Ik heb in aug 2011 een missed abotion gehad. We gingen met 9 weken voor een echo en toen bleek een lege vruchtzak... Ik heb nooit iets gemerkt en voelde me volop zwanger.Uiteindelijk met cytotec moeten opwekken, wat een hel wa. Nu waren we dec 2011 heel erg blij toen we weer zwanger waren. Met ongeveer 6 weken 2 dagdelen bloedingen gehad met stukjes weefsel en een klein stolsel. Hierna bloeding over. Hierna echo laten maken en bleek lege vruchtzak , te klein voor 6/7 weken,maar 50% kans dat het wel goed is volgens verlk. want kon ook korter zwanger zijn. Omdat ik geen regelmatige cyclus heb gehad na 1 mk kan dit. Nu vandaag, 9 dagen na eerste echo weer echo gemaakt. Vruchtzakje iets gegroeid maar nog steeds leeg. Zou nu rond 7/8 weken zwanger zijn als alles goed is gegaan. Heeft iemand een soortgelijk verhaal en is er toch nog hoop? Groeit een vruchtzak ook zonder vrucht? Ik heb nog steeds zwangerschapsklachten zoals zere borsten. Erg emotioneel dit, vooral al die onzekerheid en het wachten.
Wat erg voor je meid! Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik meen wel ergens gelezen te hebben dat de vruchtzak zelfs ter grote van een grapefruit kan groeien, zonder dat er ook maar iets in zit. En je voelt dan als vrouw zijnde wel alle zwangerschapskwaaltjes...
Wat erg meid, sterkte ! Helaas heb ik het ook meegemaakt, heb 2 echo's gehad en op de dag van de miskraam bleek dat het een stuk gegroeid was. Helaas is het hier dus mis gegaan.
nog geen ervaring mee.. wel een bloeding gehad. En bij de eerste echo was er niets te zien, niet eens een zwangerschap terwijl alle testen enorm snel positief zijn.. dus ik heb maandag 2e echo.. Zit dan op 8 weken dus hoop dat het er wel is.. Heb zelf ook namelijk last van alle kwaaltjes.. Ik kan je geen zekerheid geven sorry.. sterkte in deze onzekere tijd!
Dank je wel allemaal @liefdesbaby, heel veel sterkte maandag! Ik hoop voor je dat het goed nieuws is. Hoop dat je dan duidelijkheid krijgt zodat je weet waar je aan toe bent. Ik moet a.s maandag ook heen,naar de gyn. Ze zullen dan wel weer echo maken en dan bespreken hoe verder. Ik lees alleen verhalen dat het soms na echo met leeg vruchtzakje toch uiteindelijk goed kan gaan en wil dat uit kunnen sluiten. Echter is het wachten en ondertussen zwangerschapsklachten hebben slopend. Je blijft hopen... Dat het mis is is al zwaar, maar vooral het proces van wachten en onzekerheid maakt het super zwaar.
Is het vruchtzakje ook opgemeten en daar een termijn aan verbonden? Als je namelijk een stuk korter zwanger bent, door bijvoorbeeld later ei dan je denkt, of late innesteling, en het vruchtzakje zit zo rond de 5 weken, dan zou het nog kunnen. Als je echt de 6 weken al voorbij bent, wordt het wel heel onwaarschijnlijk dat het nog gaat komen... Sterkte, weet hoe k*t dit is (Onze eerste miskraam was ook een leeg vruchtzakje. Wij kwamen daar bij de eerste echo bij 12 weken pas achter, dus direct wel duidelijk dat het hardstikke mis was).
Ja misschien kan dat zo zijn dat ik korter zwanger ben. Ik kwam er gisteren door oude berichten te lezen achter dat ik pas vanaf 19 dec heel licht positief heb getest. De 15e gaf test nog aan dat ik niet zwanger was. Dat betekent dat ik nog maar 3 a 3,5 week echt zwanger ben. Ik ga nu dus weer hopen op dat het toch nog heel pril is maar wil mezelf ook niet gek maken. Moet ik er nu twee weken bij op tellen? Ik wilde dit uitzoeken omdat ik zeker wil weten geen curretage te doen als het nog wel goed kan gaan..
Op moment van de eerste positieve test, ben je vaak zo'n 3- 3,5 week zwanger. Daar zitten dan al de 2 'kado-weken' bij in. 19 december 3 weken zwanger, zou betekenen dat je nu zo'n 6,5 week zwanger bent minimaal. Daarmee geef ik je niet heel veel hoop dat er toch nog wat gaat komen, moet ik zeggen. Wij hebben bij de tweede miskraam een vroege echo gehad bij -omgerekend naar wat ik teruggezet werd- 5,5 week en toen konden we al een gevuld vruchtzakje zien... Wel goed dat er zorgvuldig gehandeld wordt en nu niet al stante pede allerlei ingrepen opgedrongen worden. Dan weet je straks tenminste ook heel zeker dat je de goede besluiten neemt. Sterkte maandag!
Ik ken het., Hier afgelopen dinsdag naar de Gyn geweest voor onze eerste echo, ik zou nu zo'n 7 weken onderweg moeten zijn volgens de berekeningen maar het vruchtzakje leek leeg. Het vruchtzakje is opgemeten en deze lijkt op 5w5d dus er is nog een sprankje hoop. Volgende week donderdag moeten we terugkomen voor weer een echo om te kijken of alles dan gegroeid is. Zelf heb ik er een hard hoofd in, heb behoorlijk wat krampjes steeds en sinds vannacht giga last van mijn onderrug, weet niet meer hoe ik moet liggen of zitten. Ik probeer mijn gedachten te verzetten maar het is erg moeilijk. Sterkte! Ik hoop ook voor jullie dat het allemaal nog te vroeg was en dat het gewoon nog wat tijd nodig had om te groeien, daar houden wij ons ook nog aan vast.
@moeder28 dankjewel! Ik laat op mijn blog nog weten hoe het is gegaan. Best behoorlijk zenuwachtig en heb al nachten nachtmerries. Jullie allemaal ook heel veel sterkte en succes! Ik hoop dat er voor iedereen nog mooie tijden aan gaan komen, of dat dit gewoon nog een mooie tijd worden gaat!! liefs
@ Moeder28 Ik lees nu pas jouw 2e verhaal over hoe kort je misschien pas zwanger bent. Ik denk dat wij gelijk liggen., ik had 18 dec. een ligt positieve test en een paar dagen later pas echt een goed positieve. Mijn vruchtzakje was dinsdag 5w5d dus dat is inderdaad 2 weken erbij op tellen. want dan kom ik uit op 2 december als ik terug reken. Ikzelf heb hier heel wat hoop uit kunnen putten! Wij hebben donderdag weer een echo en dan zou ik wel 7 weken moeten zijn., als het vruchtzakje dan niet is gegroeid is de boodschap heel duidelijk, maar we kunnen ook een heel goede echo zien en dan is de boodschap ook heel duidelijk maar de andere kant op en daar hopen we natuurlijk op. Ik ben sinds vanmorgen weer behoorlijk positief ingesteld. Woensdag en gister had ik echt rotdagen., veel krampen giga last van mijn onderrug ik dacht echt dat mijn lichaam zich aan het voorbereiden was op het afstoten van ons kleine wonder! Maar vandaag voel ik me top en kan ik de hele wereld aan.., ik denk echt dat we allemaal nog wat geduld moeten hebben en we de schuld moeten geven aan dat je tegenwoordig zo achterlijk vroeg kan testen en zo giga vroeg een echo krijgt dat de kans groot is dat je gewoon TE vroeg bent en dan krijg je deze onzekere situaties., Ik weet wel dat als ik ooit nog een keer zwanger raak dat ik mijn eerste echo rond de 8 a 9 weken wil plannen zodat als ik er 2 weken naast zit er wel iets te zien is! Ik hoop echt voor jullie allemaal dat de echo te vroeg kwam en dat we allemaal een heerlijk wondertje in ons buik hebben die nog even lekker moet groeien.., Houden we mekaar op de hoogte?
Die menstruatiekrampen zijn trouwens niks anders vaak dan bandenpijn en dat hoort bij een zwangerschap
Zoiets had ik al gehoord inderdaad., maar op de 1 of andere manier maak je je toch zorgen.., haha, ach een zwangere vrouw is volgens mij giga onzeker in het begin! We zullen moeten afwachten..,
Nou ben vandaag weer naar de gynaecoloog geweest en hebben weer een echo gehad. Helaas is het nog steeds niks, ik had minimaal 7 weken zwanger moeten zijn zoals ze ook gekeken heeft naar positieve test. Er zat wel een vruchtje maar dit was zo klein dat je het bijna niet zag en zakje bijna niks gegroeid. Het mag dus ook dit keer niet zo zijn...Toch weer slikken, je hoopt toch nog op een wonder. Morgenvroeg al curretage. Dit is al heel snel maar ook wel fijn omdat ik last begin te krijgen van de klachten die bij een zwangerschap horen maar nu voor niks zijn. Zit wel op tegen morgen,.. dan is het officieel. laat het allemaal maar weer op me af komen.. Zou drie keer scheepsrecht mogen zijn? Gelukkig hebben we al een gezonde zoon waar ik trots op en dankbaar voor ben.
aller eerst sterkte, maar hier een gelijkenis van het verhaal. ik teste positief 7 oktober 2011. maar had al een hele nare gevoel in mijn buik en zo en ging naar de vk niks te zien dachten ze dat het buiten de baarmoeder zat. ben naar het ziekenhuis gegaan bloed laten prikken elke week een echo en bloed prikken afijn het was 6 weken de vrucht zak leeg en geen hart actie. nou ja toen zei de gyn als het een week later niet was verbeterd dan moest het. weg. ik pikte dat niet en heb de afspraak afgezegd. want zou 2 nov terug moeten. nou ja afijn ik de afspraak gezet naar 30 november vol hormonen en afwachten. maar na lang gewachten hebben ja wel zat er een baby en ben ik nu 18 weken zwanger. dus geloof me nou meiden de wonderen zijn de wereld nog niet uit. geef het de kans om te groeien
@ moeder28 heel veel sterkte deze ochtend!! Neem er de tijd voor, ook voor jezelf om het te accepteren en een plekje te geven. @ Rissie: Dat is een mooi verhaal! Dan is het maar goed dat je naar je eigen instinct geluisterd hebt! Bij mij was er de eerste keer ook niks te zien. Ook geen vruchtzak. Gisteren een inwendige echo gehad.. en het was geweldig. Het hartje klopte goed, en hij/zij was 1,5 cm. Helemaal blij.. zeker na alle zorgen.
Ja die zorgen begrijp ik super voor jullie nou nog een kwestie van groeien en dan heb je snel een bolle buik