10 weken zwanger zwarte vlek naast baby te zien - wat kan het zijn?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door SterrenMaanMarja, 17 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SterrenMaanMarja

5 jan 2023
    59
    59
    18
    Vrouw
    Hey hoi,
    Ik had gister mijn termijnecho en alles zag er goed uit met de baby + de uitgerekende datum was ook de datum die ik zelf had berekend dus dat was allemaal heel fijn.
    Wel was er ter hoogte van het dooierzakje ook een soort zwarte vlek te zien. De verloskundige kon zo niet zeggen wat het was, ze zei wel dat het een hematoom kón zijn maar dat ze dat dus niet zeker wist.
    Maandag kan ik gelukkig al terecht bij de gynaecoloog maar ik wil toch ook even jullie gedachtes hierover horen. Het zit echt precies waar het dooierzakje ook zit want steeds als ze dan wat “verder” keek zag je het dooierzakje en dan daarna die vlek. Ik heb dus ergens ook het idee dat het daarmee te maken heeft.
    Gelukkig maakte de verloskundige zich niet meteen grote zorgen - het is ook niet groter dan de baby.

Ik ben gewoon benieuwd wat jullie denken ookal weet ik dat dat verder niks zegt.
    Alvast bedankt!

Bijgevoegde bestanden:

2. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.884
    6.415
    113
    Bij mij was het waarschijnlijk een hematoom, op volgende echo’s was hij vanzelf verdwenen - ook geen bloedverlies ofzo gehad erdoor. Bij de 12-weken echo werd het even genoteerd als iets om in de gaten te houden, maar een echo erna (ik geloof 16 weken) was het dus helemaal weg al.

SterrenMaanMarja vindt dit leuk.
  3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Lijkt idd op een hematoom

4. SterrenMaanMarja

5 jan 2023
    59
    59
    18
    Vrouw
    Even een update om dit topic af te sluiten:
    Wij zijn vandaag bij de gynaecoloog geweest en de holte die vrijdag nog te zien was, was vandaag niet meer te zien. Wel zat er misschien een mini bloeduitstorting maar niks om ons zorgen over te maken.
    Helemaal opgelucht dus :)

5. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Lijkt inderdaad op een hematoom.

6. WWJD

WWJD Niet meer actief

Fijn dat ze zo snel konden kijken en het nu niet meer te zien was!

SterrenMaanMarja vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina