cervix lengte

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Kellyk, 6 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kellyk

Kellyk Niet meer actief

Omdat ik een lixie heb gehad was er vermoeden dat de lengte nu te kort zou zijn dus ben ik naar het mmc geweest.
    Op 7 april 2014 was die 4.5 cm.

Maandagavond kreeg ik krampjes dus ben ik van binnen gaan voelen en kwam tot de conclusie dat het topje van mijn baarmoedermond open staat grote van en pink. Dus in alle paniek de vk gebeld. Dit was normaal bij 2e zw vertelde ze. (is dat zo???)

Maar voor alle zekerheid naar ander zh voor opnieuw een meting.
    Die waren aan het stuntelen voor mijn gevoel was een arts ass.
    Die vertelde nou mevrouw de lengte is 8 cm...!! Huh das wel heel lang.
    Dus ik ging nadenken en dacht dat kan niet want 7 april was die 4,5 cm..... Gek wordt ik ervan!

Is het echt normaal dat he baarmoedermond een stuk open kan staan?
    Gaatje ter grote van een pink.
    Ze vertelde dat de rest van mijn baarmoedermond hard aanvoelde, maar toch ondanks de onderzoeken en controle van verloskundige ben ik niet gerust gesteld.
    Wat is jullie ervaring hierin?

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Hallo Kellyk,

Ik kan me voorstellen dat je ongerust bent en een cervix van 8 cm is wel heel lang! Maar het klopt wat jouw verloskundige heeft geen gezegd. Bij een tweede zwangerschap staat het topje van de baarmoedermond vaak een stukje open en inderdaad ter grote van een pink. De binnenkant van de baarmoedermond is gesloten. Zolang de baarmoedermond hard aanvoelt (zoals het topje van je neus)en je hebt geen krampen meer, geen bloedverlies en geen vochtverlies, dan is dit volkomen normaal. Ik hoop dat je hier iets mee kan en anders hoor ik het graag! Succes!

Groetjes Monique

3. Kellyk

Kellyk Niet meer actief

Ja die 8 cm kan ook niet hoor.
    Op 7 april heb ik het bij het mmc laten meten en daar was het 4,5 cm dat klopt veel beter.
    De buitenkant van het staande gedeelteis idd best hard alleen het topje staat open idd ter grote van een pink.

Ja die krampen het is meer flink zeurderig net boven/achter schaambeen. Ook vandaag met vlagen last aan de linkerkant.....banden misschien??
    Heb echt het idee dat mijn baarmoedermond constant irriteert.

4. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

het kan inderdaad bandenpijn zijn. Het zeurderige gevoel achter het schaambeen kan veroorzaakt worden door het groeien van de baarmoeder, maar het kan ook veroorzaakt worden door een blaasontsteking. Als je niet zwanger bent heb je bij een blaasontsteking vaak pijn bij bet plassen, maar als je zwanger bent heb je dat niet, maar juist last van dat zeurderige gevoel. Ik zou je aanraden in ieder geval je urine te laten checken bij de huisarts. Succes!

Groetjes Monique

5. Kellyk

Kellyk Niet meer actief

Hoi Monique,

Top dat je elke keer reageert heel fijn!
    Nee heb geen blaasontsteking is 2 dagen achtereen getest.
    Mijn bm zit nu 3 vinger onder navel dus is best groot voor termijn geloof ik. Misschien dat het daar aan ligt.

Het zal wel groeipijn zijn dan.:)

Deel Deze Pagina