Ik vraag me even iets af... We hebben met 7 weken onze eerste echo gehad. Nu krijgen we met 10 weken alweer de volgende. Ok vraag mij af wanneer de daarop volgende zal zijn? Bij mijn vorige zwangerschappen had ik alleen bij 12, 20 & 36 een echo. Ik heb geen medische indicaties of eerdere miskramen gehad. De VK waar ik nu zit zegt dat zij het alrijd met 7 en 10 weken doen. Maar wanneer dan erna? Als ik 4 weken verder reken zit ik op 14 weken en dan hebben we een pretecho gepland staan. Deze zal ik liever verplaatsen als we toch bij de vk een echo krijgen. Wanneer hadden jullie de echo's?
Ik had met 7 en 9 weken een echo bij de gyn, met 10 weken bij de verloskundige en dat was meteen de termijnecho. Ik denk dus eigenlijk dat je echo met 10 weken de termijnecho is, omdat ze pas vanaf 8,5 week een termijn mogen bepalen. Maar misschien is je verloskundige ook gewoon gul met de echo's😉
Ik denk in jouw geval alleen een echo op 7 en 10 weken (officiele termijnecho) en dan pas weer met 20 weken.
Dat wou ik net typen haha! Denk dat ze 10 weken aannemen als termijn en daarna gewone controles met hartje luisteren.
Hier ook rond de 10 weken de termijnecho gehad en daarna alleen nog de verloskundige. Dus ik zou die pretecho met 14 weken lekker laten staan . Of een paar weken verzetten, dan kunnen ze ook het geslacht zien (als je dat wil).
Ik had echo's met 7 (huisarts, bevestiging zw) en 10 weken (vk, termijnecho). Toen weer op 13 weken, de nekplooimeting. Als je geen nekplooimeting wilt laten doen zal de volgende echo bij de vk pas weer op 19-22 weken zijn als het goed is.
Ik heb met 6 en 8 weken een echo gehad in het zkh i.v.m. vorige keer een miskraam. Nu mag ik over naar de verloskundige en is mijn volgende echo met 10 weken. Ik ben ook benieuwd hoe het daarna gaat want ik zou het liefst ook nog met 12/13 weken willen :S.
Je 10 weken echo kun je als termijnecho beschouwen, dus dan zal de volgende pas rond de 20 weken zijn.
Ik heb ook met 7 weken en 10 weken gehad, die met 10 weken was de termijn echo. Nu pas weer met 20 weken. Zelf idd ook met 15 weken een pretecho gepland.
Ik heb ook geen ervaring met de normale gang van zaken, want helaas zal dit ook een risicozwangerschap worden en hebben we echo gehad op 5,7,10 en 13,5 (morgen) en daarna vanaf 16 weken elke week (ene week gyn, andere week echocentrum)..... aan de ene kant heel erg fijn, aan de andere kant natuurlijk liever niet gezien de reden. Maar ik denk dat je die 10 weken als termijn moet zien. Mijn zus had ook met 7 week echo, met 10 weken tweede gepland voor termijn.... en ze doen een nekplooimeting met 13,5
Ok dus de termijn echo is verschoven tegenwoordig van 12 naar 10 weken? Dat vermoeden had ik al een beetje.... Dat is wel erg lang zonder echo van 10 naar 20 hahaha Dan laat ik de 14 weken echo maar even staan. @Thea: dat is veel! Zeker vanwege de hematoom die je hebt hè? Wel fijn dat ze je goed in de gaten houden Ik heb wel eens van mensen gehoord die vaker naar een echo moeten omdat ze een echoscopiste in opleiding hadden. Die willen dan maar wat graag oefenen natuurlijk. Had ik dat geluk maar... Ik denk dat ik nu nog de 10 14 en 20 weken heb en dan nog 1 pretecho laat maken rond 26 weken. Rond 34 of 36 heb je nog een ligging echo toch? Of is die ook vervroegd?
Jeetje dat klinkt inderdaad niet fijn meid... Wel een gerust stelling dat jij en je kindje goed in de gaten gehouden worden nu. Hopelijk gaat alles goed en blijft jullie kindje goed groeien Een nekplooimeting is niet standaard bij een VK toch? Moet je deze niet aanvragen?