Lege vruchtzak.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Kuonaa, 6 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kuonaa

Kuonaa Nieuw lid

6 aug 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Afgelopen maandag heb ik mijn eerste, inwendige, echo gehad.
    Volgens de telling eerste dag laatste menstruatie was ik toen
    5w en 5 dagen. Ik kreeg deze vroege echo om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit te sluiten ivm vele steken.
    Gelukkig werd dit uitgesloten, maar meteen werd me verteld dat er alleen een lege vruchtzak te zien was. De vk deelde me mede dat er 60% kans is op een miskraam en 40% kans op een goede afloop. Zo werden wij naar huis gestuurd.

Nu moet ik nog 1,5 week wachten op een volgende echo en kan alleen nog maar huilen. Dit is onze eerste zwangerschap en alles is nieuw voor ons.
    Kan het niet zo zijn dat de echo gewoon te vroeg was om iets te zien?
    Ik was op die dag 5w en 5 dagen, echter ik weet dat mijn eisprong die maand pas heeft plaatsgevonden op dag 16/17 en de innesteling vervolgens pas de dag voor mijn NOD. Dus zou het zo kunnen zijn dat ik die dag van de echo pas 5 weken was en geen 5w en 5 dagen? En zou dat de lege vruchtzak kunnen verklaren?

2. Blloempje

Blloempje Actief lid

2 apr 2014
    487
    17
    18
    NULL
    NULL
    Nou geen paniek volgens mij? Ik heb ook met 5 weken een inwendige echo gehad. Hier was een vruchtzak van 2 mm te zien, hierna ee echo met 6 weken. Van de buitenkant een vruchtzak met een ini mini stipje. Beide echo vrouwen zeiden dat ik me geen zorgen hoefde te maken omdat alles er verder netjes uitzag?

3. ysa81

ysa81 Actief lid

1 dec 2013
    119
    0
    0
    Hoi ik heb er geen antw op maar bij mij was er met weken en vruchtzak met dooier te zien.ik heb er geen ervaring mee maar denk dat het wel zou kunnen datje Miss te vroeg was in ieder geval sterkte en hoop voor je volgende keer een mooie echo te zien

4. Ssh

Ssh Actief lid

11 nov 2013
    276
    1
    0
    Heee,
    Ik heb ook een inwendige echo gehad rond de 5 weken.
    Bij mij was toen ook alleen een piepklein vruchtzakje te zien, met inderdaad nog niks erin.
    2 weken later weer een echo en toen een zichtbaar vruchtje met kloppend hartje!
    Ik vind het raar dat ze zeggen dat je 60% kans hebt op een miskraam, want op deze termijn kunnen ze daar nog helemaal niks over zeggen!
    Meid probeer je niet te druk te maken. Als er een vruchtje zit is die waarschijnlijk nog niet zichtbaar op de echo, omdat deze zoooo klein is!
    Liefs

5. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Nou volgens mij hoef je je echt geen zorgen te maken! Helemaal niet gezien de late eisprong en innestelling. Ik vindt het een vreemde opmerking van de verloskundige.

Je leest heel vaak hier op het forum dat er met 5 a 6 weken nog niet te zien is en dat 1 a 2 weken later een mooi vruchtje te zien is.

Kop op meid!

6. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Ik lees even mee.. ik mag volgende week vrijdag voor een echo, volgens vk berekening zou ik 7 weken dan moeten zijn, maar ik denk zelf dan 6.
    1e dag van laatste ongi was 27 juni, maar mn cyclussen wisselde van 4,3 dagen tot 5.2 dagen.

Je leest hier wel vee positieve verhalen van echos met 5 weken waarbj weinig tot niets te zien was en 2 weken later wel gewoon alles goed zat. volgens mij zegt het dus ook helemaal niets over een mk.

7. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    ik heb mijn echo gehad met 5+2. alleen een leeg vruchtzakje. Ik mag morgen weer. moest 2 weken wachten.
    Mijn vader perinatoloog zei toen dat het 2 kanten op kon omdat het nog zo vroeg was, konden ze er nog niets over zeggen...

8. buikje2

buikje2 Actief lid

30 mei 2014
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen zorgen, heb precies hetzelfde gehad als jij! 2 week later na veel zorgen en huilen, kloppend hartje gezien. Bij mij waren ze zelfs zo bot om te stellen dat het zeker weten een mk zou worden. Nou het resultaat ligt nu heerlijk te slapen boven.

Er zit een vruchtzakje dus de zwangerschap is intact!
    Als je heel graag eerder geruststelling wilt, even je huisarts bellen, ze kunnen dan een paar keer hcg meten via het bloed. Als dit gezond stijgt mag je ook uitgaan van een gewone zwangerschap.

Maar nogmaals geen zorgen maken nog hoor.

9. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Ik had met 7+3 een lege vruchtzak. Doorverwijzing naar de gyn voor een curettage, zie banner! Ben nog vooruitgezet ook.

Het is nog veels te vroeg voor zulke uitspraken! Komt goed meis.

10. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik heb het zelfs bij 8+3 gehad. En zie m'n banner 😁
    Bij mij klopte de zwangerschapstermijn gewoon alleen speelde mijn baby graag verstoppertje.

Deel Deze Pagina