    0
    Enschede
    Hallo,

Ik ben al drie keer bij de gyn geweest,,
    En alle drie de keren hebben ze mij nog gezegt dat ik in de zesde week zit,,
    Vind het zo vreemd,,
    De laatste keer dat ik er was was dinsdag,,
    Ze zien namelijk de embryo niet :(
    Alleen een lege vruchtzak
    En omdat dit mijn eerste zwangerschap is.
    Weet ik niet wat dit allemaal kan betekenen.
    En als ik het bij mijn gyn vraag krijg ik er geen antwoord op.
    Het enige wat ze zeggen is kom volgende week maar terug,
    Maar ik weet niet of dit goed of slecht nieuws is,
    Kan iemand me vertellen wat het kan zijn?

2. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Hoi Liesjjee,

Jeemig meissie, wat ontzettend vervelend dat je dit hebt.
    Maar ik wil niet meteen concluderen dat het mis is als de gyn dat nog niet heeft vastgesteld.

Hoeveel tijd zat er tussen de echo's? En op hoeveel dagen overtijd heb je de eerste gehad?
    In het begin is er namelijk nog bijna niets te zien en zie je alleen de vruchtzak, maar vanaf ongeveer 7 weken moet het toch wel te zien zijn of er een vruchtje is. Mijn eerste zwangerschap bleek bij 7 weken ook een leeg vruchtzakje te zijn. Dat konden ze toen wel met zekerheid stellen. Een week later ben ik nog ter controle geweest en er was inderdaad geen vruchtje.
    Dit betekend dat al heel vroeg in de celdeling er iets mis is gegaan waardoor er geen kindje is gegroeit, alleen het vruchtzakje.
    Het is heel verdrietig en ik vond het vooral heel ongezellig dat ik een leeg kamertje had gebouwd.

Ik hoop dat je kleintje zich gewoon goed verstopt heeft en zich de komende echo laat zien!

Mocht je meer willen weten, stuur me maar een pb'tje dan!

Sterkte en liefs

ps. Exact 1 jaar na mn lege echo is onze dochter geboren... op dezelfde dag dus! Dus houd de moed erin!

3. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Helaas heb ik dit bij mijn eerste zwangerschap ook gehad. Het bleek bij ons uit de 8-weken echo. Als je vruchtzak leeg is dan betekent dit dat er heel vroeg iets mis is gegaan met de celdeling en dat het vruchtzakje is blijven zitten. Ook bij ons konden ze dat met zekerheid vaststellen. Ik heb een week moeten wachten of de vruchtzak vanzelf los zou laten. Helaas was dit niet het geval en heb ik alsnog een curettage moeten ondergaan. Lichamelijk valt deze ingreep mee, psychisch is het het natuurlijk een ander verhaal.
    Houd de moed er zeker in want kijk maar eens naar mijn banner. Over een 6-tal weken verwachten wij ons eerste kindje en ik was 2 maanden na de curettage alweer zwanger en dat terwijl de eerste keer veeeeel langer op zich had laten wachten.

Succes en jammer dat je gyn je zo weinig uitleg geeft.

4. MvN

MvN Niet meer actief

Ook nog even een positief verhaal.

Ik dacht 8 weken zwanger te zijn ( dacht een cyclus van 28 dgn te hebben) Dus kom ik bij de verloskundige maar ze kon niks vinden alleen een vruchtzakje van 22mm.

Ze stuurde me dan ook naar huis met de mededeling kom volgende week maar terug en zit er dan nog niks krijg je een miskraam.

Ik een hele week lang in de stress gezeten..

Kom ik daar weer en zag ze een heel mooi vruchtje van 1,3cm met een kloppend hartje!

Het bleek dus dat ik op het moment van de eerste echo pas 6 wk 6 dg was en dat er dan uitwendig niks te zien is.

Mijn uitgerekende datum is nu 28 oktober ipv 20 okober.. Maar mijn kleintje doet het super!

Afgelopen dinsdag de 12 weken echo gehad en het was flink aan het ronddansen en was alweer 48mm. Dat kwam overeen met 11 wk 5 dg. dus weer 1 dagje korter...

Maar het kan zo weer een groeispurt krijgen

5. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Als je al 3 keer bij de gyneacoloog bent geweest en ze alle 3 de keren gezegd hebben dat je in de 6e week zwanger bent, dan klinkt dat niet erg goed. Er had eigenlijk wel een kleine ontwikkeling te zien moeten zijn geweest na die 3 keer bij de gyneacoloog.
    Ik heb zelf ook eens een leeg vruchtzakje gehad, ze zagen het met een echo op 8 weken zwangerschap en het werd bevestigd met een volgende echo op 9 weken. Uiteindelijk heb ik een curretage ondergaan op 10 weken zwangerschap, het wilde maar niet vanzelf los komen en ik had het er heel moeilijk mee om zwanger te zijn en te weten dat het vruchtzakje leeg was.
    Ik wens je heel veel sterkte meid!

6. liesjjee

liesjjee Lid

16 mrt 2009
    53
    0
    0
    Enschede
    Dank jullie wel voor jullie reactie's,,
    Maar de vruchtzak groeit nog wel,,
    Dat is het probleem waar ik mee zit,,
    Maar er komt volgens mij geen vruchtje in,,
    Maar ik zie wel een bobbeltje in het vruchtzakjee,,
    Maar mijn gyn zegt ook dat het kindje zich kan verstoppen,,
    Groetjes

7. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Liesjjee, klinkt alsof je (helaas) maar een ding kan doen: afwachten. En dat is gelijk ontzettend moeilijk, dus ik wens je heeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel succes toe!

8. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Vind het altijd zo erg om te lezen dat mensen dit overkomt.
    Wens je veel trekte de komende tijd en zal voor je duimen dat je volgende week een goede echo hebt.

Laat maar even weten hoe het gegaan is.

xxx Suzie

9. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Meid ik heb geen goeie verhalen voor je ik heb dit 2 keer gehad en 2 keer niet goed
    Bij mij groeide de vruchtzak ook mee.
    En als je al 3x een echo heb gehad moeten ze toch naar mijn idee echt wel iets zien
    Ik hoop op een wonder

10. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Toen ik een leeg vruchtzakje had groeide het vruchtzakje ook gewoon, het bleef echter wel leeg. Mijn hcg verdubbelde zich zelfs mooi zoals het hoorde. Hoe lang denk je zelf dat je nu zwanger zou moeten zijn?

11. liesjjee

liesjjee Lid

16 mrt 2009
    53
    0
    0
    Enschede
    ja zoals ik zelf heb uitgerekend zit ik rond de zevende achtste week,,
    Maar ja nu weet ik niks meer zeker,,
    Omdat ik niet altijd een mooie cyclus heb,,
    Ondanks de pil,,
    En ik heb pas na de 15de dag overtijd positief getest dus ik hoop het beste,,

12. Iza88

Iza88 Lid

3 feb 2009
    66
    0
    0
    Zeeland
    heel veel sterkte met afwachten meis!

13. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Hoe lang zou je nu zwanger zijn als je uitgaat van de langste cyclus die je de afgelopen 6 maanden hebt gehad? En slikte je de pil terwijl je zwanger raakte??

14. liesjjee

liesjjee Lid

16 mrt 2009
    53
    0
    0
    Enschede
    ik denk dat ik dan uit kom op 6 weken,,
    Als ik mijn langste cyclus uittel en ja ik raakte zwanger toen ik aan de pil was,,

15. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Lastig, normaal gesproken heb je dan wel nog een kans dat het goed komt, maar het klinkt niet goed dat je al 3 keer bij de gyneacoloog was en er 3 keer geen duidelijke ontwikkeling te zien was. Heb je verder geen bloedverlies gehad ofzo? (Al hoef je dat niet perse te hebben bij een leeg vruchtzakje) Ik hoop voor je dat het goed komt, maar probeer een beetje rekening te houden met het slechtste senario dan komt de klap minder hard aan mocht het echt fout gaan.
    Een tip voor de toekomst: misschien is het beter om bij een ev. volgende zwangerschap wat later naar de gyneacoloog te gaan voor de eerste echo, ik kan me voorstellen dat je nu echt slopende weken achter de rug hebt :(

16. liesjjee

liesjjee Lid

16 mrt 2009
    53
    0
    0
    Enschede
    Ja maar ik kom uit duitsland en daar doen ze het al heel snel,,
    Maar de gyn zei ook nog wel dat de kans 50/50 is,,
    Dus ik hou rekening met alles,,

17. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Hier hetzelfde, mijn innesteling en groei in het begin is ook vertraagd en ik ben van 24 nov naar 29 november gezet...

Een vriendin van mij is ook zwanger en heeft dezelfde NOD en dit scheelt bijna 10 dagen in de uitgerekende datum!

Succes en sterkte de komende tijd!

18. beertje87

beertje87 Actief lid

16 sep 2008
    339
    0
    0
    hier ook een posi verhaal ik heb het met deze zwangerschap gehad ik was al 7 weken en ze zagen niks toen werd ook tegen mij gezegt je hebt een lege vruchtzak kom volgende week maar terug dangaan we weer kijken als het niet al vanzelf afkomt dus ik de hele week in de zenuwe toen terug naar het ziekenhuis en daar zat ons wondertje met een kloppend hartje hij had zich idd verstopt een week daarvoor en kijk nu ik ben al over de 32ste week!!!

19. liesjjee

liesjjee Lid

16 mrt 2009
    53
    0
    0
    Enschede
    Nou mijn echo is goed gegaan heb vandaag voor het eerst het hartje horen kloppen,,
    En ben super blij,,
    De baby was prima op lengte en zit nu net 2 dagen in mijn achtste week,,

20. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Wat een geweldig nieuws meis, super!
    van harte!
    Zo zie je maar, wondertjes komen toch nog voor!

Deel Deze Pagina